سه‌شنبه 4 اردیبهشت 1403

اخبار ارزهای دیجیتال در یک نگاه (۲ تیر)

دستاورد بزرگ دیگر برای کاردانو

جان اوکانر (John O’Connor)، مدیر عملیات آفریقا در شرکت اینپوت‌-آوتپوت گلوبال (IOG)،‌ اعلام کرد به زودی خبر یک همکاری بزرگ بین کاردانو (Cardano) و یک کشور آفریقایی دیگر منتشر خواهد شد. شرکت اینپوت‌-آوتپوت گلوبال شرکت مادر توسعه‌دهنده پلتفرم کاردانو است. کاردانو در انتهای آوریل قراردادهای مهمی را با دولت‌های کشور‌های اتیوپی و تانزانیا امضاء کرد.
منبع: cryptoslate

میلیاردر مکزیکی: بیت کوین باید در سبد همه سرمایه‌گذاران باشد

ریکاردو سالیناس پلیگو (Ricardo Salinas Pliego)،‌ سومین ثروتمند بزرگ مکزیک، در مصاحبه‌ای گفت: بیت کوین مانند طلا یک گزینه محکم برای سرمایه‌گذاری است. او افزود بحث درباره ذات بیت کوین برای کسی که ارزش آن را می‌داند، بیهوده است. وی گفت: «به نظر من، مزایای بیت کوین کافی است تا آن را به طلای عصر مدرن بدل کند.»
منبع: cryptopotato

خرید تراست اتریوم کلاسیک به ارزش ۵۰ میلیون دلار

گروه ارز دیجیتال (Digital Currency Group) که شرکت مادر گری‌اسکیل (Grayscale) است، اعلام کرد قصد دارد سهام تراست گری‌اسکیل برای اتریوم کلاسیک (Grayscale Ethereum Classic Trust) را با نماد ای‌تی‌سی‌جی (ETCG)، به ارزش ۵۰ میلیون دلار خریداری کند.
منبع: cryptopotato

فشارهای دولت چین برای بیت کوین خوب است!

برندن ارونقی (Brandon Arvanaghi)، مهندس سابق صرافی‌های کریپتو،‌ در مصاحبه با شبکه تلویزیونی بلومبرگ گفت ممنوعیت‌ها و اعمال فشارهای دولت چین علیه ماینرها، بهترین خبر برای بیت کوین بوده است. ارونقی با یادآوری فشارهای پکن علیه فیس‌بوک و گوگل، این فشارها را خبر مثبتی برای رشد بیت کوین دانست. او این فشارها را نشانه آن دانست که بیت کوین در حال درست عمل کردن است.
منبع: cointelegraph

حمایت ایلان ماسک از کاهش کارمزد داج‌کوین

ایلان ماسک (Elon Musk)، مدیرعامل شرکت تسلا (Tesla) و یکی از بزرگ‌ترین حامیان داج‌کوین (DOGE)، اعلام کرد با کاهش نرخ کارمزد داج کوین موافق است و آن را یک ارتقای مهم برای این رمز ارز نامید.
منبع: u.today

رشد کاربران صرافی کوین‌بیس

صرافی کوین‌بیس (Coinbase) در حال ثبت رکوردهای تازه در تعداد ورودی کاربران است. بنابر پیش‌بینی‌ها، کاربران این صرافی تا پایان سال ۲۰۲۱ با 30 درصد افزایش، به رقم ۷۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر می‌رسد. در سال ۲۰۲۰، کوین‌بیس حدود ۳۵ میلیون نفر کاربر تاییدشده داشت.
منبع: finbold

فروش ۴ میلیون دلاری NFT جمجمه‌های نابکار

جمجمه‌های نابکار (Wicked Craniums) آخرین مجموعه آیکون‌های الگوریتمی است که مجموعه توکن‌های غیر مثلی (NFTs) آن به ارزش ۴ میلیون دلار به فروش رسید. فروش موفق این مجموعه آن را به رتبه دومین مجموعه محبوب هفته در بازار دیجیتال اوپن سی (OpenSea) رساند.
منبع: decrypt

پرونده علیه شرکت لوکی مختومه شد

شرکت لوکی (Loci Inc) موفق شد با پرداخت جریمه حقوقی به مبلغ ۷ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار، پرونده شکایت کمیسیون بورس آمریکا (SEC) را علیه خود و مدیر عامل این شرکت مختومه کند.
منبع: u.today

جیم کریمر باز هم بیت کوین می‌خرد

جیم کریمر (Jim Cramer)، مجری برنامه مد مانی (Mad Money)، به بینندگان شبکه تلویزیونی سی‌ان‌بی‌سی (CNBC) گفت همه دارایی بیت کوین خود را از ترس فشار دولت چین علیه ماینرها دامپ کرده، اما در صورت بازگشت قیمت بیت کوین به محدوده ۱۰ تا ۱۲ هزار دلار، بازهم بیت کوین می‌خرد.
منبع: u.today

اترنیتی‌چین در بایننس لیست می‌شود

صرافی بایننس (Binance) اعلام کرد اترنیتی‌چین (Ethernity Chain) را با نماد ایی‌آران (ERN) فهرست خواهد کرد.
منبع: coinquora

لایت‌کوین به پروژه ون‌چین اضافه می‌شود

رمز ارز لایت‌کوین (Litecoin)، که یکی از اولین و محبوب‌ترین هاردفورک‌های (hard fork) بیت کوین است، (Bitcoin) با استفاده از راهکار ون‌چین (WanChain) تبدیل به یک دارایی دیفای (DeFi) می‌شود. با اضافه شدن لایت‌کوین به زیرساخت دیفای ون‌چین، کاربران می‌توانند آن را از طریق قرارداهای هوشمند (smart contracts)، روی شبکه اتریوم معامله کرده یا انتقال دهند.
منبع: u.today

صرافی‌های کره‌ای آلتکوین‌ها را حذف می‌کنند

همزمان با اجرای قوانین جدید حوزه رمز ارز در کره جنوبی، صرافی‌های مهم این کشور حذف تدریجی آلتکوین‌ها را آغاز کرده‌اند. آپ‌بیت (Upbit)، بزرگ‌ترین صرافی این کشور از لحاظ حجم معاملات، ۲۴ آلت‌کوین شامل لمدا (Lambda)، پیکسل (Pixel) و پیکا (Pica) را از فهرست خدمات خود حذف کرد. آپ‌بیت ماه قبل نیز ۵ آلت‌کوین را از فهرست خود حذف کرده بود.
منبع: u.today

عرضه سهام یک شرکت ماینینگ

عرضه سهام شرکت بیت‌فارمز (Bitfarms)، شرکت کانادایی ماینینگ بیت کوین، با قیمت اولیه ۴ دلار و ۴ سنت در بازار سهام نزدک (Nasdaq) آغاز شد. بیت‌فارمز در سال ۲۰۱۷ تاسیس شده و ۹۹ درصد انرژی آن از منابع برق‌آبی تامین می‌شود. این شرکت ۵ تاسیسات در کبک (Québec) دارد. عرضه سهام هات ایت (Hut 8)،‌ دیگر شرکت ماینینگ کانادایی، هفته گذشته در نزدک آغاز شد.
منبع: decrypt

راه‌اندازی سامانه ییلد توسط صرافی کوین‌زوم

مشتریان صرافی کوین‌زوم (CoinZoom) از این پس مي‌توانند با استفاده از پلتفرم ییلد (yield) در این صرافی به کسب درآمد بپردازند. این صرافی رمز ارز مستقر در آمریکا که خدمات دارایی‌های دیجیتال ارائه می‌دهد، سامانه جدید خود را با عنوان کوین‌زوم ارن (CoinZoom Earn) راه‌اندازی کرده است.
منبع: u.today

افزایش سلطه بیت کوین در بازار

اگرچه بیت کوین در روز سه‌شنبه به پایین‌ترین قیمت در دو هفته اخیر رسید، سقوط‌ دو رقمی آلت‌کوین‌ها موجب شده تا سلطه بیت کوین بر بازار رمز ارزها، به بالاترین سطح یک ماه گذشته برسد.
منبع: cryptopotato

افزایش تردید نسبت به قیمت 100 هزار دلاری بیت کوین

پلن‌بی (PlanB)، تحلیلگر بلاک‌چین، نتایج نظرسنجی‌ها درباره قیمت بیت کوین را در توییتر منتشر کرد. ۴۱ درصد پاسخ‌دهندگان معتقدند بیت کوین تا پایان سال ۲۰۲۱ در محدوده زیر ۱۰۰ هزار دلار باقی خواهد ماند. او یادآوری می‌کند این رقم در ماه مارس که قیمت بیت کوین در ۵۵ هزار دلار قرار داشت، حدود ۱۶ درصد بود.
منبع: u.today

گزارش بانک آمریکایی: ارزهای دیجیتال پتانسیل بالایی دارند

تازه‌ترین گزارش بانک آمریکا (BOA) می‌گوید سی‌بی‌دی‌سی‌ها (CBDCs) یا همان ارزهای دیجیتال بانک‌های مرکزی، یا رمز ارزهای منتشر شده توسط شرکت‌های خصوصی، هر دو پتانسیل بالایی برای افزایش دربرگیری مالی در میان کشورهای در حال توسعه دارند. این گزارش همچنین اذعان دارد که ارزهای دیجیتال می توانند موجب کاهش هزینه انتقال شوند و اجازه فعالیت‌های اقتصادی بیشتری را فراهم کنند.
منبع: bitcoin.com

سرمایه‌گذاری پی‌پال و ویزا در صندوق بلاکچین

پی‌پال (PayPal) و ویزا (Visa)، دو غول حوزه پرداخت و خدمات مالی، در سرمایه‌گذاری ۳۰۰ میلیون دلاری صندوق وی (Fund V) شرکت کردند. این صندوق متعلق به شرکت بلاک‌چین کپیتال (Blockchain Capital) است. شرکت بلاک‌چین کپیتال از سال 2013 فعالیت خود را در حوزه حمایت از استارتاپ‌های حوزه بلاکچین آغاز کرد. این شرکت در صرافی‌های کوین‌بیس (Coinbase)، کراکن (Kraken) و چندین پروژه دیفای (DeFi) مانند یو‌ام‌ای (UMA) و آوی (Aave) مشارکت داشته است.
منبع: financemagnates

رتبه‌بندی کشورهایی که کریپتو را به عنوان پول می‌پذیرند

چانگ‌پنگ ژائو (Changpeng Zhao) مشهور به سی‌زی (CZ)، مدیرعامل صرافی بایننس، در توییتی اعلام کرد طبق شنیده‌ها وبسایت کوین‌مارکت‌کپ (CoinMarketCap) شروع به رتبه‌بندی کشورهایی می‌کند که رمزارزها را به عنوان پول قانونی خود قبول می‌کنند.
منبع: توییتر

شرکت ماینینگ کنان به قزاقستان نقل مکان کرد

حساب توییتری بیت کوین مگزین (Bitcoin Magazine) اعلام کرد، کنان‌ (Canaan‎)، یکی از شرکت‌های بزرگ ماینینگ، از آخرین شرکت‌های چینی است که تجهیزات خود را به قزاقستان انتقال داده است. اولین گروه از دستگاه‌های اولان (Avalon) متعلق به این شرکت این هفته وارد شبکه شدند. فشار دولت چین برای توقف ماینینگ در این کشور موجب نقل مکان شرکت های ماینینگ چینی به سایر کشورها شده است.
منبع: توییتر

عدم تمایل هولدرهای بلندمدت به فروش بیت کوین

شرکت تحلیلی گلسنود (Glassnode) در توییتی اعلام کرد، تعادل بین موجودی کل بیت کوینی که در اختیار هولدرهای کوتاه‌مدت و بلندمدت است شباهت زیادی با شرایط اوج قیمت سال ۲۰۱۷ دارد. آنچه که در چرخه فعلی متفاوت است، هولدرهای بلندمدت فروش کوین‌های خود را متوقف کرده‌اند که نشان از عدم تمایل به فروش دارد.
منبع: توییتر

خرید بیت کوین توسط کتی وود

کتی وود (Cathie Wood)، مدیرعامل و بنیانگذار شرکت مدیریت سرمایه‌ی آرک اینوستمنت (Ark Invest)، گفت در سقوط قیمت بیت کوین به پایین‌تر از ۳۰ هزار دلار در روز سه‌شنبه مجددا ثبت خریده کرده است.
منبع: u.today

همچنین ببینید

شکایت sec از ایلان ماسک

SEC از ایلان ماسک شکایت کرد

رگولاتور اوراق بهادار ایالات متحده از یک قاضی خواسته است تا ایلان ماسک را مجبور …

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

یک کامیونیتی مخصوص میم و طنز در حوزه سرمایه‌گذاری و ترید به نام  Wall Street …

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

پالیگان لبز (Polygan Labs) که سازنده شکه پالیگان با ارز دیجیتال متیک (Matic) است، روز …

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

دو سال پیش در نزدیکی اوج تاریخی بیت‌ کوین، بازار ایجاد صندوق‌های ETF بیت‌کوینی داغ …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.