اخبار ارزهای دیجیتال در یک نگاه (۳۰ خرداد)

عرضه دستگاه ماین سریع داج‌کوین و لایت‌کوین در چین

روزنامه‌نگار چینی کالین وو (Colin Wu) در توییتی در روز شنبه اعلام کرد شرکت چینی بیت‌مین (Bitmain) دستگا‌ههای ماینینگ جدیدی را در نمایشگاهی در چنگدو (Chengdu) رونمایی کرده است. دستگاه‌های جدید اسکریپت اسیک (scrypt ASIC) نرخ هشی معادل ۹۵۰۰ مگاهش در ثانیه و قیمتی ۱۳ درصد ارزان‌تر برای مشتریان خارج از چین دارند.
منبع: bitcoin.com

همکاری گراف و آپتیمیزم برای افزایش مقیاس‌پذیری اتریوم

شرکت‌های گراف (Graph) و آپتیمیزم (Optimism) اعلام کردند در یک همکاری استراتژیک به هم ملحق شده‌اند. این همکاری به برنامه‌نویسان اجازه می‌دهد تا اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز را بر بستر آپتیمیستیک اتریوم (Optimistic Ethereum) بسازند تا ساب-گراف‌هایی را خلق کنند. این ساب-گراف‌ها به آن‌ها اجازه می‌دهند تا از طریق پلتفرم گراف به اطلاعات فهرست‌شده در بلاک‌چین دسترسی پیدا کنند. این همکاری موجب افزایش مقیاس‌پذیری و توسعه‌پذیری شبکه اتریوم می‌شود.
منبع: cryptodaily

ساکسو اولین بانک دانمارکی برای خریدوفروش بیت کوین

اکانت توییتری داکیومنتینگ بیت کوین (Documenting Bitcoin) در پستی اعلام کرد ساکسو بانک (Saxo Bank) اولین بانک دانمارکی است که به مشتریان خود اجازه خریدوفروش بیت کوین می‌دهد.
منبع: توییتر

صدور مجوز برای دو صرافی بیت کوین توسط بانک مرکزی پرتغال

اکانت توییتری داکیومنتینگ بیت کوین (Documenting Bitcoin) در پستی اعلام کرد بانک مرکزی پرتغال (Banco de Portugal) برای اولین بار به دو صرافی رمز ارز مجوز فعالیت داده است. این دو صرافی کریپتولوژا (Criptoloja) و مایند د کوین (Mind The Coin) نام دارند.
منبع: توییتر

بانک بریتانیایی خرید از بایننس را ممنوع کرد

بانک بریتانیایی تی‌اس‌بی (TSB) مشتریان خود را از خرید از صرافی‌های بایننس (Binance) و کراکن (Kraken) منع کرد. به گزارش روزنامه بریتانیایی تایمز (Times)، این بانک با ابراز نگرانی از امنیت پایین صرافی‌های بایننس و کراکن، استفاده از آن‌ها را برای مشتریان خود ممنوع اعلام کرده است. این بانک همچنین نرخ کلاهبرداری در حوزه صرافی‌های رمز ارز فعال در این کشور را بالا اعلام کرده است.
منبع: cryptopotato

سلامت نمودار توزیع بیت کوین

اکانت توییتری پلن‌بی (PlanB) با انتشار نموداری نوشت: «۶۰ درصد بیت کوین‌های فروخته شده در ماه‌های می و ژوئن در ماه‌های مارس و آوریل خریداری شده است و با ضرر فروخته شده‌اند. ۴۰ درصد پیش‌تر خریداری شده‌اند و با سود فروخته شده‌اند. از مجموع ۱۸ میلیون و ۷۰۰ هزار بیت کوین، ۲ و نیم میلیون بیت کوین در قیمتی کمتر از ۱۰ دلار، تعداد ۲ میلیون در قیمتی بین ۱۰ تا هزار دلار و تعداد ۲ میلیون در قیمتی بین هزار تا ۵ هزار دلار خریداری شده‌اند. هم اکنون توزیع بیت کوین ظاهر بسیار سالم‌تری دارد.»
منبع: توییتر

خودپرداز‌های بیت کوین در سوپرمارکت‌های آمریکایی

اکانت توییتری بیت کوین مگزین (Bitcoin Magazine)، در پستی خبر از راه‌اندازی دستگاه‌های خودپرداز بیت کوین در ۲۹ سوپرمارکت شهر هیوستون (Houston) در ایالت تگزاس (Texas) آمریکا داد.
منبع: توییتر

فاوندری یو‌اس‌ای تنها استخر ماینینگ همراه با افزایش نرخ هش

اکانت توییتری داکیومنتینگ بیت کوین (Documenting Bitcoin)، با انتشار نموداری، اعلام کرد استخر ماینینگ فاوندری یو‌اس‌ای (Foundry USA) تنها استخر استخراجی بوده که در ۲۴ ساعت گذشته نرخ هش آن صعودی بوده است.
منبع: توییتر

بازیگر آمریکایی قصد راه‌اندازی توکن غیرمثلی را دارد

میلا کونیس (Milla Kunis)، بازیگر زن آمریکایی از برنامه‌ خود برای راه‌اندازی یک توکن غیرمثلی (NFT) جدید خبر داد. کونیس که مهمان برنامه تلویزیونی کونن اوبراین (Conan O’Brien) بود از جزئیات این طرح صحبت کرد. ‘Stoner Cats’ یک مجموعه انیمیشن بزرگسال و تحت وب است که بینندگان می‌توانند با خرید توکن غیرمثلی آن به تماشای آن بپردازند.
منبع: coinquora

ورود ۹۹.۷ میلیون دلار سرمایه خارجی به بازار رمز ارزهای هند

به گزارش اکونومیک تایمز (Economic Times) و طبق داده‌های به‌دست آمده از پلتفرم ترک‌اکسن (Tracxn)، در نیمه اول سال جاری، هند موفق به جذب سرمایه‌گذاری‌ خارجی بیشتری نسبت به سال گذشته در حوزه استارتاپ‌های کریپتویی شده است. مجموعاً ۹۹.۷ میلیون دلار سرمایه در ماه‌های ژانویه تا ژوئن سال جاری میلادی در حوزه استارتاپ‌های رمز ارزی جذب شده است. این در حالی است که کل سرمایه جذب‌شده در این بازار در سال ۲۰۲۰ رقمی برابر با ۹۵.۴ میلیون دلار بوده است.
منبع: coinquora

امتناع گاوها از خرید بعد از ورود بیت‌کوین به کانال 35 هزار دلار

روز جمعه، به دنبال اعلام نظر بانک مرکزی آمریکا در مورد نرخ بهره، بیت کوین بار دیگر سطح قیمت ۳۵ هزار دلار را لمس کرد. این کاهش قیمت، موجب تردید گاوها برای خرید بیشتر این رمز ارز شد. با این وجود، داده‌های شبکه نشان می‌دهند همچنان تعداد هولدرهای بلندمدت در حال افزایش هستند. گاوها در بازارهای مالی به خریداران بزرگ اطلاق می‌شود و خرس‌ها به فروشندگان کلان.
منبع: coinquora

خرید ارز دیجیتال در فروشگاه‌های ایچ‌ایی‌بی آمریکا

به دنبال نصب دستگاه‌های خودپرداز کریپتو، از این پس تگزاسی‌ها می‌توانند مستقیماً با پول نقد یا کارت اعتباری بیش از ۳۰ نوع رمزارز را در فروشگاه‌های زنجیره‌ایی ایچ‌ایی‌بی (H-E-B) خریداری کنند.
منبع: coinquora

یک نهاد غیرانتفاعی پزشکی کمک‌های مردمی را در قالب رمز ارز می‌پذیرد

سازمان غیرانتفاعی خدمات پزشکی لبخند (Global Nonprofit Operation Smile) اعلام کرد کمک‌های واریزی از طریق رمز ارزهایی چون بیت کوین و داج‌کوین را می‌پذیرد. این مرکز ارائه‌دهنده خدمات پزشکی رایگان به بیماران لب شکری و افراد با آسیب‌دیدگی‌ در ناحیه صورت است.
منبع: bitcoin.com

رپر هندی دستمزد کنسرت بعدی خود را از طریق رمز ارز دریافت می‌کند

رفتار (Raftaar)، خواننده رپ هندی، اعلام کرد دستمزد اجرای آینده خود در کانادا را از طریق رمز ارز دریافت می‌کند. وی با بیان این که «سرانجام موفق به برداشتن اولین قدم‌ها در این راستا شدم» از مدیر برنامه‌هایش برای تحقق این رویا تشکر کرد. این کنسرت در هفته دوم ماه جولای در اوتاوا کانادا برای ۱۰۰ مخاطب خصوصی برگزار می‌شود.
منبع: bitcoin.com

شهردار میامی ماینرها را به استفاده از انرژی هسته‌ای پاک دعوت کرد

همزمان با افزایش متمرکز شدن استخراج بیت‌کوین (BTC) در آمریکای شمالی، فرانسیس سوآرز (Francis Suarez‎)، شهردار شهر میامی در ایالت فلوریدا آمریکا، در تلاش برای ثبت این شهر بعنوان قطب استخراج رمزارزها است. سوآرز که خود یکی از طرفداران حوزه رمز ارزها و از سرمایه‌گذاران بیت‌کوین و اتریوم است طی مصاحبه‌ای با شبکه CNBC، شرکت‌های استخراج‌کننده خارجی را دعوت به تاسیس دیتاسنتر در این شهر کرد. او معتقد است وجود منابع زیاد برق هسته‌ای در میامی، می‌تواند این منطقه را به یک هاب ایده‌آل ماینینگ بدل کند.
منبع: cointelegraph

اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.