اخبار ارزهای دیجیتال در یک نگاه (۳۰ فروردین)

  • همکاری پلی‌گان و فرست‌بلاد می‌تواند صنعت گیم را متحول کند

پلی‌گان (Polygon) و پلتفرم بازی‌های بلاک‌چینی فرست‌بلاد (Firstblood) همکاری برای توسعه بازی‌ها را آغاز کرده‌اند. این همکاری می‌تواند موجب افزایش استفاده از رمز ارزها شود. علاوه بر سرمایه‌گذاری به مبلغ ۱۰ هزار دلار، پلی‌گان چندین توکن غیرمثلی (NFT) را برای افزایش رقابت در بازی‌های فرست‌بلاد اختصاص داده است. این اقدام می‌تواند موجب ارتقای بیشتر جایگاه خدمات مالی غیرمتمرکز یا دیفای (DeFi) شود.

منبع: coinquora

 

  • استقبال از توکن‌های غیرمثلی نویدبخش گسترش استفاده از رمز ارزها

الکساندر آلتهاوزن (Alexander Althausen)، مدیرعامل استورم‌گین (StormGain)، می‌گوید علت محبوبیت توکن‌های غیرمثلی (NFT) این است که برای کاربران بسیار قابل درک‌تر هستند. «یعنی می‌فهمند در حال خرید چه چیزی هستند و چه ارزشی دارد. محبوبیت این توکن‌ها نشان می‌دهد مردم آماده به‌کارگیری از رمز ارزها هستند.»

منبع: beincrypto

 

  • نانو آغاز عرضه توکن دائو در صرافی اوکی‌ای‌اکس

صرافی اوکی‌ای‌اکس (OKEx) اعلام کرد توکن دائو (DAO) از این پس در این اکوسیستم عرضه می‌شود. کاربران این صرافی می‌توانند از طریق جفت دائو\تتر (DAO/USDT) به معامله این رمز ارز بپردازند. همچنین کاربران ثبت‌نام کرده می‌توانند با سپرده‌گذاری این توکن در معاملات رقابتی صرافی اوکی‌ای‌اکس شرکت کنند.

منبع: investing

 

  • پاریس هیلتون کلکسیون توکن‌های غیرمثلی خود را عرضه کرد

پاریس هیلتون (Paris Hilton)، میلیونر و سلبریتی معروف، در همکاری با بلیک کثرین (Blake Kathryn)، طراح معروف، یک کلکسیون از توکن‌های غیرمثلی (NFT) خود را عرضه کرد. این مجموعه از سه قطعه منحصربه‌فرد تشکیل شده است. دو قطعه از این مجموعه هرکدام در ۱۱ نسخه منتشر شدند و یک قطعه تنها در یک نسخه. تمام ۲۲ نسخه مربوط به دو قطعه اول هر کدام به ارزش ۱۰ هزار دلار به فروش رفته‌ و مجموعاً ۲۲۰ هزاردلار برای هیلتون درآمد داشته‌اند.

منبع: beincrypto

 

  • طرح چین برای استفاده از یوان دیجیتال در المپیک ۲۰۲۲

Zhou Xiaochuan، رئیس سابق بانک مرکزی چین اعلام کرد این کشور طرح استفاده آزمایشی از یوآن دیجیتال را ادامه خواهد داد. او افزود تمرکز پکن بر مصرف داخلی این ارز دیجیتال و حتی به‌کارگیری آن در بازی‌های المپیک ۲۰۲۲ است. به گفته وی، نگرانی‌هایی درباره استفاده جهانی از این رمز ارز وجود دارد.

منبع: beincrypto

 

  • سطح TVL در قراردادهای هوشمند دیفای بالای ۶۰ میلیارد دلار ماند

به رغم روند ریزشی بازار در روز شنبه، ارزش کل دارایی‌های قفل شده (TVL) در قراردادهای هوشمند (Smart Contracts) خدمات مالی غیرمتمرکز یا دیفای (DeFi)، کاهش شدیدی پیدا نکرد. داده‌های دیفای‌پالس (DeFiPulse) نشان می‌دهد به‌رغم نوسان ارزش کل قفل شده بین ۵۸ تا ۶۱ میلیارد دلار، این رقم در روز یکشنبه همچنان بالای ۶۰ میلیارد دلار باقی ماند.

منبع: coingape

 

  • خرید بیش از ۳۵۰ میلیون دلار سهام کوین‌بیس توسط صندوق‌های شرکت آرک اینوستمنت

صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) وابسته به شرکت آرک اینوستمنت (Ark Investment Management) مجدداً اقدام به خرید سهام صرافی کوین‌بیس (Coinbase) در بازار نزدک (Nasdaq) کردند. با خرید تعداد ۷۴۹۲۰۵ سهم از سهام این صرافی به ارزش مجموع بیش از ۳۵۰ میلیون دلار، هم اکنون آرک اینوستمنت بیش از یک میلیون سهم از سهام صرافی کوین‌بیس را در اختیار دارد. سال‌هاست که کتی وود (Cathie Wood)، بنیان‌گذار و مدیرعامل آرک اینوستمنت، از طرفداران فناوری بلاک‌چین و رمز ارزها می‌باشد.

منبع: bitcoinist

 

  • بیت‌پی به کمپین حمایت از حق مالکیت باز رمز ارزها (COPA) پیوست

شرکت بیت پی (Bitpay)، بزرگترین ارائه‌دهنده خدمات خدمات پرداخت رمز ارزی در جهان، به اتحادیه حق مالکیت باز رمز ارزها (Crypto Open Patent Alliance) که یک انجمن غیرانتفاعی است پیوست تا از دسترسی آزاد و بدون مخاطره به پتنت‌ها (patents) حمایت کند. رئیس هیئت مدیره کوپا معتقد است این کمپین برای رفع موانع نوآوری است. پتنت‌ سندی برای ثبت حق مالکیت انحصاری است که در قبال اختراع یا ایده ثبت شده به فرد حقیقی یا حقوقی تعلق می‌گیرد.

منبع: bitcoin.com

  • بایننس قصد سوزاندن توکن‌های احتکارشده را دارد

چانگ‌پنگ ژائو (Changpeng Zhao)، مدیرعامل صرافی بایننس، اعلام کرد که از ابتدای عرضه (ICO) توکن بایننس (BNB) همیشه تیم بایننس یک سهمیه ۴۰ درصدی داشته است که در حال حاضر با احتساب پایین‌ترین قیمت روز یکشنبه ۳۷ میلیارد دلار می‌ارزد. «ما تا امروز حتی یک BNB هم نفروخته‌ایم و چنین قصدی هم نداریم. ما همه آنها را خواهیم سوزاند.»

منبع: twitter.com/cz_binance

 

  • نظرسنجی: قیمت فعلی بیت کوین حباب است

جدیدترین نظرسنجی بانک آمریکا (Bank of America) نشان می دهد ۷۴ درصد مدیران صندوق های مالی معتقدند که قیمت فعلی بیت کوین حباب است. همچنین مدیران گفته‌اند بیت کوین دومین دارایی است که تعداد زیادی از افراد آن را معامله می‌کنند. اخیراً بانک سرمایه‌گذاری جی‌پی‌مورگان (JPMorgan) هشدار داده بود که اقتصاد بخش رمز ارز حبابی شده‌است. 

منبع: bitcoin.com

 

  • معاون بانک مرکزی چین: رمز ارزها فرصتی برای سرمایه‌گذاری

لی بو (Li Bo)، یکی از معاونان بانک مرکزی چین (People’s Bank of China)، می‌گوید کشورش بیت کوین و استیبل‌کوین‌ها را به شکل دارایی‌های دیجیتال می‌بیند و نه به عنوان یک نوع ارز. او افزود که همین نگاه باعث شده تا چین رمز ارزها را به عنوان گزینه سرمایه‌گذاری‌ تلقی کند. لی گفت: تا زمانی که چین مطمئن شود این دارایی‌ها موجب ایجاد خطرات مالی شدیدی نمی‌شوند، مقررات به شکل فعلی باقی خواهند ماند.   

منبع: theblockcrypto

 

  • افزایش قیمت بیت کوین در کره جنوبی

با وجود کاهش قیمت جهانی بیت کوین در روزهای شنبه و یکشنبه، ارزش این توکن در کره‌جنوبی به ۶۵۸۸۲ دلار رسید. اعمال محدودیت‌های جدید توسط دولت کره موجب شده تا فاصله قیمت بیت کوین در کره با قیمت جهانی این رمز ارز مجدد افزایش یاید. اختلاف قیمت بیت کوین در صرافی‌های کره جنوبی با صرافی‌های دیگر نقاط جهان را اختلاف ارزش کیمچی (Kimchi Premium) می‌نامند. این اختلاف در پی تقاضای بالا برای بیت کوین در کره جنوبی و موانع ورود و خروج ارزهای خارجی در این کشور به‌وجود آمد.

منبع: decrypt

 

  • توکن یورو دیجیتال می‌تواند مشکل ارزهای جعلی را حل کند

جدیدترین نظرسنجی بانک مرکزی اروپا درباره انتشار یورو دیجیتال از اکتبر ۲۰۲۰ تا آوریل ۲۰۲۱ برگزار شد. نیمی از پاسخ‌دهندگان از استفاده از فناوری بلاک‌چین حمایت کردند و انتشار یورو دیجیتال توسط بانک مرکزی اروپا را راهی برای حل مشکل یوروهای جعلی و معضلات فنی دانستند. در طول ۳ ماه برگزاری این نظرسنجی، ۸۲۲۱ نفر به پرسش‌ها پاسخ دادند.

منبع: decrypt

اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.