اخبار ارزهای دیجیتال در یک نگاه (۳ خرداد)

دستور رئیس جمهور به بانک مرکزی: درگاه‌های فروش رمزارزها مسدود نشود

به تازگی نامه‌ای از سمت دفتر نهاد ریاست جمهوری خطاب به رئیس کل بانک مرکزی منتشر شده است که در آن ذکر شده «با توجه به درخواست بیش از ۶۰ هزار نفر از متعاملین و کسب‌وکارهای تبادل رمزارز جهت جلوگیری از مسدود سازی درگاه‌های پرداخت اینترنتی اقدام لازم انجام شود.» محمد باقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی، در نامه‌ای به رئیس کل بانک مرکزی و وزیر امور اقتصادی و دارایی خواستار مسدودسازی درگاه پرداخت الکترونیک صرافی‌های ارز دیجیتال شده بود. رئیس کل بانک مرکزی در واکنش به آن گفت که تا زمان ترسیم نقشه راه در این زمینه از مسدودسازی درگاه‌های پرداخت صرافی‌ها خودداری می‌کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا  

مجلس: علت قطع برق، استخراج رمز ارز نیست

مجتبی توانگر، رئیس کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس، گفت: علت قطع برق، استخراج رمز ارز نیست بلکه علت توقف سرمایه‌گذاری و فرسودگی شبکه توزیع و تولید است. ظرفیت اسمی تولید برق در کشور ۸۵۰۰۰ مگاوات و ظرفیت واقعی تولید برق در کشور ۶۰۰۰۰ مگاوات است. وی با بیان اینکه میزان برق مصرفی در صنعت استخراج در دنیا ۱۲۰۰۰ مگاوات است، اضافه کرد: سهم میزان برق مصرفی در صنعت استخراج در واحدهای مجاز ۳۰۰ مگاوات و در واحدهای غیرمجاز ۳۰۰مگاوات است، همچنین سهم برق صنعت استخراج در کشور از کل برق تولیدی ۱ درصد است. رئیس کمیته اقتصاد انرژی مجلس، سهم کشور از کل صنعت استخراج در دنیا را کمتر از ۵ درصد عنوان و خاطرنشان کرد: علت قطع برق، استخراج رمز ارز نیست بلکه علت توقف سرمایه‌گذاری و فرسودگی شبکه توزیع و تولید است.

منبع: خبرگزاری ایسنا    

کاردانو در صدد راه‌اندازی قراردادهای هوشمند

چارلز هاسکینسون (Charles Hoskinson)، بنیان‌گذار و مدیر عامل شرکت کاردانو (Cardano)، در یک گفتگو به ترسیم طرح‌های این شرکت برای آینده پرداخت. کاردانو در حال حاضر خود را برای هاردفورک (hardfork) آلونزو (Alonzo) آماده می‌کند. این هاردفورک در نهایت به کاردانو قابلیت افزودن قراردادهای هوشمند را می‌دهد. همچنین، این شرکت در حال آموزش بیش از ۱۰۰۰ برنامه‌نویس (developer) جهت نوشتن اپلیکیشن‌هایی برای شبکه کاردانو است.  

منبع: cryptobriefing  

ایلان ماسک: رمز‌های فیات دشمن واقعی شما هستند

ایلان ماسک (Elon Musk)، مدیر عامل شرکت خودروسازی تسلا (Tesla) و شرکت فضایی ‌اسپیس‌ایکس (SpaceX)، از هواداران خود خواست از قبیله‌گرایی در فضای رمز ارزها بپرهیزند، و یادآور شد که جنگ واقعی بین رمز های فیات و کریپتو است.

منبع: u.today  

به‌زودی اروپا و آمریکا پیشتاز ظرفیت استخراج بیت کوین می‌شوند

جیانگ ژوئر (Jiang Zhuoer)، اپراتور استخر استخراج رمزارز لبیت (Lebit)،‌ معتقد است فشارهای دولت چین علیه فعالیت در حوزه رمز ارز به زودی موجب نقل مکان ماینرها به اروپا و آمریکا می‌شود. او افزود در بدترین شرایط مزرعه‌های بزرگ در چین تعطیل می‌شوند و شرایط شبیه شرایط سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ خواهد شد.   

منبع: cryptoslate  

تیم فوتبال دیناموکیف توکن غیر مثلی خود را خواهد فروخت

تیم فوتبال دیناموکیف (Dynamo Kiev)، ‌پرافتخارترین تیم لیگ برتر اوکراین، اولین تیم فوتبالی خواهد بود که بلیط مسابقات را به شکل توکن غیر مثلی (NFT) به فروش می‌گذارد. این توکن‌ها در بازار توکن‌های غیر مثلی صرافی بایننس (Binance) عرضه خواهد شد.    

منبع: decrypt  

افزایش ۵ برابری تعداد کیف پول‌های حاوی آدا در سال ۲۰۲۱

بنیاد کاردانو (Cardano) اعلام کرد تعداد کیف پول‌های دیجیتال حاوی توکن بومی شبکه بلاک‌چین کاردانو با عنوان آدا (ADA) از یک میلیون هم عبور کرده است. جامعه دارندگان این رمز ارز شاهد یک رشد خیره‌کننده در سال ۲۰۲۱ بوده است. تعداد کیف‌های حاوی آدا در اول ژانویه سال جاری میلادی برابر با ۲۰۳ هزار و ۵۱۹ بود و این به این معنی است که تعداد کیف‌های حاوی آدا از ابتدای سال تا به امروز تقریبا ۵ برابر شده است.  

منبع: u.today   

دومای روسیه در حال بررسی استفاده از رمز ارزها در قراردادها

جیانگ ژوئر (Jiang Zhuoer)، اپراتور استخر استخراج رمزارز لبیت (Lebit)،‌ معتقد است فشارهای دولت چین علیه فعالیت در حوزه رمز ارز به زودی موجب نقل مکان ماینرها به اروپا و آمریکا می‌شود. او افزود در بدترین شرایط مزرعه‌های بزرگ در چین تعطیل می‌شوند و شرایط شبیه شرایط سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ خواهد شد.   

منبع: cryptoslate  

کره جنوبی در حال بررسی پایلوت سی‌بی‌دی‌سی

به گزارش خبرگزاری رویترز (Reuters)، کره جنوبی در حال حرکت به سمت راه‌اندازی پلتفرم آزمایشی برای اجرای پایلوت (Pilot) ارز دیجیتال منتشر شده توسط بانک‌های مرکزی (central bank digital currency) یا همان سی‌بی‌دی‌سی (CBDC) است. بانک مرکزی این کشور (BOK) در طرح آزمایشی افتتاح حساب پس‌انداز و انتقال منابع را بررسی می‌کند، و همچنین تمرکز ویژه‌ایی بر تراکنش‌های پرداخت موبایلی خواهد داشت.  

منبع: u.today  

توصیه نویسنده معروف به خرید کریپتو در شرایط فعلی

رابرت کیوساکی (Robert Kiyosaki)، نویسنده کتاب مشهور «پدر پولدار، پدر بی‌پول»، در یک پست توییتری یادآور شد که با سقوط قیمت بیت کوین موقعیت ایده‌آلی برای خرید به وجود آمده که قبلاً برای بسیاری ممکن نبود. او در ادامه به خرید آلتکوین‌هایی توصیه کرد که سود بیشتری نسبت به بیت کوین دارند و تاکید کرد مشکل سقوط چند روز گذشته بیشتر ناشی از تصمیمات دولت بایدن است تا توییت‌های ایلان ماسک (Elon Musk)، مدیر عامل شرکت‌های تسلا (Tesla) و اسپیس‌ایکس (SpaceX).

منبع: bitcoin.com  

افزایش بی‌سابقه خروج بیت‌کوین از صرافی‌ها

آخرین تحلیل‌های داده نشان می‌دهد تعداد زیادی از کاربران در حال خروج بیت کوین‌های خود از صرافی‌های دیجیتال هستند. در نتیجه سپرده های بیت کوین (BTC) به پایین‌ترین حد خود رسیده است. نمودار‌های تهیه شده توسط شرکت گلسنود (Glassnode) نشان می‌دهند کاربران ترجیح می‌دهند به جای واریز دارایی‌های بیت کوین خود به حساب صرافی‌ها، آن‌ها را حفظ کرده و یا در کیف‌های سرد نگهداری کنند. همچنین با افزایش تعداد خریدهای در کف، شمار دارندگان بیت کوین در حال افزایش است.  

منبع: u.today  

تایید انتشار روبل دیجیتال توسط بانک مرکزی روسیه

بانک مرکزی روسیه (Central bank of Russia) رسماً اعلام کرد نسخه آزمایشی روبل دیجیتال (digital rouble) در سال ۲۰۲۲ لانچ می‌شود. به گزارش بلومبرگ ترمینال (Bloomberg Terminal)، الویرا نابیولینا (Elvira Nabiullina)، رئیس کل بانک مرکزی روسیه، این خبر را اعلام کرد. روسیه در رقابت با چین،‌ سوئیس، انگلستان، فرانسه و ژاپن در حال پیشبرد این طرح است و نمی‌خواهد از سایر کشورها عقب بماند.   

منبع: u.today  

اتحاد نفت و کریپتو برای استخراج بیت کوین در آمریکای شمالی  

ماینرها در آمریکای شمالی در حال تشکیل یک اتحاد با استخراج کنندگان نفت هستند تا از گاز طبیعی مازاد تولید برای استخراج رمز ارز اول بازار کریپتو (Bitcoin) استفاده کنند. به گزارش رویترز،‌ ماینرهای بیت کوین با استفاده از تریلی در حال ارسال تجهیزات ماینینگ سیار به مراکز استخراج نفت در ایالت داکوتای شمالی (North Dakota) هستند تا از مازاد منابع انرژی برای استخراج بیت کوین استفاده کنند. از آنجا که نفت و گاز طبیعی معمولا از چاه‌های یکسانی به دست می‌آیند، معمولا گاز در حین استخراج نفت طی فرآیندی به شکل مشعل روشن (flaring) اتلاف می‌شود.  

منبع: dailyhodl  

توقف استخراج بیت کوین در چین عامل ریزش چند روز گذشته

ارزش بیت کوین برای اولین بار از ابتدای سال ۲۰۲۱ در روز یکشنبه به رقم کمتر از ۳۲ هزار دلار رسید. ماینرهای چینی فرآیند استخراج بیت کوین را در واکنش به اعمال فشارهای دولت چین متوقف کردند. این ریزش باعث شد تا ارزش بیت کوین شاهد یک سقوط ۴۳ درصدی در مقایسه با قله بیش از ۶۴ هزار دلاری ماه آوریل باشد. بنابر داده‌های کوین‌گکو (CoinGecko)، این رکورد چهار ماه گذشته در نتیجه توقف ماینینگ در چین بوده است.   

منبع: businessinsider  

اقتصاددان: چین از طبعات امنیتی کریپتو در هراس است

محمد العریان (Mohamed El-Erian)، اقتصاددان مطرح مصری-آمریکایی، طی یادداشتی در ساندی بلومبرگ (Sunday Bloomberg) نوشت: فشار چین علیه حوزه کریپتو از آنجا نشات می‌گیرد که پکن از فرسایش سیاست‌های پولی در هراس است. او می‌افزاید دولت‌ها از پرداخت‌های غیرقانونی و محافظت ضعیف از سرمایه‌گذاران نگران هستند. او معتقد است تلاطم قیمت بیت کوین به واسطه زورآزمایی‌های چندوجهی و شدیدتر ادامه خواهد داشت. العریان می‌نویسد: کشورهایی مانند چین و انگلستان در حال راه‌اندازی سریع سی‌بی‌دی‌سی (CBDC) هستند، چرا که مایلند عرصه کریپتو را به سمت ارزهای متمرکز بازگردانند.    

منبع: businessinsider

بهبود بازارها در روز دوشنبه با کاهش نگرانی از تورم

سخت‌گیری دولت چین در برابر افزایش قیمت کالاها (commodity prices) موجب شد تا نگرانی‌ها از افزایش تورم و رشد قیمت‌ها کاهش پیدا کند و به طبع آن بازار‌های جهانی روز دوشنبه را با حرکت افزایشی آغاز کنند. همین موضوع موجب شد تا بیت کوین نیز روند افزایشی را در روز دوشنبه تجربه کند و از مرز قیمت ۳۸ هزار دلار عبور کند.

منبع: businessinsider

اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.