اخبار ارزهای دیجیتال در یک نگاه (۵ بهمن)

  • یوان دیجیتالِ چین دست‌کم با ۸ بانک چینی سازگار خواهد بود

    رای‌زنی‌ها بیان‌گر آن است که علاوه بر چهار بانک بزرگ چین که با بانک مرکزی این کشور برای گسترش یوان دیجیتال همکاری می‌کنند، هشت بانک تجاری دیگر هم در حال کار روی کیف پول‌ها و پلتفرم‌های بانکی خاصی هستند که از قابلیت همکاری تعاملی با یوان دیجیتال بهره‌مند هستند.
    منبع: Cryptonews

 

  • برخی از مقامات دولتی روسیه تا آوریل ۲۰۲۱ فرصت دارند تا ارزهای دیجیتال خود را بفروشند

    طی قانون جدید تصویب شده دولت روسیه؛ برخی مقام‌های دولتی این کشور مجبور به فروش ارزهای دیجیتال خود شده‌اند. برخی دیگر هم موظف خواهند بود دارایی‌های دیجیتال خود را به مقامات بالاتر شرح دهند. این قانون از ابتدای ماه آوریل (فروردین ۱۴۰۰) اجرا خواهد شد.
    منبع: Cointelegraph

 

  • اعلام آمادگی ژاپن برای آزمایش ارز دیجیتال ملی خود در ماه‌های آینده

    بانک مرکزی ژاپن هم‌اکنون در وضعیت آماده‌سازی برای آغاز فاز دوم از پروژه ین دیجیتال است تا بتواند ارز دیجیتال ملی خود را عرضه کند. پروژه ارز دیجیتال ملی ژاپن قرار است در سه فاز عملیاتی شود.
    همچنین این بانک درباره مدت‌زمان مرحله دوم صحبتی نکرده است، اما به طور قطع اعلام کرده است که مرحله سوم بلافاصله پس از این مرحله آغاز خواهد شد.
    منبع: Cryptonews

 

  • ادعای دوباره کریگ رایت: وایت پیپر من را از سایت‌هایتان حذف کنید!

    چهره جنجالی دنیای ارزهای دیجیتال و کسی که ادعا می‌کند خالق بیت کوین، ساتوشی ناکاموتو است، کریگ رایت (Craig Wright)، با تهدیدات حقوقی توانست یکی از پایگاه‌های اطلاع‌رسانی را وادار کند تا وایت پیپر بیت کوین را از روی وب‌سایت خود بردارند. همچنین رایت اعلام کرد که وایت پیپر بیت کوین، متعلق به شخص اوست و کسی حق ندارد با نقض حقوق مالکیت معنوی او، دست به انتشار آن بزند. لازم به ذکر است که دیگر وب‌سایت‌ها تسلیم خواسته رایت نشده‌اند.
    منبع: Cointelegraph

 

  • شکست دوباره رکورد بالاترین قیمت چین لینک

با رشد ۱۵ درصدی چین لینک در ۲۴ ساعت گذشته، قیمت این رمز ارز به ۲۵ دلار رسید و یک رکورد تاریخی دیگر را از آن خود کرد. ارزش کنونی بازار این ارز بیش از ۱۰ میلیارد دلار است. از ۱۲ ماه پیش یعنی ژانویه ۲۰۲۰ تا کنون این رمز ارز از قیمت ۱.۷ دلار به ۲۵ دلار رسیده است که ۱۳۰۰ درصد رشد داشته است.

منبع: decrypt

 

  • ۹۰ درصد از معاملات بزرگ بیت کوین در چین انجام می‌شود

اگرچه بیت کوین در چین هنوز به صورت رسمی ممنوع است، اما با این وجود، بیش از ۶۰ درصد نرخ هش (Hash Rate) بیت کوین در اختیار چینی‌ها است. این بدان معناست که بیشترین ماینرهای بیت کوین در این کشور مستقر است. نکته جالب دیگر این است که ۹۰ حجم معاملات بازار رمز ارزها در آسیای شرقی است و کشورهای قاره آمریکای شمالی غالبا به نگهداری طولانی مدت رمز ارزها اعتقاد دارند.

هند، ژاپن، هنگ کنگ، کره جنوبی و سنگاپور نیز سهم قابل توجهی از این بازار را دارا هستند.

منبع: cryptopotato

 

  • ورود ۱۴۱ نهنگ جدید نشان قطعی صعودی بودن بازار

کاهش پیوسته بیت کوین در هفته گذشته می‌توانست نشان از نزولی بودن بازار باشد اما داده‌های جدید بر خلاف این نظریه است. طی ۲۱ روز گذشته ۱۴۱ آدرس جدید با بیش از ۱۰۰۰ بیت کوین ایجاد شده است. این بدان معنا است که نه تنها بزرگ‌ترین فعالان این بازار میدان را خالی نکرده‌اند، بلکه در هر اصلاح قیمتی اقدام به خرید کرده و دارایی‌های خود را ذخیره کرده‌اند و انتظار افزایش چشمگیر قیمت بیت کوین را در آینده نزدیک دارند.

منبع: zycrypto

 

  • صرافی کوین‌بیس اکنون بیش از ۹۰ میلیارد دلار بیت کوین دارد

بر اساس گزارشات منتشر شده، صرافی کوین‌بیس (Coinbase) اکنون بیش از ۹۰ میلیارد دلار دارایی با ۴۳ میلیون کاربر ثبت شده دارد. این افزایش ارقام عمدتا به دلیل تزریق گسترده سرمایه توسطه سرمایه‌گذاران نهادی مانند MicroStrategy بوده است. در این صرافی مبالغ بیش از ۱ میلیارد دلار برای ۳ موسسه مالی معامله انجام شده است.

منبع: coindesk

 

  • بزرگ‌ترین بانک روسیه استیبل کوین خود را تا بهار راه اندازی می‌کند

بانک Sberbank، بزرگ‌ترین بانک خرده فروشی روسیه در نظر دارد تا اوایل بهار امسال استیبل کوین (Stable Coin) خود را راه اندازی کند. گزارش‌ها نشان می‌دهد که این بانک درخواستی را برای صدور توکن دیجیتال برای مشتریان خود به بانک مرکزی روسیه ارسال کرده است. این استیبل کوین با روبل روسیه ارزش برابر خواهد داشت و بر روی بلاک‌چین اجرا خواهد شد. بانک روسیه نیز امیدوار است تا رمز ارز دیجیتال بانک مرکزی خود را به زودی راه اندازی کند.

منبع: decrypt

اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.