اخبار ارزهای دیجیتال در یک نگاه (۵ تیر)

راه‌اندازی صندوق کریپتو با سرمایه ۲ میلیارد دلاری

شرکت سرمایه‌گذاری خطرپذیر اندرسن هورویتز (Andreessen Horowitz)، روز پنج‌شنبه اعلام کرد سومین صندوق سرمایه‌گذاری رمز ارز خود را با سرمایه ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلاری راه‌اندازی کرده است. نام این صندوق، کریپتو فاند سوم (Crypto Fund III) است. این صندوق توسط کریس دیکسون (Chris Dixon) و کتی هاون (Katie Haun) مدیریت می‌شود.
منبع: theblockcrypto

راه‌اندازی آزمایشی آپگرید لندن

هارد فورک لندن (London) بر روی شبکه آزمایشی (testnet) اتریوم راه‌اندازی شد. حالا، کاربران در انتظار اجرای این به‌روزرسانی بر روی شبکه اصلی (mainnet) هستند. کریپتوکو‌آنت اعلام کرد بیش از ۵ درصد موجودی کل اتر (ETH) به ارزش تقریبی ۱۱ میلیون و ۷۵۰ هزار دلار، در لایه دوم اتریوم سپرده‌گذاری شده است.
منبع: cointelegraph

رشد استیکینگ در کاردانو

بنابر داده‌های پلتفرم پول‌تول (Pooltool)،‌ تعداد آدرس‌هایی که در حال استیک (stake) توکن آدا (ADA) در شبکه کاردانو (Cardano) هستند، با افزایش ۵۰ هزار عددی در کمتر از یک ماه مواجه شده است. این افزایش، معادل رشد 8 درصدی است. تعداد کل آدرس‌های در حال استیک (stake) کاردانو، حالا به عدد ۶۵۸ هزار و ۹۶۵ رسیده است.
منبع: finbold

دانشگاه پاراگوئه‌ شهریه را از طریق کریپتو می‌پذیرد

دانشگاه آمریکایی پاراگوئه (Universidad Americana) واقع در پایتخت این کشور در شهر آسونسیون، اعلام کرد پرداخت شهریه از طریق رمز ارز را از ماه آگوست خواهد پذیرفت. این دانشگاه در فاز اول بیت کوین (Bitcoin) و اتر (Ether) را می‌پذیرد. بنابر داده‌‌های بی‌این‌کریپتو‌دات‌کام (BeInCrypto.com)، تاکنون ۸ دانشگاه در سراسر جهان پذیرش رمز ارزها را برای پرداخت شهریه آغاز کرده‌اند.
منبع: forkast

بیت کوین آینده آفریقا است

مایک نووگراتز (Mike Novogratz)، مدیرعامل صندوق پوشش ریسک گلکسی دیجیتال (Galaxy Digital)، در توییتی نوشت بیت کوین آینده آفریقا است. این توییت در پاسخ به مقاله‌ایی از الکس گلدستین (Alex Gladstein) بود که یاد‌اوری می‌کرد زمانی فرانسه با استفاده از فرانک ۱۵ کشور آفریقایی با ۱۸۰ میلیون جمعیت را کنترل می‌کرد. این مقاله با این پرسش پایان می‌یافت که آیا بیت کوین راهی برای برون‌رفت از این شرایط است.
منبع: u.today

راه‌اندازی اولین صندوق بیت کوین در آمریکای لاتین

اولین صندوق قابل معامله در بورس (ETF) بیت کوین، در بازار بورس برزیل آغاز به‌کار کرد. این صندوق توسط کیو‌آر کپیتال (QR Capital)،‌ شرکت برزیلی سرمایه‌گذاری بلاک‌چین، راه‌اندازی شده است و قصد دارد سرمایه‌گذاری در بیت کوین را برای موسسات و شرکت‌ها تسهیل کند.
منبع: bitcoin.com

پذیرش بیت کوین در ۱۰ هزار موسسه مالی

مشتریان ۱۰ هزار موسسه مالی، بانک و اتحادیه‌ پرداخت می‌توانند به مشتریان خود اجازه دهند تا با استفاده از حساب‌های بانکی خود به خرید و فروش و هولد بیت کوین بپردازند. این امکان پس از همکاری فین‌سرو (Finserv) و گروه سرمایه‌گذاری دیجیتال نیویورک (New York Digital Investment Group) مقدور شده است. حدود ۱۰ هزار موسسه مالی، هم‌اکنون مشتری فین‌سرو هستند.
منبع: bitcoin.com

تاخیر در عرضه اولیه عمومی سهام رابین‌هود

عرضه اولیه عمومی (initial public offering) سهام شرکت رابین‌هود مارکتس اینک (Robinhood Markets Inc.) توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) به تاخیر افتاد. منابع مطلع می‌گویند کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا پرسش‌هایی را درباره فعالیت رابین‌هود در حوزه رمز ارز مطرح کرده است.
منبع: bitcoin.com

افزایش ۲.۵ درصدی کاربران بیت کوین

ویلی وو (Willy Woo)، تحلیلگر معروف رمز ارزها، در یک پست توییتری گفت در صورت اجرای طرح السالوادور برای اعطای ۳۰ دلار بیت کوین به هر شهروند و استقبال همه ۴.۵ میلیون نفر جمعیت بزرگسال این کشور از این طرح، تعداد کاربران بیت کوین شاهد یک رشد ۲.۵ درصدی خواهد بود.

منبع: توییتر

بزرگترین جابجایی زیرساخت در تاریخ معاصر!

اکانت توییتری داکیومنتینگ بیت کوین (Documenting Bitcoin) در پستی اعلام کرد: «بزرگترین جابجایی زیرساخت در تاریخ معاصر در حال وقوع است. تقریباً 40 درصد از صنعت استخراج بیت‌کوین در حال نقل مکان به قاره دیگری است. بیت کوین واقعا توقف‌ناپذیر است.» سیاست‌های دولت چین موجب شده تا شرکت‌های بزرگ استخراج بیت کوین به کشورهای همسایه و آمریکا نقل مکان کنند.
منبع: توییتر

امکان لغو ممنوعیت بیت کوین در تانزانیا

نگاه مثبت سامیه سولهو حسن، رئیس‌جمهور تانزانیا، به حوزه کریپتو موجب شده تا بانک مرکزی تانزانیا بررسی لغو ممنوعیت این حوزه را با جدیت بیشتری دنبال کند. به گزارش خبرگزاری رویترز، بانک مرکزی تانزانیا در حال کار بر روی دستورالعمل‌های ارسالی از سوی دولت فدرال این کشور است و احتمال لغو ممنوعیت‌های اعلام شده در نوامبر ۲۰۱۹ بسیار بالاست. حسن، در ابتدای ماه جاری، به بانک مرکزی این کشور دستور داد تا بیت کوین و سایر دارایی‌های دیجیتال را بررسی کند.
منبع: cointelegraph

قیمت بیت کوین پایین تر از ارزش ذاتی آن است

مایکل فن د پوپ (Michaël van de Poppe)، تریدر و تحلیلگر برجسته ارزهای دیجیتال، در یک پست توییتری نوشت انحراف مدل انباشت به جریان عرضه (S2F) بیت کوین هنوز تغییری نکرده است. او افزود: قیمت فعلی هنوز از ارزش ذاتی آن بسیار پایین‌تر است.
منبع: توییتر

نگران کاهش ارزش بیت کوین نباشید

چانگ‌پنگ ژائو (Changpeng Zhao)، مدیرعامل صرافی بایننس، در توییتی به کاربران توصیه کرد تا نگران کاهش ارزش بیت کوین نباشند. او از کاربران خواست تا با فراغ بال کمی فکر کنند و مطمئن باشند بیت کوین بی‌ارزش نخواهد شد. او تاکید کرد در صدر دلایل این حرف، می‌توان به این نکته اشاره کرد که بیت کوین هم اکنون پول قانونی رایج در چند کشور است.
منبع: توییتر

رشد 200 درصدی بیت کوین از ابتدای سال

اکانت توییتری داکیومنتینگ بیت کوین (Documenting Bitcoin) در پستی یادآور شد که ارزش بیت کوین در طول یک دهه گذشته، به استثنای یک سال، همیشه با میانگین رشد ۲۰۰ درصدی در سال، روبه رشد بوده است.
منبع: توییتر

افزایش استقبال از بیت کوین در NBA

گرند رپیدز درایو (Grand Rapids Drive)، دومین تیم بسکتبال لیگ ان‌بی‌ای (NBA) آمریکا است که پرداخت از طریق بیت کوین را برای فروش بلیط و محصولات دیگر این باشگاه ورزشی می‌پذیرد. همچنین، این اولین باشگاهی است که بیت کوین را از طریق شبکه لایتنینگ می‌پذیرید.
منبع: توییتر

ضرر نیم میلیارد دلاری گری‌اسکیل


گری‌اسکیل (Grayscale)،‌ بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری کریپتو، اعلام کرد دارایی‌های رمز ارز آن در روز جمعه نسبت به روز پنج‌شنبه که مجموع آن ۲۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار بود، شاهد کاهش نیم میلیارد دلاری بوده است. این موضوع به علت خروج دارایی از تراست‌های زیرمجموعه این شرکت است. در عین حال، تراست‌های مختص آلت‌کوین‌ها شاهد افزایش ورود سرمایه بوده‌اند.
منبع: u.today

عرضه توکن‌های NFT مارول


شرکت مارول سینماتیک یونیورس (Marvel Cinematic Universe)، معروف به مارول استودیوز (Marvel Studios)،‌ قصد دارد نخستین مجموعه کلکسیونی توکن‌های غیر مثلی (NFTs) خود را با همکاری بازار وی‌وی (VeVe) عرضه کند.

منبع: coingape

پذیرش بیت کوین توسط مدرسه‌ای در نیجیریه

آکادمی علوم آکسفورد (Oxford Science Academy)، یک مدرسه خصوصی در شمال نیجریه، اعلام کرد از این پس پرداخت بیت کوین را برای تسویه مبالغ شهریه می‌پذیرد. البته، والدین همچنان می‌توانند از گزینه‌های سنتی برای پرداخت استفاده کنند و این گزینه کاملا اختیاری است.
منبع: invezz

افزایش 46 درصدی ارزش سلو

در حالی که ارزهای مطرح دنیای کریپتو شاهد کاهش ارزش هستند، ارز دیجیتال سلو (Celo)، که در صرافی کوین‌بیس (Coinbase) لیست شده، شاهد یک رشد ۴۶ درصدی در روز گذشته بود و به مبلغ ۳ دلار و ۹ سنت رسید. این توکن همچنان ۶۰ درصد نسبت به هفته پیش رشد قیمت داشته است. مرورگر اپرا (Opera) روز گذشته، سلو را به کیف پول خود اضافه کرد.
منبع: decrypt

اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.