پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

اخبار ارزهای دیجیتال در یک نگاه (۶ دی)

  • رکورد تاریخی جدید بیت کوین ۲۵ هزار دلار

بیت کوین با رسیدن به قیمت بالای ۲۵ هزار دلار بار دیگر رکورد بالاترین قیمت تاریخی خود را شکست. پس از چند روز تثبیت در بالای ۲۲ هزار دلار، صبح امروز رکورد جدیدی ثبت کرد تا رشد قیمتی یک‌ساله خود را به بالای ۲۴۰ درصد برساند.

منبع: coinmarketcap

 

  • یک سرمایه‌گذاری با ثبات در یک سال بی ثبات

فرانسیس سوارز (Francis Suarez) شهردار میامی در توییت خود بیت کوین را یک سرمایه‌گذاری با ثبات در یک سال فوق‌العاده ناپایدار و بی ثبات خواند. او همچنین در تصویری نشان می‌دهد که کتاب “میلیاردرهای بیت کوین” را به دوقلوهای خود هدیه می‌دهد.

منبع: cointelegraph

 

  • اقتصاد مریخ بر مبنای ارزهای رمزنگاری شده

لکس فریدمن (Lex Fridman) محقق هوش مصنوعی و پادکستر برجسته در توییت اخیر خود اعلام کرد که از این‌که رمزارزها در اقتصاد مریخ حرف اول را خواهند زد مطمئن است. ایلان ماسک نیز معتقد است که تا سال ۲۰۵۰ جمعیت مریخ به بیش از ۱ میلیون نفر می‌رسد در حالی که آن مردم هرگز ارز فیات را لمس نخواهند کرد. وی همچنین اشاره‌ای به احتمال تولد ارز مریخ (marscoin) کرد.

منبع: U.today

 

  • شرکت Blockchain at Berkeley به دهمین نماینده بزرگ یونی‌سوآپ تبدیل می‌شود

شرکت Blockchain at Berkeley که یک سازمان بلاک‌چین تحت مدیریت دانشجویی است به دهمین نماینده بزرگ مبادلات Uniswap تبدیل می‌شود. این نهاد با گروه‌های مختلفی در حوزه DeFi کار می‌کند. مدیر آموزش این سازمان گفت: این فرصتی برای مشارکت در فعالیت‌های دولتی است و تیم ما می‌تواند در فضای بلاک‌چین و آینده آن رشد بهتری داشته باشد.

منبع: cointelegraph

 

  • ترکیه در سال ۲۰۲۱ ارز دیجیتال ملی خود را تولید می‌کند

ترکیه در نیمه دوم سال ۲۰۲۱ ارز دیجیتال بانک مرکزی «Central Bank Digital Currency» خود را راه اندازی می‌کند. ناجی آبال (Naci Ağbal) رئیس بانک مرکزی ترکیه این تصمیم به اعضای پارلمان کشور اعلام کرده است. جزئیات نحوه راه اندازی آن هنوز مشخص نیست. با این حال، ترکیه نیز مانند چین، سوئد و برخی کشورهای دیگر بدنبال تولید ارز دیجیتال ملی خود است.

منبع: coindesk

 

  • ارزش بازار بیت کوین از شرکت ویزا (Visa) پیشی گرفت

بیت کوین همزمان با رکورد قیمتی تاریخی ۲۵ هزار دلاری خود، ارزش مجموع حجم بازار خود را نیز از شرکت ویزا به قیمت ۴۶۰ میلیارد دلار بالاتر برد و به ۴۶۲ میلیارد دلار رسانید. کارشناسان بر این باورند که این رالی قیمت جنبه روانی ندارد، بلکه سرمایه‌گذاری سازمان‌ها موجب افزایش قیمت و حجم بازار بیت کوین شده است.

منبع:  u.today

 

  • نیجریه در حال تبدیل شدن به بزرگترین مرکز تجارت بیت کوین

با این‌که در حال حاضر بالاترین فعالیت‌های مالی در حوزه کریپتو در آمریکا است، اما نیجریه که در جایگاه دوم قرار دارد، به سرعت در حال پیشی گرفتن از ایالات متحده است. الینیا اکه (Eleanay Eke) موسس «Buy Coins Africa» می‌گوید: مردم به دنبال تجارت با سایر کشورها هستند و هرچقدر که کانال‌های سنتی تجارت محدودتر شود، مردم بیشتر به سمت کریپتو بویژه بیت کوین روی می‌آورند.

منبع: livebitcoinnews.com

 

  • نووگراتز به قانونی‌تر شدن کریپتو با آمدن بایدن امیدوار است

نووگراتز سرمایه گذار معروف در حوزه کریپتو امیدوار است تا قوانین بازتری از سوی دولت جدید بایدن اعمال شود. وی در مصاحبه با CNBC گفت که معتقد است که دولت جدید بایدن به قوانین هم سو با بیت کوین نیاز دارد، چرا که بیت کوین در برابر هر ضربه وارد شده از سوی منتقدین مقاومت نشان داده است.

 

  • اختصاص ۱.۵ درصد از دارایی‌های یک شرکت کانادایی به بیت کوین

شرکت کانادایی موگو (Mogo) که در زمینه فناوری مالی فعالیت می‌کند، قصد دارد تا سرمایه گذاری به ارزش بیش از یک میلیون دلار که ۱.۵ درصد از کل دارایی‌های این شرکت محسوب می‌شود را بر روی بیت کوین انجام دهد. این شرکت قصد دارد تا پیش از پایان سال ۲۰۲۰ به فهرست شرکت‌های دارای سرمایه بیت کوین تبدیل شود.

منبع: cryptopotato

همچنین ببینید

 بیت‌کوین‌هایی که از خواب بیدار شدند! 

 بیت‌کوین‌هایی که از خواب بیدار شدند! 

بیت‌کوین‌ها خواب به کوین‌هایی گفته می‌شود که برای مدتی طولانی، از کیف پول‌های خود تکان …

در دبی بیت کوین بخرید

در دبی بیت کوین بخرید!

دبی یک شهر فوق‌العاده برای کار کردن و زندگی و همچنین یکی از بهترین شهرها …

21 میلیون بیت کوین بیدار شد

21 میلیون دلار بیت‌کوین وارد میدان شد

با وجود کاهش 6.4 درصدی قیمت بیت‌کوین (BTC) در این هفته، بازهم دارندگان این ارز …

ده کیف پول برتر بیت کوین

رونمایی از 10 کیف پول ثروتمند بیت‌کوین

در هفته‌های اخیر سروصدای زیادی به‌وجود آمده، آن‌هم در مورد اینکه مالک کیف پول‌های برتر …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.