سه‌شنبه 4 اردیبهشت 1403

اخبار ارزهای دیجیتال در یک نگاه (۷ اردیبهشت)

هشدار: کلاهبرداری با وعده ایردراپ توکن CAKE

محبوبیت فزاینده پنکیک‌سوآپ (PancakeSwap)، صرافی غیرمتمرکز (DEX) فعال بر بستر زنجیره هوشمند بایننس (Binance Smart Chain)، موجب شده تا گروهی از کلاهبرداران با ارسال ایمیل به کاربران به آن‌ها وعده اهدای ۴۰۰ توکن کیک (CAKE) به عنوان ایردراپ (airdrop) دهند و از این طریق سرمایه‌های آنها را بربایند. سرعت بالا و هزینه تراکنش ارزان باعث شده تا محبوبیت پنکیک‌سوآپ رشد چشمگیری در چند ماه گذشته داشته و تعداد تراکنش‌های روزانه آن از مجموع تراکنش‌های روزانه در بستر شبکه اتریوم سبقت گرفت.

مشتریان جی‌پی‌مورگان امکان سرمایه‌گذاری در بیت کوین خواهند داشت

برخی منابع به کوین‌‌دسک گفته‌اند احتمالاً در تابستان امسال شاهد راه‌اندازی صندوق بیت کوین در جی‌پی‌مورگان (JPMorgan) خواهیم بود. گروه سرمایه‌گذاری دیجیتال نیویورک (NYDIG) تامین ضمانت این صندوق را به‌عهده خواهد گرفت. طبق همین منبع، شرکت مالی جی‌پی‌مورگان چیس در حال آماده شدن برای ارائه یک صندوق با مدیریت فعال بیت کوین به برخی مشتریان خاص خود است.

منبع: coindesk

ثبت بیشترین جهش قیمتی بیت کوین در ۲ ماه گذشته

روز گذشته ارزش بیت کوین ۹.۷ درصد افزایش داشت که از اول مارس تا امروز بالاترین صعود قیمتی این رمز ارز است. با ادامه روند افزایشی قیمت بیت کوین درخواست‌های کوتاه مدت فروش این توکن کم شده‌اند. برخی این روند صعودی را به افزایش استقبال از این رمز ارز نسبت داده‌اند. خبر تصمیم بانک جی‌پی‌مورگان برای راه‌اندازی صندوق بیت کوین در تابستان نیز از جمله این عوامل موثر در رشد مجدد ارزش بیت کوین دانسته شده است.  

امکان خرید خودروهای کاروان از طریق رمز ارز ایجاد شد

هولدینگ کمپینگ ورلد (Camping World Holdings, Inc.)، با نماد CWH در بورس نیویورک (NYSE)، اعلام کرد پرداخت از طریق رمز ارز را می‌پذیرد. این شرکت بزرگ معاملات خودروهای تفریحی به مشتریان خود امکان خرید خودروکاروان (RV) را از طریق پرداخت توکن‌های دیجیتال می‌دهد. برای این منظور کمپینگ ورلد با درگاه پرداخت رمز ارزی بیت‌پی (BitPay) توافق کرده و توکن‌های بیت کوین (BTC)، اتریوم (ETH) و چند رمز ارز محدود دیگر را می‌پذیرد.

منبع: businesswire

اسمارت چین بایننس، پولکادات و کازموس تحت پوشش بیمه نکسوس میوچوآل

نکسوس میوچوآل (nexus mutual)، یک نوع بیمه اشتراکی تحت شبکه اتریوم (Ethereum)، فعالیت خود را با پوشش ریسک قراردادهای هوشمند آغاز کرد و حالا از دوشنبه خدمات پلتفرم‌های چندزنجیره‌ایی مانند زنجیره هوشمند بایننس(Binance Smart Chain)، پولکادات (Polkadot) و کازموس (Cosmos) را تحت پوشش خدمات خود قرار می‌دهد. این پوشش از کاربران در برابر باگ‌های قرارداد هوشمند، حملات اوراکلی (oracle attacks)، معضلات حکمرانی (governance failings) و هکرها محافظت می‌کند.

منبع: cryptobriefing

تسلا با فروش ۱۰ درصد بیت کوین‌هایش ۲۷۲ میلیون دلار سود به‌دست آورد

شرکت خودروهای برقی تسلا (Tesla) اعلام کرد با فروش ۱۰ درصد از ذخایر بیت کوین (BTC) خود موفق به کسب ۲۷۲ میلیون دلار سود شده است. این شرکت در ۶ فوریه به کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) اعلام کرد با خرید معادل ۱.۵ میلیارد دلار بیت کوین در ژانویه این رمز ارز را وارد ترازنامه مالی خود کرده است.

منبع: bitcoinmagazine

ایلان ماسک: من هیچ کدام از بیت کوین هایم را نفروخته ام

درحالی‌که شرکت تسلا با فروش ۱۰درصد از ذخایر بیت کوین خود، مقداری از سود خود را نقد کرد، مدیرعامل آن یعنی ایلان ماسک (Elon Musk) می‌گوید همچنان در حال هودل (hodl) بیت کوین‌هایش است. او در توییتی اتهام پامپ و دامپ مهندسی‌شده بازار توسط تسلا را رد کرد. شرکت تسلا در ماه فوریه اعلام کرد از این پس امکان خرید خودروهای این شرکت با پرداخت رمز ارز وجود دارد.

منبع: cointelegraph

ورود ریباک به عرصه توکن‌های غیرمثلی

ریباک (Reebok) با انتشار توییتی در روز دوشنبه اعلام کرد ۲۰۰ توکن غیرمثلی (NFT) با نسخه‌های محدود و مبتنی بر محصولات خود را ضرب کرده است. این کلکسیون با عنوان X NST2 Limited Edition بر روی پلتفرم Wax Atomic Hub عرضه شده است و هر کدام از این توکن‌ها بین ۵۰۰ تا ۲۰۰۰ دلار قیمت‌گذاری شده‌اند.  

منبع: beincrypto

پنکیک سواپ با سوزاندن توکن کیک به افزایش قیمت آن کمک می‌کند

با اجرای آپگرید اخیر شبکه پنکیک‌سوآپ (PancakeSwap) از سوم اردیبهشت این صرافی روزانه ۲.۲ میلیون توکن کیک (CAKE) را بازخریداری و می‌سوزاند. حجم معاملات روزانه این صرافی معادل ۴ میلیارد دلار است که با اعمال مکانیسم توکن‌سوزی رشد ۰.۰۵ درصدی خواهد داشت. ادامه روند فعلی می‌تواند همراه با صعود شدید ارزش توکن کیک شود.

منبع: newsbtc

آپگرید شبکه آیوتا (IOTA) در روز چهارشنبه ۲۸ آوریل (۸ اردیبهشت) اعمال خواهد شد.

#فاندا

منبع: cryptoticker

افت سهام تسلا چند ساعت پس از انتشار صورت وضعیت مالی ۳ ماهه اول

شرکت تسلا در پایان روز دوشنبه صورت وضعیت مالی عملکرد ۳ ماهه اول سال ۲۰۲۱ را منتشر کرد در حالی که با سود خالص ۱ میلیارد دلار، بزرگترین سود فصلی خود را اعلام کرد. رقم ۹۳ سنت برای سود هر سهم تطبیقی این شرکت در قیاس با پیش‌بینی ۸۰ سنتی کارشناسان شگفت‌آور بود. بخشی از سود این شرکت در این دوره حاصل از فروش معادل ۱۰۱ میلیون دلار بیت کوین بود. با این حال، سهام این شرکت در پایان روز ۳.۱ درصد افت داشت.  

منبع: fxempire

برنامه‌نویس داج‌کوین بر اثر سرطان درگذشت

اسپورکلین (Sporklin) برنامه‌نویس (developer) داج‌کوین (Dogecoin) روز شنبه بر اثر سرطان درگذشت. بیلی مارکوس (Billy Markus) خالق داج‌کوین با تحسین اسپورکلین گفت او ۷ سال پایانی عمر خود را وقف توسعه داج‌کوین نمود.

منبع: coinquora

همکاری اینتل و مایکروسافت برای تشخیص بدافزارهای ماینینگ

جدیدترین تحقیقات نشان می‌دهند، تعداد حملات بدافزارهای استخراج رمز ارز در ۳ ماه پایانی ۲۰۲۰ نسبت به مدت مشابه در سال قبل رشد ۵۳ درصدی داشته است. برای محافظت در برابر این حملات شرکت‌های اینتل و مایکروسافت مشترکاً بر روی یک فن‌آوری تشخیص تهدید سیلیکونی کار می‌کنند تا به راحتی بدافزارهای استخراج رمز ارز را شناسایی کنند.

منبع: mspoweruser

کره‌جنوبی بابت رمز ارزها مالیات اخذ خواهد کرد

هنگ نام‌کی (Hong Nam-ki)، وزیر دارایی کره‌جنوبی، اعلام کرد بیت کوین و سایر رمز ارزها از سال بعد به عنوان دارایی‌های غیرقابل ملموس (intangible assets) مشمول اخذ مالیات خواهند شد. او اخذ مالیات از درآمدهای معاملاتی را غیرقابل اجتناب خواند. وی دسته‌بندی بیت کوین و سایر رمز ارزها را به عنوان یک ارز (currency) سوءتفاهم خواند. به موجب قانونی که در جولای ۲۰۲۰ تصویب شد، درآمدهای سالیانه بالاتر از ۲.۵ میلیون وون (۲۲۰۰ دلار) از معامله رمز ارزها از اکتبر ۲۰۲۰ مشمول مالیات می‌شوند. پس از افزایش اعتراضات، اجرای این قانون به سال ۲۰۲۲ موکول شد.

منبع: cointelegraph  

نظرسنجی: ۱۴ درصد روس‌ها فکر می‌کنند رمز ارزها ظرف ۱۰ سال آینده جایگزین ارز فیات می‌شوند

به گزارش نورد نیوز (Nord News)، بانک اوتکریتیه (Otkritie)، یکی از ۱۰ بانک برتر روسیه، طی یک نظرسنجی نظرات ۱۰۰۰ نفر از شهروندان این کشور در ارتباط با رمز ارزها را بررسی کرد. بنابراین نظرسنجی ۱۴ درصد روس‌ها فکر می‌کنند رمز ارزها ظرف ۱۰ سال آینده جایگزین ارزهای بدون پشتوانه یا فیات (fiat) می‌شوند. این رقم در میان ساکنان مسکو به ۲۱ درصد می‌رسد.

منبع: bitcoin.com

همچنین ببینید

شکایت sec از ایلان ماسک

SEC از ایلان ماسک شکایت کرد

رگولاتور اوراق بهادار ایالات متحده از یک قاضی خواسته است تا ایلان ماسک را مجبور …

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

یک کامیونیتی مخصوص میم و طنز در حوزه سرمایه‌گذاری و ترید به نام  Wall Street …

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

پالیگان لبز (Polygan Labs) که سازنده شکه پالیگان با ارز دیجیتال متیک (Matic) است، روز …

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

دو سال پیش در نزدیکی اوج تاریخی بیت‌ کوین، بازار ایجاد صندوق‌های ETF بیت‌کوینی داغ …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.