اخبار ارزهای دیجیتال در یک نگاه (۷ بهمن)

  • انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی پاسپورت‌های بلاک‌چینی راه اندازی می‌کند

انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی (IATA) در نظر دارد تا گذرنامه‌های مبتنی بر بلاک‌چین برای زنجیره داده‌های آزمایش کویید۱۹ مسافرین و وضعیت واکسیناسیون آنان را با نام IATA Travel Pass در ماه آینده راه اندازی کند. چهار شرکت هواپیمایی بزرگ هواپیمایی سنگاپور، بریتیش ایرویز، اتحاد و امارات برای این پروژه ثبت‌نام کرده‌اند. آلن موری هایدن (Alan Murray Hayden) رئیس فرودگاه، مسافر و محصولات امنیتی IATA معتقد است که این پروژه یکی از معدود کاربردهای این فناوری است که تاثیر مفیدی دارد.

منبع: cointelegraph

 

  • شرکت‌ها طی ۳۰ روز ۷۰ میلیارد دلار وارد بیت کوین کردند!

رافائل شولتزه کرافت (Rafael Schultze-Kraft) مدیر ارشد فناوری Glassnode در توئیت اخیر خود اعلام کرد، موسسات مالی طی ۳۰ روز ۷۰ میلیارد دلار از بودجه نقدی خود را وارد بیت کوین کرده‌اند.
وی اشاره کرد، ارزش سقف بازار مانند مقادیر سال ۲۰۱۷ هنگامی که بیت کوین به بالاترین سقف قیمتی خود رسید است و علاقه موسسات مالی به سرمایه‌گذاری در بیت کوین به طور گسترده‌ای افزایش یافته است.

منبع: u.today

 

  • صرافی ارز دیجیتال خاور میانه‌ای مجوز بانک مرکزی بحرین را دریافت کرد

صرافی رمز ارز خاورمیانه‌ای CoinMENA اعلام کرد که مجوز شرکت خدمات دارایی رمز ارزی را از بانک مرکزی بحرین (CBB) پیش از راه اندازی صرافی دریافت کرده است. این صرافی اکنون یکی از معدود صرافی‌های کاملا قانونی جهت فعالیت در زمینه رمز ارزها است که پس از برآورده سازی شرایط امنیتی و فنی لازم مجوز بانک مرکزی را دریافت کرده است. این صرافی عمده خدمات خود را با BTC، ETH، XRP، LTC و BCH ارائه می‌دهد.

منبع: coindesk

 

  • بنیان‌گذار کاردانو معتقد است که آدام بک می‌تواند ساتوشی ناکاماتو باشد

چارلز هوسکینسون (Harles Hoskinson) بنیان‌گذار کاردانو (ADA) در یک برنامه با نام «هر چیزی از من بپرس» اعلام کرد بر این باور است که شخصیت مبهم ساتوشی ناکاماتو (مخترع بیت کوین) احتمالا آدام بک (Adam Back) است. او خاطر نشان کرد: آدام در سن ۴۰ تا ۵۰ سالی است، دانش در زمینه علوم کامپیوتر، آموزش زبان و گرامر دارد. همه این‌ها دلایل موجهی برای ادعای وی محسوب می‌شود. آدام بک یکی از بنیان‌گذاران و مدیران عامل شرکت فناوری بلاک‌چین Blockstream است و خود را ساتوشی ناکاماتو می‌نامد.

منبع: dailyhodl

 

  • حجم کل بازار توکن‌های دیفای به ۴۵ میلیارد دلار رسید

پلتفرم نمایشگر قیمت ارزهای دیجیتال CoinGecko اخیراً در توئیت خود نوشت حجم کل سرمایه توکن‌های مالی غیر متمرکز (DeFi) از ۴۵ میلیارد دلار فراتر رفته است. حجم کل معاملات روزانه توکن‌های دیفای نیز از مرز ۱۲ میلیارد دلار گذشته است. داده‌های CoinGecko نشان می‌هد که ارزش توکن‌های دیفای ۴.۶ درصد از کل ارزش بازار رمز ارزها به ارزش تقریبی ۱ تریلیون دلار را در بر دارند. علاقمندان به فضای رمزارزها معتقدند که فضای بیشتری برای رشد دیفای‌ها وجود دارد.

معروف ترین توکن‌های دیفای عبارتند از: LINK، WBTC، UNI، AAVE، DAI و غیره.

منبع: decrypt

 

  • بانک سنگاپور: رمزارزها جایگزین بهتری نسبت به طلا است

بانک سنگاپور، زیرشاخه خصوصی بانک OCBC گفت ارزهای دیجیتال می‌توانند جایگزین طلا به عنوان ذخیره ارزش (store of value) شوند. با این حال، مسائلی همچون نوسانات بالا، پذیرش قانونی و خطرات شناخته شده آن باید برطرف شود. منصور محی الدین، اقتصاددان ارشد بانک سنگاپور معتقد است موسسات قابل اعتماد و نقدینگی بهبودیافته برای مدیریت نواسانات این بازار، اصلاحات مثبتی را ایجاد می‌کنند. گفتنی است، ذخیره ارزش، به معنای حفظ دارایی بدون مستهلک شدن ارزش آن است.

منبع: coindesk

 

  • جانت یلن نخستین وزیر زن خزانه‌داری آمریکا شد

جانت یلن (Janet Yellen) به عنوان نخستین وزیر زن خزانه‌داری آمریکا در دولت بایدن انتخاب شد. جنت یلن در هفته‌های گذشته نقدهای تندی علیه ارزهای رمزنگاری شده کرده بود و گفته بود ارزهای دیجیتال ابزاری برای رفتارهای غیر قانونی مالی هستند که باید در چارچوب قانون قرار گیرند.

منبع: theguardian

 

  • سرمایه‌گذاری دانشگاه هاروارد و چند دانشگاه دیگر در رمز ارزها

بر اساس داده‌های کوین بیس (Coinbase)، تعدادی از دانشگاه‌ها و نهادهای آموزشی سرشناس مانند دانشگاه هاروارد (Harvard)، ییل (Yale)، براون (Brown)، دانشگاه میشیگان (Michigan) و چند دانشگاه دیگر بی سر و صدا اقدام به خرید رمز ارزها کرده‌اند. این سازمان‌ها بیش از یک سال است که به جمع سرمایه‌گذاران رمز ارزها پیوسته‌اند. دانشگاه هاروارد بیش از ۴۰ میلیارد، ییل ۳۰ میلیارد، میشیگان ۱۲.۵ میلیارد و براون ۴.۷ میلیارد دلار دارایی ارز دیجیتال دارند.

منبع: coindesk

همچنین ببینید

 بیت‌کوین‌هایی که از خواب بیدار شدند! 

 بیت‌کوین‌هایی که از خواب بیدار شدند! 

بیت‌کوین‌ها خواب به کوین‌هایی گفته می‌شود که برای مدتی طولانی، از کیف پول‌های خود تکان …

در دبی بیت کوین بخرید

در دبی بیت کوین بخرید!

دبی یک شهر فوق‌العاده برای کار کردن و زندگی و همچنین یکی از بهترین شهرها …

21 میلیون بیت کوین بیدار شد

21 میلیون دلار بیت‌کوین وارد میدان شد

با وجود کاهش 6.4 درصدی قیمت بیت‌کوین (BTC) در این هفته، بازهم دارندگان این ارز …

ده کیف پول برتر بیت کوین

رونمایی از 10 کیف پول ثروتمند بیت‌کوین

در هفته‌های اخیر سروصدای زیادی به‌وجود آمده، آن‌هم در مورد اینکه مالک کیف پول‌های برتر …

اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.