سه‌شنبه 4 اردیبهشت 1403

اخبار ارزهای دیجیتال در یک نگاه (۸ اردیبهشت)

همکاری صرافی جمینی و مسترکارت برای صدور کارت اعتباری رمز ارز

شرکت پرداخت مسترکارت (Mastercard Inc) با همکاری صرافی آمریکایی جمینی (Gemini) اولین کارت اعتباری با قابلیت اعطای هدیه ارز دیجیتال به کاربران را راه‌اندازی خواهند کرد. کاربران این کارت‌ها به ازای هر خرید معادل ۳ درصد مبلغ خرید ارز دیجیتال هدیه خواهند گرفت. هدیه می‌تواند از بیت‌کوین یا سایر رمز ارزها باشد. این کارت‌ها توسط وب‌بنک (WebBank)، بانکی که دفتر اصلی آن در ایالت یوتا قرار دارد، صادر می‌شوند.   

منبع: reuters

راه‌اندازی بازار توکن‌های غیر مثلی توسط صرافی بایننس

صرافی دیجیتال بایننس (Binance) قصد دارد تا بازار اختصاصی خود را برای دادوستد توکن‌های غیرمثلی (NFT) راه‌اندازی کند. توکن‌های غیرمثلی یک نوع دارایی دیجیتال هستند که بر مالکیت کالاهای مجازی کمیاب دلالت می‌کنند. براساس اطلاعات سایت NonFungible.com، فروش این توکن‌ها در سه ماهه اول سال ۲۰۲۱ به بیش از ۲ میلیارد دلار رسید. بایننس که از لحاظ حجم معاملات بزرگترین صرافی رمز ارزها در جهان است اعلام کرد این بازار در دو بخش ویژه و معمولی راه‌اندازی خواهد شد.  

منبع: cnbc

 

شبکه داسک (Dusk Network) به چین‌لینک (Chainlink) ملحق می‌شود تا گزینه‌های حریم شخصی‌ را به این اکوسیستم غیرمتمرکز (DeFi ecosystem) اضافه کند.

#فاندا

منبع: coinmarketcal

مدل تحلیل NVT خبر از صعود بیت کوین به سمت ۱۰۰ هزار دلار می‌دهد

علیرغم سقوط ۲۰ درصدی بیت کوین در دور نزولی هفته قبل، تحلیل‌های تکنیکال نشان می‌دهند روند صعودی قیمت در ماه آینده ادامه یابد. ویلی وو (Willy Woo)، تحلیلگر شبکه، در مدلی که خود طراحی کرده با عنوان نسبت ارزش شبکه به کل تراکنش‌ها (The network value to transactions ratio) یا همان ان‌وی‌تی (NVT)، پیش‌بینی می‌کند دور فعلی صعود بیت‌کوین تا ۱۰۰ هزار دلار ادامه یابد. او می‌گوید برای اولین بار از آغاز موج خیزشی در سال قبل قیمت فعلی بیت کوین با ان‌وی‌تی انطباق دارد که نشان از ادامه روند گاوی دارد.  

منبع: zycrypto

دویچه بانک: رمز ارزها در بازار خواهند ماند

کریستین نولتینگ (Christian Nolting)، مدیر ارشد سرمایه‌گذاری در دویچه بانک آلمان (Deutsche Bank)، معتقد است رمز ارزها از بازار حذف نخواهند شد ولی دلیلی هم وجود ندارد اگر در آینده فناوری پیشرفته‌تری از بیت کوین (BTC) ظهور کرد، جایگزین آن نشود. این مدیر ارشد بر این باور است که ارزهای دیجیتال صادرشده توسط بانک‌های مرکزی (CBDC) چالشی جدی برای رمز ارزها خواهند بود.  

منبع: beincrypto

اریک واینشتاین: بیت کوین می‌تواند پوششی در برابر بحران ارزهای فیات باشد

اریک واینشتاین (Eric Weinstein)، مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری ثیل کپیتال (Thiel Capital)، به شنوندگان پادکست پورتال (The Portal) توصیه کرد از نوسان در بازار بیت کوین نگران نشوند. او می‌گوید تمرکز سرمایه‌گذاران باید بر این نکته باشد که رمز‌ ارزها می‌توانند از کاربران در برابر کاهش ارزش ارزهای فیات (fiat)، ارزهای بدون پشتوانه مانند دلار و یورو که توسط بانک‌های مرکزی منتشر می‌شوند، حمایت کنند.

منبع: cointelegraph

مصرف انرژی کاردانو ۱.۶ میلیون بار از بیت کوین کمتر است

چارلز هاسکینسون (Charles Hoskinson)، بنیان‌گذار و مدیر عامل کاردانو (Cardano)، به جمع منتقدین بیت کوین به علت مصرف بالای انرژی جهت استخراج آن پیوست. او در گفتگوی اخیر خود با مجله فوربز (Forbes) مدعی شده است که استخراج کاردانو به نسبت استخراج بیت‌کوین، ۱.۶ میلیون بار در مصرف انرژی به‌صرفه‌تر است. استخراج کاردانو از طریق مکانیسم گواه سهام (PoS) است درحالی‌که استخراج بیت‌کوین از طریق گواه کار (PoW) است.

منبع: u.today

چارچوب جدید برای عرضه اولیه کوین از طریق فروش توکن‌های غیرمثلی

روز گذشته آوت‌لایر ونچرز (Outlier Ventures)، یک موسسه سرمایه‌گذاری خطرپذیر (venture capital) مستقر در لندن، چارچوب حقوقی جدیدی برای جذب سرمایه از طریق توکن‌های غیرمثلی ارائه داد. این موسسه معتقد است که این توکن‌ها نباید به عنوان اوراق بهادار (security) تلقی شوند. این طرح جدید نیفتی اسپا (NFTSPA) نامگذاری شده است.

منبع: decrypt

با تصمیم جدید بانک سرمایه‌گذاری اروپا اتر به بالاترین قیمت تاریخ خود رسید

با اعلام بانک سرمایه‌گذاری اروپا (European Investment Bank)، بازوی استقراضی اتحادیه اروپا، برای عرضه اوراق قرضه 2 ساله روی بلاکچین اتریوم (Ethereum)، ارزش توکن اختصاصی این شبکه اتر (ETH) به بالاترین نرخ خود در 2۷۰0 دلار صعود کرد. بانک سرمایه‌گذاری اروپا اوراق قرضه به ارزش ۱۰۰ میلیون یورو با موعد سررسید ۲۸ آوریل ۲۰۲۳ منتشر خواهد کرد.

منبع: u.today

افزایش ۳ میلیارد دلاری حجم بازار داج‌کوین پس از توییت ایلان ماسک

آخرین توییت ایلان ماسک (Elon Musk)، که در آن خود را داج فادر (DogeFather) لقب داد، موجب شد تا ارزش این توکن رشد ۱۰ درصدی داشته باشد و حجم بازار این رمز ارز با صعود ۳ میلیارد دلاری از ۳۹ میلیارد دلار عبور کند. روز گذشته، مارک کیوبن (Mark Cuban)، میلیارد معروف، هم در اظهار نظری خرید داج‌کوین را توصیه کرده بود.

منبع: u.today

وزیر ارتباطات: رمز ارزها در ایران هم فراگیر می‌شوند

محمدجواد آذری‌جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در یک گفت‌وگو بر بستر کلاب‌هاوس گفت: «تکنولوژی بلاکچین، بانک‌های مرکزی را از بین نمی‌برد، بلکه جایگزین تراست می‌شود. به‌عبارت دیگر، بلاک‌چین مرجع تراست را جابه‌جا می‌کند و در این میان بانک مرکزی جایگاه خود را حفظ خواهد کرد.» او معتقد است رمزارزها با کمی تأخیر در کشور ما فراگیر می‌شوند و ما باید در این زمینه خلاق و ریسک‌پذیر عمل کنیم. آذری‌جهرمی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: این اتفاق(فراگیری رمزارزها) خواهد افتاد. بنابراین مردم نه باید به آن به‌عنوان مدینه فاضله نگاه کنند و نه از وارد شدن به این حوزه بهراسند.

منبع: روزنامه همشهری

آشتیانی: ایران نباید خود را از مزایای رمز ارزها محروم کند

عباس آشتیانی، رئیس کمیسیون رمز ارز سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور، در یک گفت‌وگو بر بستر کلاب‌هاوس گفت: حاکمیت باید موضوع آموزش به مردم را توسعه دهد، چراکه ما شاهد رشد قارچ‌گونه سوءاستفاده‌گرها هستیم. وی با اشاره به این که آمریکا سال‌هاست با چاپ پول بدون پشتوانه در حال تحمیل تورم خود به همه دنیاست، ادامه داد: رمزارزها، برای ثروت‌آفرینی و ارزش‌آفرینی بسیار مفید هستند و ما نباید با محروم شدن از مزایای آن، اقدام به‌خودتحریمی کنیم.

منبع: روزنامه همشهری

امکان استفاده از نقدینگی بیتفینکس برای کاربران گولد‌آی

گولد‌آی (Gold-i) که یک افزونه تخصصی برای سیستم‌های معاملاتی در صنعت خدمات مالی است، روز چهارشنبه اعلام کرد امکان استفاده از نقدینگی تامین شده توسط صرافی بیتفینکس (Bitfinex) را برای کاربران خود فراهم خواهد کرد. کاربران گولد‌آی می‌توانند با استفاده از Crypto Switch™ 2.0 به نقدینگی دارایی‌های دیجیتال این صرافی جهانی دسترسی پیدا کنند.  

منبع: financemagnates

اتیوپی از فناوری بلاک‌چین برای احراز هویت معلمان و دانش آموزان استفاده می‌کند

گزارش‌ها حاکی از آن است که دولت اتیوپی با شرکت نرم‌افزاری IOHK، خالق پروتکل کاردانو (Cardano)، به توافق رسیده است تا با استفاده از فناوری بلاک‌چین یک نظام ملی احراز هویت معلمان و دانش آموزان را راه‌اندازی کند. این پروژه در مرحله اول بیش از ۵ میلیون دانش‌آموز اتیوپیایی را شامل می‌شود. وزیر آموزش اتیوپی با استقبال از این پروژه، آن را در راستای افزایش پویایی در نظام ارائه آموزش در این کشور دانست.  

منبع: bitcoin.com  

رشد تقاضا برای ارزهای دیجیتال نسبت به انتظارات پی‌پل

شرکت Venmo که متعلق به پی‌پل (PayPal) است، اخیرا اقدام به راه‌اندازی امکانات رمز ارزی کرده است تا کاربران این شرکت بتوانند ارزهای دیجیتال از جمه بیت کوین را خرید، فروش و نگهداری کنند. دان شولمن (Dan Schulman) مدیرعامل Paypal در این‌باره می‌گوید تقاضا برای ارزهای دیجیتال چندین برابر انتظارات اولیه شرکت او بوده است.

منبع: bicoin.com

بازیکن فوتبال آمریکایی کل حقوق خود را به‌صورت بیت کوین می‌گیرد

شان کالکین (Sean Culkin) از بازیکن‌های تیم فوتبال آمریکایی Kansas City Chief، نخستین کسی است که کل حقوق دریافتی خود را به‌صورت بیت کوین دریافت می‌کند. کالکین قرار است معادل حقوق ۹۲۰ هزار دلاری خود را که به صورت اقساط هفتگی پرداخت می‌شود، مستقیما به‌صورت بیت کوین دریافت کند.
منبع: businessinsider

بانک سرمایه‌گذاری اروپا اوراق قرضه دیجیتال می‌فروشد

گزارش‌های حاکی از آن است که بانک سرمایه‌گذاری اروپا (EIB) در حال فروش اوراق قرضه دیجیتال بر روی بلاک‌چین اتریوم است. ارزش این اوراق قرضه ۱۲۱ میلیون دلار تخمین زده شده است و قرار است تا روز سه‌شنبه قیمت‌گذاری آن به اتمام برسد.
منبع: businessinsider

دیو پورتنوی تمام داج کوین‌های خود را برای خرید بیت کوین فروخت

معامله گر معروف دیو پورتنوی (Dave Portnoy) که پیش‌تر اعلام کرده بود دیگر هرگز بیت کوین نمی‌خرد، تمامی داج کوین‌های خود را برای خرید ۱ عدد بیت کوین در بالاترین قیمت فروخته است. اکنون پورتنوی می‌گوید هرگز بیت کوین خود را نخواهد فروخت.
منبع: bitcoin.com

اتریوم در مسیر عبور از ۳ هزار دلار

بر اساس تحلیل Stockton، با عبور اتریوم از مقاومت ۲۵۰۰ دلار و ثبت رکورد قیمتی جدید، هدف بعدی دومین ارز دیجیتال بازار رمز ارزها قیمت ۳۰۲۰ دلار است.
منبع: businessinsider

هک 50 میلیون دلاری پروژه یورینیم در بستر  بایننس اسمارت چین

پروژه غیرمتمرکز (DeFi) یورینیم فایننس (Uranium Finance) بر بستر زنجیره هوشمند بایننس (BSC) هک شد و هکرها ۵۰ میلیون دلار از صندوق این پروژه تخلیه کردند. مهاجمین از باگ (bug) موجود در کد قرارداد هوشمند این پروژه استفاده کردند و یک توکن را با همه توکنهای موجود در استخر نقدینگی (liquidity pool) این پروتکل (protocol) معاوضه کردند. یورینیم یک فورک از سوشی‌سوآپ (SushiSwap) است.   

منبع: cryptobriefing

نکسون 100 میلیون دلار در بیت کوین سرمایه‌گذاری کرد

نکسون (Nexon)، غول ژاپنی بازی های آنلاین و دنیای مجازی، روز چهارشنبه اعلام کرد 1717 بیت کوین را به قیمت هر کدام 58226 دلار خریداری کرده است و افزود این توکن دیجیتال ثبات و نقدشوندگی دراز‌مدت دارد. آون ماهونی (Owen Mahoney)، مدیر عامل نکسون گفت این مبلغ مساوی با کمتر از ۲ درصد مبالغ نقد و یا معادل موجود در شرکت بوده است.

منبع: cointelegraph

بایننس از جمعه خدمات به پلتفرم آمنی را متوقف می‌کند

صرافی بایننس (BNB) از روز جمعه مورخ ۳۰ آوریل (۱۰ اردیبهشت) ارايه خدمات واریز و برداشت از طریق پلتفرم آمنی (OMNI) را متوقف می‌کند. بنابر اطلاعیه این صرافی، اتصال حساب‌های بایننس با شبکه بلاک‌چین آمنی از ساعت ۰۴:۳۰ صبح جمعه برای همیشه قطع می‌شود. آمنی اولین پلتفرمی بود که استیبل کوین تتر (Tether) روی آن لانچ شد.

منبع: u.today

همچنین ببینید

شکایت sec از ایلان ماسک

SEC از ایلان ماسک شکایت کرد

رگولاتور اوراق بهادار ایالات متحده از یک قاضی خواسته است تا ایلان ماسک را مجبور …

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

یک کامیونیتی مخصوص میم و طنز در حوزه سرمایه‌گذاری و ترید به نام  Wall Street …

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

پالیگان لبز (Polygan Labs) که سازنده شکه پالیگان با ارز دیجیتال متیک (Matic) است، روز …

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

دو سال پیش در نزدیکی اوج تاریخی بیت‌ کوین، بازار ایجاد صندوق‌های ETF بیت‌کوینی داغ …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.