چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

اخبار ارزهای دیجیتال در یک نگاه (۸ بهمن)

  • همکاری ConsenSys با پروژه چینی با نام شبکه خدمات مبتنی بر بلاک‌چین

شرکت فناوری نرم افزار بلاک‌چین ConsenSys با شبکه خدمات مبتنی بر بلاک‌چین کشور چین (BSN) که یک پروژه بلاک‌چین مورد حمایت دولت چین است همکاری می‌کند. ConsenSys Quorum یک پروتکل مبتنی بر بلاک‌چین اتریوم است که به عنوان بخشی از مشارکت در اکوسیستم BSN ارائه می‌شود و در ۸۰ شهر مختلف چین در دسترس خواهد بود. این شرکت همچنین در بحث آموزش مردم درباره نحوه استفاده از این پروتکل با دولت چین همکاری خواهد کرد.

منبع: cointelegraph

 

  • موسسات سرمایه‌گذاری اتریوم را نوعی حفظ ارزش (دارایی) می‌دانند

در بررسی سالانه Coinbase سال ۲۰۲۰، سرمایه‌گذاران نهادی زیادی اتریوم را برای حفظ ارزش دارایی و سرمایه خود ذخیره کرده‌اند. از سویی، سرمایه‌گذارانی که بیت کوین خریداری کرده‌اند نیز به خرید اتریوم گرایش پیدا کرده‌اند. بر اساس داده‌های بدست آمده از صرافی‌ها، دو عامل باعث افزایش توجه موسسات سرمایه‌گذاری در اتریوم شده است: حفظ ارزش سرمایه و قدرت تراکنش‌ها بر روی شبکه اتریوم.

منبع: coindesk

 

  • فناوری بلاک‌چین به رای گیری در هند کمک می‌کند

رای‌گیری با کمک فناوری بلاک‌چین در هند به زودی آزمایش می‌شود. این امر باعث می‌شود رای دهندگان بتوانند رای گیری را در خارج از استان‌های خود انجام دهند. سونیل آرورا (Sunil Arora) رئیس کمیسیون انتخابات هند با محققان موسسه فناوری هندی Technology Madras برای ایجاد راهی امن‌تر جهت تایید هویت افرادی که در بیرون از شهرهای خود رای دهی می‌کنند همکاری کرد.

منبع: cointelegraph

 

  • DBS، بزرگترین بانک جنوب شرقی آسیا صرافی رمز ارز راه اندازی می‌کند

بانک سنگاپوری DBS بزرگترین بانک در جنوب شرقی آسیا، یکی از نخستین بانک‌ها در سنگاپور می‌شود که صرافی ارز دیجیتال خود را راه‌اندازی می‌کند. DBS بر این باور است که معامله‌گری (Trading) ارزهای دیجیتال فراگیر شده است. این صرافی توکن سازی، تجارت و نگهداری دارایی‌های دیجیتال را فراهم می‌کند. این پلتفرم از تجارت محلی بین چهار ارز فیات (ین ژاپن، دلار سنگاپور، دلار آمریکا و دلار هنگ‌کنگ) و چهار رمز ارز پایه یعنی بیت کوین، ارتریوم، بیت کوین کش و ریپل پشتیبانی می‌کند.

منبع: forkast

 

  • بیش از ۵۰ درصد کیف پول‌های ADA دارایی‌های خود را سپرده‌گذاری کرده‌اند

کاردانو (ADA) غیر متمرکزترین شبکه بلاک‌چین در بازار رمز ارزها از نظر افزایش سپرده‌گذاری (staking) توکن‌های ADA و تعداد کیف‌های پول این رمز ارز شده است. حدود ۵۵ درصد از کل کیف پول‌های ADA تمامی دارایی‌های خود را به استخرهای سپرده‌گذاری اختصاص داده‌اند. تعداد این کیف پول‌ها به بالاترین میزان خود یعنی ۱۵۲.۴۱۷ کیف رسیده است که ۵۴.۹۲ درصد کل کیف پول‌های ADA را تشکیل می‌دهد.

منبع: cryptoslate

 

  • گری‌اسکیل ۲.۴ میلیارد دلار رمز ارز دیگر ظرف ۳ روز خریداری کرده است

شرکت سرمایه‌گذاری گری‌اسکیل (GrayScale) رمز ارزهای بیشتری به ارزش ۲.۴ میلیارد دلار تنها در مدت ۳ روز خریداری کرده است. بدین ترتیب، مجموع دارایی‌های رمز ارز تحت مدیریت این شرکت به ۲۶.۶ میلیارد دلار رسید. این بزرگ‌ترین سهم رمز ارز نگهداری شده توسط این شرکت در مقایسه با سایر دارایی‌های دیجیتال این شرکت است. از دارایی‌های نگهداری شده توسط گری‌اسکیل می‌توان به بیت کوین (BTC)، بیت کوین کش (BCH)، اتریوم (ETH)، اتریوم کلاسیک (ETC)، استلار (XLM)، زی کش(ZEC) و غیره اشاره کرد.

منبع: u.today

 

  • بانک مرکزی فیلیپین به سرویس‌دهندگان خرید و فروش رمز ارز مجوز اعطا می‌کند

تمامی شرکت‌های خدمات مالی رمز ارزی در فیلیپین اکنون باید از بانک مرکزی فیلیپین (BSP) مجوز دریافت کنند. از این رو، همه مبادلات مرتبط با جفت ارزهای رمز نگاری شده و پلتفرم‌های نگهداری رمز ارزها و فعالیت‌های مرتبط، باید تحت مجوز بانک مرکزی کشور انجام شود. بنیامین دیوکنو (Benjamin Diokno) رئیس BSP معتقد است این مقررات برای به روز نگه‌داشتن روند تحول در فضای رمز نگاری در سه سال گذشته امری حیاتی است.

منبع: cointelegraph

 

  • انجمن سرطان آمریکا صندوق رمز ارزی سرطان را برای تامین بودجه تحقیقات ایجاد می‌کند

انجمن سرطان آمریکا با همکاری خیریه The Giving Block صندوق رمز ارزی سرطان (Crypto Cancer Fund) را برای جمع‌آوری حداقل یک میلیون دلار در اوایل سال ۲۰۲۱ برای امور تحقیقاتی راه اندازی می‌کند. این صندوق کمک‌های مالی را به بیت کوین (BTC)، بیت کوین کش (BCH)، اتر (ETH)، لایت کوین (LTC)، زی‌کش (ZEC)، بت (BAT) و چین لینک (LINK) می‌پذیرد.

منبع: cancer.org

 

  • ۹۷ درصد ورود سرمایه به بازار رمز ارزها در ۲۰۲۱ برای بیت کوین بوده است

بر اساس گزارش Coinshares، ۹۷ درصد از کل سرمایه ورودی به بازار رمز ارزها در سال ۲۰۲۱ تاکنون بر روی بیت کوین بوده است. این رقم در سال ۲۰۲۰ از ۲ میلیارد دلار به ۱۲ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۱ رسیده است. در حال حاضر بیت کوین ۸۳ درصد از دارایی‌های تحت مدیریت (سازمان‌ها) را تشکیل می‌دهد که نشان‌دهنده این است که بیت کوین همچنان با قاطعیت رمز ارز اول مورد پذیرش سرمایه‌گذاران است.

منبع: cointelegraph

 

  • چمث پالیهاپیتیا، از نخستین سرمایه‌گذاران در بیت کوین فرماندار کالیفرنیا می‌شود

چمث پالیهاپیتیا (Chamath Palihapitiya) از نخستین سرمایه‌گذاران در بیت کوین و مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری Social Capital در توییت اخیری قصد خود را برای نامزدی در انتخابات فرمانداری کالیفرنیا اعلام کرد. وی قصد دارد کالیفرنیا را به یک مرکز جهانی مشاغل آب و هوایی و فناوری تبدیل کند. پس از روی کار آمدن بایدن افراد سرشناس زیادی در زمینه رمز ارزها تاکنون وارد عرصه سیاست شده‌اند.

منبع: cointelegraph

همچنین ببینید

 بیت‌کوین‌هایی که از خواب بیدار شدند! 

 بیت‌کوین‌هایی که از خواب بیدار شدند! 

بیت‌کوین‌ها خواب به کوین‌هایی گفته می‌شود که برای مدتی طولانی، از کیف پول‌های خود تکان …

در دبی بیت کوین بخرید

در دبی بیت کوین بخرید!

دبی یک شهر فوق‌العاده برای کار کردن و زندگی و همچنین یکی از بهترین شهرها …

21 میلیون بیت کوین بیدار شد

21 میلیون دلار بیت‌کوین وارد میدان شد

با وجود کاهش 6.4 درصدی قیمت بیت‌کوین (BTC) در این هفته، بازهم دارندگان این ارز …

ده کیف پول برتر بیت کوین

رونمایی از 10 کیف پول ثروتمند بیت‌کوین

در هفته‌های اخیر سروصدای زیادی به‌وجود آمده، آن‌هم در مورد اینکه مالک کیف پول‌های برتر …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.