اخبار ارزهای دیجیتال در یک نگاه (۸ تیر)

فایل‌کوین مجهز به استیبل‌کوین خاص خود می‌شود

پروتکل آی‌سی‌اچ‌آی (ICHI)، که یک پروتکل برای ایجاد شبکه های غیرمتمرکز مالی به‌شمار می‌رود، استیبل‌کوین (Staiblecoin) جدیدی را برای شبکه فایل‌کوین (Filecoin) با نام وان‌فایل (oneFIL) راه‌اندازی کرده است. فایل‌کوین یک شبکه بلاک‌چین غیرمتمرکز بوده که با همکاری شرکت فن‌آوری نرم‌افزارهای بلاک‌چین کانسن‌سیس (ConsenSys) در تلاش است تا بازار دیجیتال خود را بر روی شبکه اتریوم (Ethereum) گسترش دهد. هدف آنها ارائه یک استیبل‌کوین برای تراکنش‌هایی است که به پشتیبانی از توسعه برنامه در این شبکه نیاز دارند. ایجاد تخفیفات و مشوق‌های بهتر برای خریداران و ذخیره‌کنندگان فایل‌کوین از دیگر اهداف ارائه وان‌فایل است.
منبع: decrypt

ممنوعیت ورود رمزارزها یه سیستم مالی مکزیک

آرتورو هررا (Arturo Herrera)، وزیر دارایی مکزیک، تأیید می‌کند که ارزهای دیجیتال جایی در سیستم مالی این کشور ندارند. این بیانیه پس از آن اعلام شد که میلیاردر مکزیکی، ریکاردو سالیناس پلیگو (Ricardo Salinas Pliego)، از پذیرش بیت کوین در بانک خود خبر داد. آرتورو هررا گفته که ارزهای رمزپایه دارایی قانونی محسوب نمی‌شوند و انتظار نمی‌رود این ممنوعیت‌ها در کوتاه مدت برداشته شود.
منبع: coindesk

جیم کریمر اتریوم را به بیت کوین ترجیح می‌دهد

جیم کریمر (Jim Cramer)، مجری برنامه مد مانی (Mad Money)، پس از فروش تقریباً تمام بیت کوین‌هایش، اتریوم خریداری کرده است. وی گفت: « اتریوم فراتر از یک رمز ارز است و این ارز را دوست دارم چرا که مردم از آن بیشتر استفاده می‌كنند تا بتوانند اقلامی را خریداری كنند». کریمر هفته گذشته اعلام کرد اگر قیمت بیت کوین به سطح 10 هزار دلار برسد، دوباره آن را خریداری خواهد کرد.
منبع: bitcoin.com

تعداد آدرس‌های فعال اتریوم از بیت کوین پیشی گرفت

بنابر داده‌های پلتفرم تحلیلی سنتیمنت (Santiment)، شبکه اتریوم (Ethereum) برای اولین بار در زمینه فعالیت آدرس‌ها از شبکه بیت کوین (Bitcoin) پیشی گرفت. دومین بلاک‌چین بزرگ جهان با نزدیک شدن به اعمال ارتقاء EIP-1559 شاهد رشد فعالیت است. در همین حال تعداد آدرس‌های فعال بیت کوین به پایین‌ترین مقدار خود از فوریه رسیده است.
منبع: u.today

دست‌های قوی بازار در حال خرید مقادیر بزرگ بیت کوین

ویل کلمنت (Will Clemente)،‌تحلیلگر معروف بازار رمز ارز، در توییتی گفت داده‌های شبکه نشان می‌دهد بازیگران قدرتمند بازار رمز ارز در حال انجام خرید‌های بزرگ بیت کوین هستند. او افزود: «در ۳۰ روز گذشته، هولدرهای بلندمدت تعداد ۵۷۹ هزار و ۹۴۰ بیت کوین به دارایی‌های خود افزوده‌اند، در حالی که هولدرهای کوتاه مدت تعداد ۵۲۱ هزار و ۹۸۳ بیت کوین از دست داده‌اند.»
منبع: dailyhodl

رشد ۵۰ درصدی توکن تازه‌وارد دنیای کریپتو

توکن بومی پلتفرم سلو (Celo)، که یک زیرساخت جهانی برای پرداخت کریپتو است، تنها در یک هفته شاهد رشد ۵۰ درصدی بود. در حالی که سلو رتبه ۱۲۲ را از لحاظ حجم بازار دارد از حمایت نام‌های بزرگ صنعت کریپتو مانند کوین‌بیس (Coinbase)، پالی‌چین کپیتال (Polychain Capital) و اندرسن هورویتز (Andreessen Horowitz)‌ بهره‌مند است.
منبع: dailyhodl

سرمایه‌گذاری قوی بانک مورگان استنلی در بیت کوین

مورگان استنلی (Morgan Stanley)، بانک سرمایه‌گذاری آمریکایی، سهام قابل توجهی از تراست گری‌اسکیل (Grayscale) برای بیت کوین (GBTC) را خریداری کرده است. بنابر اظهارنامه تسلیم شده به کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (United States Securities and Exchange Commission)، صندوق فرصت‌ اروپا (Europe Opportunity Fund)، که بازوی سرمایه‌گذاری مورگان استنلی در شرکت‌ها و فرصت‌های در حال ظهور در سراسر اروپا است، از ۳۰ آوریل به تعداد ۲۸ هزار و ۲۹۸ سهم از سهام جي‌بی‌تی‌سی (GBTC) را تهیه کرده است.
منبع: cointelegraph

آلمان به صرافی کوین‌بیس مجوز فعالیت داد

بافین (BaFin)، نهاد ناظر بر بازارهای مالی در آلمان، روز دوشنبه به صرافی رمز ارز کوین‌بیس (Coinbase) مجوز داد تا خدمات مالی کریپتو در این کشور ارائه دهد. این اولین باری است که آلمان چنین مجوزی را صادر می‌کند. این مجوز به کوین‌بیس اجازه معاملات انحصاری (proprietary trading) دارایی‌های رمز ارز را می‌دهد.
منبع: خبرگزاری رویترز

کتی وود در تلاش برای کسب مجوز برای ایی‌تی‌اف بیت کوین در آمریکا

کتی وود (Cathie Wood)، بنیان‌گذار و مدیرعامل آرک اینوستمنت (ARK Investment)، تایید کرد که هم‌اکنون شانس بهتری برای کسب مجوز برای یک صندوق قابل معامله در بورس (ETF) مبتنی بر بیت کوین وجود دارد. آرک اینوستمنت و تو‌انتی‌وان‌شرز (21Shares)، شرکت سوئیسی عرضه‌کننده محصولات سرمایه‌گذاری، به طور مشترک برای کسب مجوز یک ایی‌تی‌اف بیت کوین در آمریکا اقدام کرده‌اند. این درخواست روز دوشنبه به کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) تسلیم شده است.
منبع: cointelegraph

راهکار جدید پالی‌گان برای ساید‌چین‌ها

شرکت پالی‌گان (Polygon) قرار است راه‌کاری را راه‌اندازی کند که اطلاعات شبکه را در اختیار ساید‌چین‌ها (sidechains) و پروتکل‌های لایه دوم (layer-two protocols) قرار می‌دهد. این ابزار جدید با نام اویل (Avail)، قرار است مشکل ساید‌چین‌ها و پروتکل‌های لایه دوم را برای دسترسی به اطلاعات، برطرف کند.
منبع: cointelegraph

آزمایش یوآن دیجیتال در هنگ‌کنگ

وزیر امور مالی هنگ‌کنگ اعلام کرد این جزیره، اجرای آزمایشی طرح استفاده از یوآن دیجیتال را از سال بعد آغاز خواهد کرد. او تاکید کرد که مصمم به توسعه ارزهای دیجیتال است.
منبع: beincrypto

خوش‌بینی به رویکرد آمریکا در قانون‌گذاری کریپتو

جفریز (Jefferies)، بانک سرمایه‌گذاری و مدیریت سرمایه، بر این باور است که مقررات آمریکا برای حوزه رمز ارز بسیار منعطف و باز خواهد بود. کریستوفر وود (Christopher Wood)،‌ رئيس استراتژی سهام در این بانک،‌ معتقد است رویکرد آمریکا در قبال مسئله رمز ارز با توجه به افزایش تنش بین واشنگتن و پکن، کاملا متفاوت از الگوی استبدادی چین خواهد بود.
منبع: bitcoin.com

حسادت کارشناس بازار طلا به سرمایه‌گذاران بیت کوین

تری ریک (Trey Reik)،‌ کارشناس بازار طلا و از مدیران گروه طلای بریستول (Bristol Gold Group)، با ابراز حسادت به کسانی که در ۵ سال گذشته در بیت کوین سرمایه‌گذاری کرده‌اند، بر ویژگی‌های این رمز ارز به‌عنوان یک دارایی سرمایه‌گذاری تاکید کرد. او با مقایسه پتانسیل رقابت بیت کوین و طلا افزود: بیت کوین در مقایسه با طلا پتاسیل بیشتری برای سفته‌بازی دارد.
منبع: u.today

اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.