پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

اخبار ارزهای دیجیتال در یک نگاه (۹ تیر)

سرمایه‌گذاری تام بریدی و ژیزلی بینچنی در صرافی کریپتو

تام بردی (Tom Brady)، بازیکن اسطوره‌ایی لیگ ملی فوتبال آمریکا (NFL)، و همسرش ژیزلی بینچنی (Gisele Bündchen) با خرید اوراق سهام در صرافی اف‌تی‌ایکس (FTX) در این پلتفرم رمز ارز سرمایه‌گذاری کردند. همچنین، طی قراردادی، این زوج مشهور در ازای دریافت مبالغی رمز ارز به اشائه و آموزش حوز کریپتو خواهند پرداخت.
منبع: cointelegraph

رزرو سفر با پرداخت داج‌کوین

گت‌یور‌گاید (GetYourGuide)، اپلیکیشن خدمات مسافرتی مورد حمایت سافت‌بانک (SoftBank)، اعلام کرد از این پس کاربران می‌توانند با پرداخت داج‌کوین (Dogecoin) از خدمات این پلتفرم استفاده کنند. این شرکت آلمانی که دفتر مرکزی آن در برلین قرار دارد با صدور یک بیانیه در روز سه شنبه این خبر را اعلام کرد. یوهانس رک (Johannes Reck)، مدیر عامل گت‌یور‌گاید، به سرمایه‌گذاران داج‌کوین توصیه کرد با پرداخت کوین‌های خود به جای هودل آن‌ها برای خود خاطره بسازند.
منبع: u.today

تی‌پی آیکپ پلتفرم معاملات رمز ارز راه‌اندازی می‌کند

تی‌پی آیکپ (TP ICAP)، بزرگترین کارگزار واسطه خدمات مالی در جهان، روز سه‌شنبه اعلام کرد با تشکیل کنسرسیومی به همراه فیدلیتی اینوستمنتز (Fidelity Investments) و استاندارد چارترد (Standard Chartered)، یک پلتفرم معاملات رمز ارز را راه‌اندازی خواهد کرد. از ابتدای سال جاری میلادی، موسسات مالی استقبال گرمی از حوزه رمز ارز داشته‌اند واین پلتفرم که در نیمه دوم سال راه‌اندازی می‌شود ابتدا امکان معاملات بیت کوین و در مرحله بعد معاملات اتر را برای این موسسات فراهم می‌کند.
منبع: خبرگزاری رویترز

تاکید مجدد بانک مرکزی فرانسه به قانون‌گذاری سریع حوزه کریپتو

فرانسوا ویلروی دی‌گالهاو (Francois Villeroy de Galhau) رئیس کل بانک مرکزی فرانسه معتقد است در صورت تعلل بیشتر، اروپا حاکمیت پولی خود را در برابر دلار دیجیتال از دست خواهد داد. او قویا خواستار تعیین سریع یک چارچوب قانونی برای حوزه رمز ارز شد. دی‌گالهاو گفت زمان زیادی باقی نمانده و تنها یک الی دو سال فرصت باقی ‌مانده است تا اقدامی در این زمینه صورت گیرد.
منبع: u.today

رشد مثبت یک میلیارددلاری ارزش دارایی‌های کریپتویی گری‌اسکیل

با افزایش مجدد قیمت بیت کوین و سایر رمز ارز‌ها در چند روز گذشته، ارزش دارایی‌های کریپتویی شرکت مدیریت سرمایه گری‌اسکیل (Grayscale)، شاهد ۱ میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار رشد بوده است. این شرکت روز دوشنبه اعلام کرد ارزش ذخایر دارایی‌های رمز ارز متعلق به آن به مبلغ ۳۰ میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار رسیده است: در حالی که روز جمعه این رقم برابر با ۲۹ میلیارد دلار بود.
منبع: u.today

احتمال شکایت صرافی‌های رمز ارز علیه دولت کره جنوبی

تمامی صرافی‌های رمز ارز کره‌ایی به غیر از ۴ صرافی برتر این کشور قادر نیستند پیش‌نیازهای تعیین شده برای حساب‌های بانکی را تامین کنند. همین موضوع موجب شده تا تعدادی از این صرافی‌ها به بررسی امکان شکایت از دولت و نهاد‌های مالی بپردازند. این صرافی‌ها مدعی هستند این قوانین در تضاد با قانون اساسی این کشور هستند.
منبع: bitcoin.com

ثبت رکورد بالاترین تعداد آدرس بیت کوین در ۴ هفته

همزمان با آمادگی بازار برای رشد مجدد ارزش بیت کوین، تعداد آدرس‌های غیرتکراری حاوی بیت کوین به بالاترین رقم ۴ هفته گذشته رسید. داده‌های کوین‌مارکت‌کپ (CoinMarketCap) نشان ‌می‌دهند تعداد آدرس‌های فعال بر روی شبکه که حاوی بیت کوین هستند روز دوشنبه به عدد ۳۸ میلیون و ۳۴۹ هزار و ۴۶۴ رسید که بالاترین رقم این شاخص از ۲۹ می است. در همین دوره، کمترین تعداد آدرس‌ها ۳۷ میلیون و ۹۴۶ هزار و۳۶ عدد بود که در سوم ژوئن ثبت شد.
منبع: finbold

آی‌گان موفق به جذب ۳.۴ میلیون دلار سرمایه شد

آی‌گان (IAGON)، پلتفرم کلان‌ داده‌ایی مبتنی بر شبکه کاردانو (Cardano)، در دور نخست جذب سرمایه موفق به جمع‌آوری ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار دلار شد. این پلتفرم غیر متمرکز جمع‌اوری داده قصد دارد تا صنعت کلان داده‌ها (Big Data) را متحول کند. شرکت‌های ای‌یو‌توانتی‌وان کپیتال (AU21 Capital) و ایکس‌توانتی‌وان (AU21) در صدر سرمایه‌گذاران این دور بودند.
منبع: u.today

اولین خودروی الکتریکی با قابلیت ماینینگ امروز روشن می‌شود

اسپریتوس (Spiritus)، خودروی الکتریکی و سه‌چرخ تولید شده توسط شرکت دی‌مک (Daymak)، تولید‌کننده کانادایی خودروهای سبک الکتریکی (LEV)، از امروز استخراج رمز ارزهای بیت کوین (Bitcoin) و داج کوین (Dogecoin) را آغاز می‌کند. این اولین خودروی جهان با این قابلیت است و توسط رقیب کانادایی شرکت تسلا (Tesla) طراحی و ساخته شده است.
منبع: u.today

بانک جی‌پی‌مورگان: فاز خرسی بازار کریپتو رو به پایان است

نیکولاس پانیگیرتزاوغلو (Nikolaos Panigirtzoglou)، استراتژیست بانک جی‌پی‌مورگان (JPMorgan)، پیش‌بینی می‌کند علاقه موسسات مالی به سرمایه‌گذاری در بیت کوین افزایش خواهد یافت. او معتقد است سلطه بازار بیت کوین اندیکاتور خوبی برای تشخیص پایان فاز خرسی در بازار رمز ارز است. او در گفتگو با شبکه تلویزیونی سی‌ان‌بی‌سی (CNBC) افزایش سلطه بیت کوین را یک نماد خوب برای رشد بازار دانست.
منبع: u.today

پشتیبانی 10 بلاک‌چین از يو‌اس‌دی‌کوین

ده پلتفرم بلاک‌چین دیگر، حالا از استیبل‌کوین (stablecoin) يو‌اس‌دی‌کوین (USDC) پشتیبانی خواهند کرد. بنابر‌ اعلام رسمی، این استیبل‌کوین در ماه‌های آتی بر روی شبکه‌های ترون (Tron)، اولانچ (Avalanche)، تزوس (Tezos)، نروس (Nervos)، کاوا (Kava)، هدرا (Hedera)، فلو (Flow)، سلو (Celo)، پولکادات (Polkadot) و استکس (Stacks) عرضه خواهد شد. يو‌اس‌دی‌کوین ابتدا بر روی شبکه اتریوم (Ethereum) ‌راه‌اندازی شده بود.
منبع: centre.io

افزایش ورود سرمایه به اتریوم

اکانت توییتری وو بلاک‌چین (Wu Blockchain) با انتشار نموداری از شرکت تحلیل‌ داده‌های گلسنود (Glassnode)، نوشت: «در حالی که در بیت کوین شاهد خروج سرمایه هستیم، در اتریوم افزایش ورود سرمایه را می‌بینیم. این می‌تواند به خاطر آپگرید EIP-1559 اتریوم باشد.»
منبع: توییتر

نهنگ‌ها در حال دستکاری ارزش اتریوم کلاسیک

اکانت توییتری وو بلاک‌چین (Wu Blockchain) در پستی نوشت:« ارزش اتریوم کلاسیک (ETC)‌ در ۲۴ ساعت گذشته، ۳۱ درصد و در ۷ روز گذشته، ۵۴ درصد رشد داشته و حجم بازار آن در میان ۲۰ رمز ارز برتر قرار گرفته است. با این حال، داده‌ها نشان می‌دهند رفتار سرمایه‌گذاران خرد تغییر چندانی نکرده و این تغییرات متاثر از نهنگ‌های بزرگ است. »
منبع: توییتر

تلاش ریپل برای گسترش نفوذ در اروپا

شرکت رپیل (Ripple)، یکی از غول‌های پرداخت دیجیتال، با استخدام یکی از مدیران شاخص مسترکارت (Mastercard) به‌عنوان مدیرعامل شاخه اروپایی ریپل‌نت (RippleNet) قصد گسترش کسب‌و‌کار خود را در اروپا دارد. سندی یانگ (Sendi Young) از فارغ‌التحصیلان مدرسه کسب‌وکار هاروارد است که سابقه‌ای 15 ساله را در مدیریت کسب‌و‌کارهای فین‌تک (fintech) دارد.
منبع: u.today

۸۶ درصد از هولدرهای اتریوم در سود هستند

بنابر آمار اینتو‌دبلاک (IntoTheBlock)، پلتفرم اطلاعات کریپتو، تا روز سه‌شنبه ۸۶ درصد از هولدرهای اتریوم (Ethereum) و ۴۵ درصد از هولدرهای کاردانو (Cardano) به رغم کاهش قیمت‌ها در بازار رمز ارز، همچنان در سود هستند.
منبع: finbold

درهای باز آلمان برای سرمایه‌گذاران کریپتو

با آغاز اجرای قوانین جدید حوزه رمز ارز در آلمان از روز پنج‌شنبه، پیش بینی می شود مبلغی در حدود ۳۵۰ میلیارد یورو سرمایه‌گذاری وارد حوزه کریپتو شود. قوانین جدید که پیش‌تر در سال جاری میلادی به تصویب رسیده‌اند، به ۴ هزار صندوق فعلی و صندوق‌های جدید اجازه می‌دهد تا ۲۰ درصد از فعالیت خود را به سرمایه‌گذاری در حوزه بیت کوین و سایر رمز ارزها اختصاص دهند.
منبع: trustnodes

تصمیم کوین‌بیس برای لیست کردن ارزهای جدید

برایان آرمسترانگ (Brian Armstrong)، مدیرعامل و بنیان‌گذار صرافی کوین‌بیس (coinbase)، گفت این صرافی قصد دارد تمامی دارایی‌های دیجیتال را به شرطی که قانونی باشند، به فهرست معاملاتی خود اضافه کند. این صرافی در ماه‌های اخیر، جدیت زیادی برای افزودن به تعداد کوین‌های خود نشان داده است.
منبع: fxstreet

راه‌اندازی حساب‌های یو‌اس‌دی‌کوین با بازده 4 درصدی

کوین‌بیس (Coinbase)، بزرگترین صرافی رمز ارز از لحاظ میزان دارایی ذخیره‌شده، روز سه‌شنبه‌ اعلام کرد یک حساب جدید را برای پس‌انداز یو‌اس‌دی کوین (USDC) به مشتریان خود ارائه می‌دهد که درصد بازده سالیانه (APY) آن، ۴ درصد خواهد بود.
منبع: bitcoin.com

بانک اچ‌اس‌بی‌سی به بلاک‌چین دوبی ملحق شد

بانک بین‌المللی اچ‌اس‌بی‌سی (HSBC) اولین مجموعه خارجی است که به پروژه بلاک‌چین مورد حمایت دولت دوبی ملحق می‌شود. این بلاک‌چین قرار است فرایند‌های احراز هویت (KYC) را تسهیل کند. قرار است این مجموعه به توسعه فناوری بلاک‌چین در پروژه دوبی کمک کند.
منبع: cointelegraph

به زودی ۶۵۰ بانک آمریکایی خدمات کریپتو ارائه می‌دهند

در صورت عملیاتی شدن توافق شرکت فناوری پرداخت ان‌سی‌آر (NCR) و گروه سرمایه‌گذاری دیجیتال نیویورک (NYDIG)، حدود ۶۵۰ بانک آمریکایی قادر خواهند بود تا به ۲۴ میلیون مشتری، خدمات خرید و فروش رمز ارز ارائه دهند.
منبع: decrypt

همچنین ببینید

شکایت sec از ایلان ماسک

SEC از ایلان ماسک شکایت کرد

رگولاتور اوراق بهادار ایالات متحده از یک قاضی خواسته است تا ایلان ماسک را مجبور …

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

یک کامیونیتی مخصوص میم و طنز در حوزه سرمایه‌گذاری و ترید به نام  Wall Street …

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

پالیگان لبز (Polygan Labs) که سازنده شکه پالیگان با ارز دیجیتال متیک (Matic) است، روز …

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

دو سال پیش در نزدیکی اوج تاریخی بیت‌ کوین، بازار ایجاد صندوق‌های ETF بیت‌کوینی داغ …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.