شرکت ibm و فناوری بلاک چین

امارات متحده عربی و استفاده از بلاک چین در عرضه محصولات نفت و گاز

شرکت IBM با شرکت بین المللی نفت ابو ظبی در پیاده‌سازی یک سیستم زنجیره تأمین مبتنی بر بلاک چین وارد همکاری می‌شود.

امارات متحده عربی و استفاده از بلاک چین در عرضه محصولات نفت و گاز

بر اساس اخبار منتشر شده توسط خبرگزاری ADNOC در 9 دسامبر، شرکت بین المللی نفت ابوظبی (ADNOC) توانسته با شرکت IBM، در راه‌‏اندازی یک  سیستم آزمایشی زنجیره تأمین مبتنی بر بلاک چین به توافق برسد.

شرکت ADNOC یک شرکت متعلق به دولت کشور امارات متحده‌‏ی عربی است و یکی از قدرت‏‌ها، در بین گروه‌های پتروشیمی و انرژی در سراسر دنیا، شناخته می‏‌شود که روزانه،  در حدود 3 میلیون بشکه نفت و حدود 10.5 فوت مکعب گاز طبیعی را تولید و  وارد بازار می‏‌کند.

مبادلات نفتی با بلاکچین

این پروژه آزمایشی یک پلتفرم واحد برای ردیابی موارد مبادله شده و ارزش مالی تراکنش‌‏های صورت گرفته در بین دو طرف مبادله فراهم می‌‏آورد. و قادر است بطور اتوماتیک عملیات حسابداری  را انجام داده و گزارش‏‌های مربوط به آن‏‌ها را نیز ارائه دهد.

اولین برنامه مبنتی بر بلاک چین درصنعت نفت و گاز

این سیستم از طرف شرکت ADNOC و از طریق عبدالناصر المغریبی ، در مجمع سرمایه‏ گذاری و انرژی جهان که اخیراً در لندن برگزار شده است، با نام Digital Unit Manager، معرفی شده است. این پروژه اولین برنامه‌‏ی کاربردی مبتنی بر بلاک چین در صنعت نفت و گاز خواهد بود. وی نظرات خود را در مورد این تکنولوژی، این چنین بیان نمود :

” بلاک چین تکنولوژی است که باعث ایجاد تغییرات زیاد و مثبتی در بازار خواهد شد. این تکنولوژی و پروژه راه‏‌اندازی شده، با کاهش  پروسس‏ های زمان‏‌بر و پرهزینه، موجب کاهش هزینه‌‏های اجرایی شده و در عین حال باعث خواهد شد تا عملیات بازاریابی و تجاری مربوط به محصولات شرکت ما نیز بسیار بهتر و قدرت‏مندتر صورت گیرد. در نهایت نیز باید گفت که این تکنولوژی در دراز مدت سرمایه‏‌گذاری و ارزش قابل توجهی برای ما خواهد داشت “

مزایای استفاده از بلاک چین در صنعت نفت امارات متحده عربی

Zahid Habib  نماینده‌‏ی شرکت IBM، نیز خاطر نشان کرد که این سیستم به صورت انکارناپذیری، عملیات مسیریابی هر مولکول از نفت و ارزش آن را از تولید کننده تا زمان رسیدن به مشتری به انجام رساند. از طریق این تکنولوژی و سیستم پیاده‌‏سازی شده، در آینده، مشتریان و سرمایه‌‏گذاران به تمامی اطلاعات مربوطه  بطور یکپارچه و ادغام شده دسترسی خواهند داشت.

افزایش بهره وری کاهش زمان تراکنش

این پلتفرن مبتنی بر بلاکچین باعث کاهش زمان صرف شده در انجام تراکنش‌‏ بین شرکت‌‏های استفاده کننده از آن خواهد شد و همچنین به طور قابل ملاحظه‌‏ای، از طریق زنجیره و ساختار خود، باعث افزایش بهره‏‌وری‌‏های عملیاتی خواهد گشت. در عین حال این سیستم از طریق ایجاد شفاف‏‌سازی در تراکنش‏‌های صورت گرفته، باعث افزایش قابلیت اطمینان در داده‌‏های مربوط به تولیدات خواهد شد. “

پیش از این نیز در هفته‌‏ی قبل شاهد پیاده‏‌سازی یک سیستم مبتنی بر بلاک چین به واسطه‌‏ی پلتفرم مدیریت مبادلاتی VAKT برای کاربران گروه اولیه از صنعت نفت خام که شامل شرکت‏‌های قدرتمندی مانند BP، Equinor، Shell و Mercuria می‏‌شد، بودیم.

از طرفی باید گفت که بازار جهانی ابوالظبی نیز تست و آزمایش یک سیستم مبتنی بر بلاک چین را در طول این هفته انجام داده بود. بدین صورت که فروم بین المللی اقتصاد که در امارات متحده‏‌ی عربی برگزار شد، گزارش داده بود که یک پروژه آزمایشی در مورد پروژه KYC به صورت موفقیت آمیزی صورت گرفته است.

منبع : cointelegraph

اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.