پنج‌شنبه 30 فروردین 1403
پروژه های ناموفق ارز دیجیتال

1000 پروژه ارز دیجیتال ناموفق

بر اساس گزارش TechCrunch، در حال حاضر در حدود 1000 پروژه ارز دیجیتال وجود دارد که ناموفق بوده و به عنوان پروژه به اصطلاح مرده در نظر گرفته می‏‌شوند.

پروژه های ناموفق ارز دیجیتال

ارزهای دیجیتال باعث انقلابی بزرگ در روش‌‏های نوین تجارت و سرمایه‌گذاری شدند و ایده‌‏های جدیدی را در بازارهای جهانی برای افراد عملی ساختند. به طوری که پیاده سازی و شرکت در هر پروژه‏‌ی ارز دیجیتال برای سرمایه‌گذاران به عنوان قدمی رو به جلو و مثبت محسوب می‌‏شد. این شرایط پر سود و مناسب در سرمایه‌گذاری ارزهای دیجیتال، باعث گشت تا افراد زیادی به فکر پیاده‌سازی پروژه‌‏های ارز دیجیتال مخصوص به خود باشند و سعی کنند از طریق این کار با جذب سرمایه‌‏های مردم و ارائه‌‏ی خدماتی در قبال آن به سود مناسبی دست یابند. در این بین بهترین روش و پروژه مناسب برای جذب سرمایه‏، ایجاد پروژه‌‏های ICO بود.

پروژه های مرده در ارز دیجیتال

این پروژه‏‌ها بدین صورت هستند که فرد یا شرکتی ارزهای دیجیتال جدیدی را به وجود آورده و آن‎ها را با قیمت پایه‌‏ی بسیار پایین در اختیار افراد قرار می‏‌دهد و طی طرح‎های جذاب، نظر سرمایه گذارن را برای سرمایه گذاری در آن طرح متمایل می‎کند. در این پروژه‏‌ها ارزهای دیجیتالی به تعداد بالا با قیمت پایین در اختیار سرمایه‌گذاران قرار می‎گیرد و این وعده داده می‌‏شود که در آینده‌‏ای نزدیک ارزش این ارزهای دیجیتال در بازارهای جهانی چند برابر خواهد شد و فرد سرمایه گذار به سود بالایی خواهد رسید که همه‏‌ی این موارد وسوسه کننده بوده و اکثر این پروژه‎ها، در کل موفق به جذب سرمایه می‏‌شوند ولی طبق گزارش منتشر شده توسط ” TechCrunch “، تعداد بسیاری از پروژه‎های پیاده سازی شده در راستای ارزهای دیجیتال، به عنوان پروژه‎های شکست خورده و به اصطلاح مرده در نظر گرفته می‌‏شوند که تعداد این پروژه‎های ناموفق در حدود 1000 تا می‎باشد.

سایت TechCrunch که از سایت‌‏های معتبر خبرگزاری محسوب می‏‌شود، اعلام نمود که بر اساس داده‌‏های منتشر شده در دو سایت ” Coinopsy ” و ” DeadCoins “، این آمار بدست آمده است که تعداد بسیاری از پروژه‌‏های پر امید حول ارزهای دیجیتال با شکست و فراموشی مواجه شده‎اند.

ارز دیجیتال مرده

در این راستا، سایت Coinopsy، همه روزه آمار مشخصی را از ارزهای دیجیتال مختلف گردآوری می‎کند که این آمار نشان از وجود برخی از ارزهای دیجیتال مرده می‏‌باشد. به دلیل داشتن یکی از شرایط زیر، به این ارزها، عنوان مرده تعلق می‌‏گیرد :

  • ارز دیجیتال بنا به دلایلی توسط مقامات دولتی ممنوع اعلام شده باشد
  • پروژه‎ی ارز دیجیتال مورد نظر تقلبی باشد
  • وب سایتی که از پروژه‏‌ی ارز دیجیتال پشتیبانی می‏‌کرد، آنلاین نبوده و منقضی شده باشد
  • ارز دیجیتال در شبکه‏‌ی بلاک چین هیچ کاربردی نداشته باشد
  • مشکلاتی در کار با کیف پول‏‌های ارز دیجیتال مورد نظر وجود داشته باشد
  • حجم ارز دیجیتال کم بوده و یا این که قیمت و ارزش آن همواره در بازار پایین باشد و هیچ رشدی در مورد آن دیده نشود
  • و در نهایت این که ممکن است خود تولید کنندگان ارز دیجیتال پروژه‏‌ی خود را رها کرده باشند

که در نهایت بر اساس گزارشات صورت گرفته، مشخص گردیده که حجم پروژه‌‏های ناموفق بالا بوده و سرمایه‌‏های بسیاری در راه پیاده سازی و کسب در آمد از این طریق، تلف شده‏‌است.

اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.