چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403
مصرف بی رویه برق توسط minerها

هزینه برق بیشتر برای تولیدکنندگان ارز دیجیتال

در شهر کبک کانادا، تولید کنندگان ارز دیجیتال باید هزینه‌ی بیش‏تری را جهت برق مصرفی خود پرداخت نمایند.

مصرف بی رویه برق توسط minerها

در یک سال اخیر ارز دیجیتال تأثیر بسیاری را بر روی زندگی روزمره‏‌ی مردم گذاشته‌اند به طوری که همه روزه اخبار مختلفی مبنی بر استفاده، سرمایه‌گذاری و یا کاربرد‏های جدید ارزهای دیجیتال در سراسر دنیا منتشر می‏‌شود. به نوعی می‌‏توان گفت که در بیش‏تر روزهای سال ارزهای دیجیتال به سر خط اخبار تبدیل شده‌اند و علاقه و رغبت نسبت به آن‏‌ها رشد و افزایش قابل توجهی داشته‌است.

در این بین این محبوبیت همراه با کسب در آمد و سود بوده و افراد با سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال به سود مناسبی دست می‏‌یابند. لذا داشتن و نگهداری ارزهای دیجیتال به عنوان یک مزیت و قدرت اقتصادی تلقی می‏‌شود همچنین با نظر به این‌که پیش‌بینی می‌‏شود قیمت ارزهای دیجیتال در سال‏‌های آینده چند برابر گردد، علاقه‌‏ی افراد به داشتن آن‏‌ها چند برابر شده است. افراد علاقه‌‌مند به ارزهای دیجیتال یا می‌‏توانند به صورت مستقیم نسبت به خرید آن‌‏ها اقدام کنند و یا این که با استفاده از سخت‏‌افزارهای قدرتمند نسبت به تولید آن‌‏ها اقدام نمایند.

تولید ارز دیجیتال

تولید ارزهای دیجیتال به یک روش محبوب در بدست آوردن آن‏‌ها تبدیل شده‌است و در حال حاضر بسیاری از افراد با وصل کردن سیستم خود به شبکه‏‌ی ارز دیجیتال مورد نظر خود و از طریق بهره‏‌گیری از قدرت عملیاتی سیستم، نسبت به تولید ارز دیجیتال اقدام می‌‏نمایند. در این بین تنها بدی‏‌ای که وجود دارد، استهلاکی که سیستم به خود می‏‌گیرد و همچنین پرداخت هزینه‏‌ی برق مورد نیاز برای تولید ارز دیجیتال می‌‏باشد.

در شرایط کنونی نرخ قیمت برق در کشورهای مختلف دنیا متفاوت می‏‌باشد و در برخی از قسمت‌‏ها، افراد هزینه‏‌ی کمتری را بابت برق مصرفی می‎پردازند و در برخی دیگر از جاها نیز هزینه‌‏‏ی گزافی برای این کار پرداخت می‏‌شود. در این بین در شهر کبک کانادا هزینه‏‌ی برق مصرفی برای شهروندان زیاد نبوده و مناسب استفاده برای کارهای mining می‌‏باشد و در واقع این امر شرایط را برای تولید کنندگان ارزهای دیجیتال فراهم نموده تا با صرف هزینه‌‏ی ناچیز ارز دیجیتال مورد نظر خود را تولید نموده و با فروش آن به سود مناسبی دست یابند.

افزایش قیمت برق در کبک

حال این شرایط مناسب، باعث افزایش بی‏ رویه‏‌ی استفاده از برق مصرفی در شهر کبک شده و در واقع تولید‌کنندگان ارز دیجیتال بسیاری هستند که minerهای خود را شب و روز به صورت فعال نگه می‏‌دارند. این استفاده‏‌ی بی‌رویه به مذاق شرکت تأمین کننده‏‌ی برق در شهر کبک خوش نیامده و این شرکت قصد دارد تا قیمت برق مصرفی را به مقدار قابل ملاحظه‌‏ای افزایش دهد تا از استفاده‏‌ی بی‌رویه جلوگیری نماید.

یکی از دلایل مخالفت و افزایش قیمت برق مصرفی این بود که به دلیل تقاضای زیاد برق توسط تولید‌کنندگان ارز دیجیتال ، دیگر شهروندان در مواقعی با مشکل قطعی و کمبود برق مصرفی مواجه می‏‌شدند که این امر شکایت‏‌هایی را نیز از طرف شهروندان در پی داشت. حال شرکت تأمین کننده‏‌ی برق مصرفی قصد دارد قیمت برق مصرفی را 300 درصد افزایش دهد تا از این طریق بتواند از فعالیت‏‌های بی رویه‏‌ی تولید‌کنندگان ارز دیجیتال جلوگیری نماید.

همچنین ببینید

بلاکچین و تبلیغات

چطور بلاک‌چین صنعت تبلیغات آنلاین را متحول می‌کند؟ – پادکست

بلاک‌چین یه فناوری زیرساختیه که خیلی چیزا رو در زندگی ما تغییر داده. تبلیغات آنلاین …

صنعت خودرو

انقلاب بلاک چین در انتظار صنعت خودرو – پادکست

حالا با توسعه صنعت بلاک‌چین در سراسر جهان، این فناوری به حوزه‌های مختلفی وارد شده …

سیگنال کریپتو

میشه پراید رو با این وضع بازار پورشه کرد؟ – پادکست

چیزی تا پایان سال میلادی باقی نمونده و تایلر سوپ (Tyler Swope)، یوتیوبر مشهور، از …

ارزهای برتر

قسمت اول / کدام ۱۰ ارز در سال ۲۰۲۲ ما رو میلیاردر می‌کنند؟ – پادکست

فقط چند روز دیگه تا پایان سال ۲۰۲۱ باقی مونده و فرصت خوبیه که با …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.