چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403
راه آهن روسیه

امکان خرید بلیط راه آهن با ارز دیجیتال در روسیه

راه آهن ملی روسیه در تلاش بر این است که برای کاربرانش امکان خرید بلیط با ارز دیجیتال را فراهم نماید.

راه آهن روسیه

ارزهای دیجیتال پس از چندین سال، توانسته اند به رشد و رونق بالایی در جامعه دست یابند به طوری که در حال حاضر، کم‏ تر کسی را می‏ توان پیدا کرد که با واژه‏ ی ارزهای دیجیتال غریبه باشد. البته در طی این مدت مخالفت ها و کارشکنی های بسیاری برای جلوگیری از پیشرفت و توسعه ارزهای دیجیتال شده است ولی با این وجود ارزهای دیجیتال هم چنان با قدرت به حیات خود ادامه می دهند و هر روز نسبت به دیروز قوی تر می شوند. قدرت گرفتن ارزهای دیجیتال، بیش تر در پی کاربردی شدن این ارزها در جامعه می باشد یعنی هر چقدر که ارز دیجیتال بتواند وارد زندگی روزانه ی مردم شود و استفاده از آن ها بیش تر شود، بر قدرت ارزهای دیجیتال افزوده می شود.

ارز دیجیتال راهی برای سوار شدن به قطار

در این بین اخبار زیادی از سراسر دنیا در مورد استفاده و کاربردی تر شدن ارز دیجیتال منتشر می گردد. در یکی از این موارد، اخیراً راه آهن ملی روسیه که با نام RZD شناخته می شود، قصد دارد در سیستم فروش بلیط و جا به جایی کالای خود از ارزهای دیجیتال استفاده نماید. راه آهن ملی روسیه با توجه به رونق و گسترش ارزهای دیجیتال و در راستای همراه شدن با این روند، این تصمیم را گرفته است. راه آهن ملی روسیه به عنوان بزرگ ترین راه آهن اوراسیا و سومین راه آهن دنیا شناخته می شود که همواره در پیاده سازی تکنولوژی ها و نو آوری های جدید پیش قدم بوده است.

همه روزه تعداد مسافران بسیار زیادی از سراسر اروپا و آسیا از خدمات و سرویس های راه آهن ملی روسیه بهره مند می شوند. در حال حاضر مسافران می‏ توانند به صورت نقدی و یا با استفاده از کارت های اعتباری از باجه های فروش بلیط راه آهن ملی روسیه، نسبت به خرید بلیط اقدام نمایند همچنین جا به جایی کالا نیز به همین شیوه صورت می گیرد که با آوردن امکان جدید خرید از طریق ارزهای دیجیتال، مشتریان و کاربران می توانند از وجود گزینه ای جدید بهره ببرند که به مراتب نسبت به روش های خرید دیگر بهینه تر می باشد. چرا که ارزهای دیجیتال در کل نسبت به روش های معمول جا به جایی پول هم دارای سرعت بیش تری بوده و هم این که از امنیت بسیار بیش تری برخوردار هستند.

بیت کوین در راه آهن سوئیس

البته این نمونه از سرمایه گذاری برای استفاده از ارز دیجیتال در صنعت راه آهن تنها نمونه نمی باشد بلکه در راه آهن سوئیس از دو سال پیش چنین امکانی وجود داشته و مسافران می توانند از طریق بیت کوین سفرهای خود را انجام دهند که باعث راحتی حال مسافران شده است.

در کل می توان گفت که اقدامات مثبتی مانند سرمایه گذاری راه آهن ملی روسیه بر روی ارزهای دیجیتال یک اتفاق بسیار مهم برای ارزهای دیجیتال محسوب می شود که باعث افزایش کاربرد و نیز افزایش اعتبار و قدرت ارزهای دیجیتال در بازارهای اقتصادی و جامعه خواهد شد.

همچنین ببینید

بلاکچین و تبلیغات

چطور بلاک‌چین صنعت تبلیغات آنلاین را متحول می‌کند؟ – پادکست

بلاک‌چین یه فناوری زیرساختیه که خیلی چیزا رو در زندگی ما تغییر داده. تبلیغات آنلاین …

صنعت خودرو

انقلاب بلاک چین در انتظار صنعت خودرو – پادکست

حالا با توسعه صنعت بلاک‌چین در سراسر جهان، این فناوری به حوزه‌های مختلفی وارد شده …

سیگنال کریپتو

میشه پراید رو با این وضع بازار پورشه کرد؟ – پادکست

چیزی تا پایان سال میلادی باقی نمونده و تایلر سوپ (Tyler Swope)، یوتیوبر مشهور، از …

ارزهای برتر

قسمت اول / کدام ۱۰ ارز در سال ۲۰۲۲ ما رو میلیاردر می‌کنند؟ – پادکست

فقط چند روز دیگه تا پایان سال ۲۰۲۱ باقی مونده و فرصت خوبیه که با …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.