استفاده از بلاک چین در تولیدات کشاورزی

فناوری بلاک چین در تولید محصولات کشاورزی

ایالت کرالا در جنوب هند قصد دارد از فناوری بلاک چین در زنجیره تولید، عرضه و توزیع محصولات کشاورزی استفاده نماید.

استفاده از بلاک چین در تولیدات کشاورزی

هر روز که می‌‏گذرد بر کاربردها و استفاده‌‏های فناوری بلاک چین افزوده می‏‌شود. در ابتدا بلاک چین به منظور بهره‌‌گیری از آن در شبکه‏‌ی ارزهای دیجیتال وارد دنیای فناوری شد و ویژگی‏‌های ذاتی و کاربردهای متنوع آن باعث شد تا در مدت زمان کوتاهی بتواند به یک تکنولوژی محبوب و کار آمد در بازار‏های تجاری تبدیل گردد. در این بین رفته رفته این محبوبیت حالت عملی و کاربردی به خود گرفته است و شرکت‎ها و دولت‌‏های بسیاری در پی استفاده از این تکنولوژی جدید هستند تا بتوانند کارها و فعالیت‌‏های خود را بهتر مدیریت نموده و در کل به سود و بهره‎وری بالاتری در کارهای خود دست یابند.

بلاک چین در هند

بر اساس گزارش اخبار بازار فروش تجاری استاندارد در هند، ایالت کرالا واقع در جنوب هند قصد دارد از فناوری بلاک چین در فعالیت‌‏های کشاورزی استفاده نماید. ایالت کرالا در جنوب هند قرار داشته و از قطب‌‏های تولیدات کشاورزی در هند و منطقه به شمار می‌‏رود. این ایالت قصد دارد از فناوری بلاک چین در زمینه‏‌ی عرضه و توزیع محصولات کشاورزی استفاده نماید. این پروژه قرار است که با مدیریت شورای توسعه و نوآوری استراتژیک کرالا ( K – DISC ) و بهره‏‌گیری از تکنولوژی‏‌های بلاک چین و اینترنت اشیا به صورت مشترک پیاده سازی شود. هدف اصلی این پروژه توانایی بهبود بهره‌وری توزیع و فروش در محصولات روزانه، سبزیجات و ماهی می‌‏باشد که امید دارند با استفاده از این تکنولوژی بتوانند محصولات خود را بهتر عرضه کرده و با مانیتورینگ آن‌‏ها مشکلات و ناکارآمدی‌‏های احتمالی را مشاهده نمایند.

در این راستا، آقای KM Abraham، به عنوان رئیس K – DISC این چنین بیان نمود که : ” در این پروژه وسیع قرار است که هر عضو موجود در زنجیره‏‌ی تأمین دارای یک شماره‌‏ی شناسه‌‏ی منحصر به فرد باشد که به واسطه‏‌ی وجود این شماره‏‌ی شناسایی منحصر به فرد، می‎توان منبع، تولید، کیفیت و توزیع هر عضوی را با استفاده از فناوری بلاک چین به راحتی مشاهده کرده و بررسی و آنالیز نمود “.

فناوری بلاک چین در بیمه

همچنین قرار است از این تکنولوژی برای بهبود عملکرد شرکت بیمه استفاده نمود، بدین صورت که در موارد و اتفاقات مربوط به بیمه، همیشه این سوال وجود داشت که آیا این حادثه و اتفاق نیازمند پرداخت هزینه و غرامت از طرف بیمه هست یا نه که با به کار گیری تکنولوژی بلاک چین، گویا این مشکل بر طرف شده است چرا که از این به بعد همه‏‌ی اتفاقات و فعل و انفعالاتی که ممکن است در رابطه با محصولات کشاورزی اتفاق بیفتد توسط شبکه بررسی و مشاهده می‏‌شود و در واقع شرکت بیمه نیز می‏‌تواند با استفاده از تکنولوژی بلاک چین و آنالیز و مشاهده‌‏ی اتفاقات صورت گرفته، تصمیمات بهتری را گرفته و قضاوت مناسب‏‌تری را در مورد پرداخت هزینه و غرامت به کشاورزان داشته باشد تا حق کسی بی‏مورد ضایع نشود.

در این بین شرکت‏‌های دیگری نیز در سراسر دنیا از تکنولوژی بلاک چین برای ردیابی محصولات خود استفاده می‏‌کنند تا این که بتوانند امنیت محصولات خود را با خیال راحت تأمین نمایند که از جمله‏‌ی این شرکت‏‌ها Microsoft می‏‌باشد. همانطور که دیده می‏‌شود کاربردهای بلاک چین هر روز در حال گسترش و همگانی شدن است و باید منتظر ماند که در آینده‏ی نزدیک چه کاربردهای جدیدی از این تکنولوژی وارد زندگی روزمره‌‏ی بشر خواهد شد.

همچنین ببینید

بلاکچین و تبلیغات

چطور بلاک‌چین صنعت تبلیغات آنلاین را متحول می‌کند؟ – پادکست

بلاک‌چین یه فناوری زیرساختیه که خیلی چیزا رو در زندگی ما تغییر داده. تبلیغات آنلاین …

صنعت خودرو

انقلاب بلاک چین در انتظار صنعت خودرو – پادکست

حالا با توسعه صنعت بلاک‌چین در سراسر جهان، این فناوری به حوزه‌های مختلفی وارد شده …

سیگنال کریپتو

میشه پراید رو با این وضع بازار پورشه کرد؟ – پادکست

چیزی تا پایان سال میلادی باقی نمونده و تایلر سوپ (Tyler Swope)، یوتیوبر مشهور، از …

ارزهای برتر

قسمت اول / کدام ۱۰ ارز در سال ۲۰۲۲ ما رو میلیاردر می‌کنند؟ – پادکست

فقط چند روز دیگه تا پایان سال ۲۰۲۱ باقی مونده و فرصت خوبیه که با …

اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.