پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403
اسکناس بیت کوین

آغاز عرضه اسکناس بیت کوین در سنگاپور

اسکناس بیت کوین

یک استارتاپ در سنگاپور برای اولین بار در تاریخ اسکناس‌هایی هوشمند برای رمز‌ ارز بیت کوین طراحی کرده است. عرضه و فروش این اسکناس بیت کوین به تازگی در یک مرکز خرید بزرگ در سنگاپور آغاز شده است. این اسکناس‌های بیت کوین به تدریج در سایر نقاط دنیا نیز عرضه خواهدشد.

استارتاپ سنگاپوری تنگم (Tangem) که خود را یک پلفترم اسکناس هوشمند می‌داند؛ این اسکناس‌های کاغذی را تولید کرده است. هر کدام از این اسکناس‌ها دارای یک تراشه هستند. در مجموع دو مدل اسکناس طراحی شده که یکی 0.05 و دومی نیز  0.01 بیت کوین ارزش دارد. این محصول در مرکز خرید سان‌تک (Suntech) در پایتخت سنگاپور به مشتریان عرضه می‌شود

سخت‌افزار موجود در هر اسکناس از جنس کاغذ نیست. این سخت افزار در واقع تراشه نیمه‌ رسانای S3D350A سامسونگ است. اندرو پانتوکهین (هم‌ بنیانگذار استارتاپ تنگم) می‌گوید:” این سخت‌افزار از امنیت بالایی در برابر آسیب‌های سخت ‌افزاری و حملات نرم ‌افزاری برخوردار است. همچنین بنا بر ادعای او، هک کردن این تراشه ارزش اقتصادی ندارد و در صورت هک شدن یک اسکناس، هیچ خطری متوجه سایر اسکناس‌ها نیست.”

تولید هر کدام از این اسکناس‌ها برای شرکت ۲ دلار هزینه بر می‌دارد. استارتاپ تنگم در حال حاضر در حال آماده‌سازی میلیون‌ها قطعه از این اسکناس است. هدف از این کار، تسهیل خرید و فروش رمزارزها به شکلی سریع، بدون هزینه و با حفظ هویت کاربری است.

چرا اسکناس بیت کوین ؟

استفاده از رمز ارز ها و خرید و فروش بیت کوین دردسرهای خاص خود را دارد. برای این کار معمولا باید گام‌های زیادی را طی کنید که شاید در دفعات اول کمی پیچیده به نظر برسد. اما اسکناس بیت کوین استارتاپ تنگم این کار را به سادگی تراکنش‌های روزمره با اسکناس می‌کند. از آنجا که همه کار با اسکناس را بلدند، استفاده از اسکناس بیت کوین نیز دردسری به همراه ندارد!

بر خلاف شیوه‌های معمول انتقال بیتکوین که زمان‌بر و دربردارنده هزینه است، این شیوه جدید می‌تواند مالکیت را به شکلی آنی به دریافت‌کننده منتقل کند. در واقع موجودی کیف پول مجازی به همراه کلید خصوصی به دریافت‌کننده انتقال داده می‌شود. در نتیجه دیگری نیازی به پرداخت کارمزد تراکنش نیست و همچنین لازم نیست منتظر تایید تراکنش در بلاک چین شبکه بمانیم.» افزون بر این، هر کدام از این اسکناس‌های بیتکوین از قابلیت ان‌ اف‌ سی (NFC) نیز برخوردار خواهند بود. در نتیجه کاربر به سرعت می‌تواند اعتبار دارایی موجود در اسکناس را با گوشی هوشمند خود ارزیابی کند.

بازار آینده اسکناس بیتکوین

بنیان گذاران تنگم بر این باورند که حدود ۵ میلوین نفر هم‌اکنون در سراسر جهان در زمینه خرید و فروش و نیز استفاده از رمز ارز ها فعالیت دارند. افزایش آگاهی جهانی از رمز ارز ها نیز سبب می‌شود این بازار گسترش قابل توجهی یابد. به همین دلیل اسکناس بیتکوین می‌تواند بازار قابل توجهی در آینده داشته باشد.

برنامه استارتاپ تنگم برای اسکناس بیت کوین

استارتاپ تنگم دفاتر مختلفی در شهرهای مختلف جهان دارد. اما دفتر مرکزی آن در شهر زوگ (Zug) سوئیس مستقر است. این شهر به خاطر سیاست‌های مشوقانه فعالیت رمز ارز ها و شرکت‌های مرتبط به کریپتو ولی (Crypto Valley)  یعنی همانند سیلیکون ولی برای شرکت‌های حوزه پول رمز گذاری شده شهرت یافته است. استارتاپ تنگم در نظر دارد این اسکناس‌های بیت کوین را پس از سنگاپور در سراسر جهان منتشر کند. اسکناس‌های بیت کوین از فروشگاه‌های معمولی، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، خودپردازهای ویژه و یا افرادی که قبلا آن را خریده‌اند قابل تهیه است. از این اسکناس‌ها می‌توان به عنوان پول استفاده کرد. با این وجود این اسکناس همانند پول رسمی نیست و پشتیبانی دولت را ندارد. این اسکناس صرفا با هدف ساد‌ه‌تر کردن نقل‌ و انتقال رمز ارز ها در دسترس قرار می‌گیرد.

همچنین ببینید

 بیت‌کوین‌هایی که از خواب بیدار شدند! 

 بیت‌کوین‌هایی که از خواب بیدار شدند! 

بیت‌کوین‌ها خواب به کوین‌هایی گفته می‌شود که برای مدتی طولانی، از کیف پول‌های خود تکان …

در دبی بیت کوین بخرید

در دبی بیت کوین بخرید!

دبی یک شهر فوق‌العاده برای کار کردن و زندگی و همچنین یکی از بهترین شهرها …

21 میلیون بیت کوین بیدار شد

21 میلیون دلار بیت‌کوین وارد میدان شد

با وجود کاهش 6.4 درصدی قیمت بیت‌کوین (BTC) در این هفته، بازهم دارندگان این ارز …

ده کیف پول برتر بیت کوین

رونمایی از 10 کیف پول ثروتمند بیت‌کوین

در هفته‌های اخیر سروصدای زیادی به‌وجود آمده، آن‌هم در مورد اینکه مالک کیف پول‌های برتر …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.