پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403
ارز دیجیتال ، تحریم ، آزادی اقتصادی | آیا ایران میتواند با رمز ارز ملی تحریم ها را دور بزند؟

آیا ایران میتواند با رمز ارز ملی تحریم ها را دور بزند؟

ارز دیجیتال ، تحریم ، آزادی اقتصادی | آیا ایران میتواند با رمز ارز ملی تحریم ها را دور بزند؟

ارزدیجیتال ، تحریم ، آزادی اقتصادی | آیا ایران میتواند با رمزارز ملی تحریم ها را دور بزند؟

به تحریر اکسکوینو و به نقل از ایرنا : در گزارش  ارائه شده در زمینه استفاده از ارز دیجیتال در مجله فوربس توسعه فناوری ارز دیجیتال بعنوان راهکاری برای مقاومت در برابر تحریم ها در کشور های در معرض تحریم های جهانی از جمله کشورمان عنوان شده است . این کشورها که همواره بدنبال راهی  برای عبور از تحریم های اعمال شده در زمینه اقتصادی ،که آن ها را از مبادلات آزاد در سیستم مالی منع می‌کند هستند، عموماً از طریق افراد و یا شرکت های صوری ، به ادامه فعالیت های اقتصادی خود می‌پردازند تا از این طریق  سرمایه و وجوه مبادلاتی خود به سراسر جهان را در مقابل مخاطراتی چون  بلوکه شدن به بهانه تحریم های جهانی امنیت بخشند.

ارز دیجیتال راهی برای مباره با دلار ، اهرم  قدرت امریکا !

در این گزارش همچنین به دلار امریکا اشاره شده است که از زمان پایان جنگ جهانی دوم حرف اول میان ارزهای موجود در مبادلات جهانی را میزند ، که همین امر ابزار و اهرم سیاسی و مالی امریکا به حساب میآید بگونه ای که قطع ارتباط با بانک های این کشور ، در حد حکم اعدام برای موسسات مالی خارجی است ، و امریکا از این ابزار برای فشار به اتحادیه اروپا در اعمال تحریم و قطع دسترسی های ایران به سیستم سوئیفت استفاده نموده است.

روسیه ، ونزوئلا ، ایران بدنبال ایجاد و توسعه ارز دیجیتال ملی

اما در این بین قدرت های نوپایی در عرصه اقتصاد همچون چین ، بدنبال ارزی جایگزین برای دلار امریکا هستند تا از قدرت گرفتن و سوء استفاده این کشور بکاهند ، در میان کشاکش مناقشات بین این دو قدرت ، برخی کارشناسان آسیایی نیز استفاده از سیستم ارز دیجیتال را بعنوان راهکار ایده آل برای رشد این سیستم و جایگزین نمودن آن بجای دلار امریکا ، مورد توجه قرار داده اند.

بر این اساس دور از ذهن نیست  کشورهایی چون روسیه ، ونزوئلا و ایران بدنبال ایجاد و توسعه فناوری بلاک چین برای افزایش توان مقاومت خود در برابر تحریم های اعمال شده بر فعالیت های مالی خود باشند.

مقامات این کشورها بر این باورند ارزهای دیجیتالی که توسط دولت ایجاد و توسعه یابد در نهایت از تاثیرات منفی تحریم ها و فشارهای مالی واشنگتن خواهد کاست ، اما مساله مهم پیش رو که به بحث و بررسی بیشتری نیاز دارد  این است که عنصر اصلی فناوری بلاک چین  منابع آزاد و نرم افزارهای قابل دسترسی در اینترنت است  و یا به عبارتی غیرمتمرکز بودن آن مساله ساز است.

راهکار بلاک چین برای رهایی از تحریم چه خواهد بود؟

در ادامه  این گزارش فوربس اشاره می‌کند که راه اندازی سیستم های پرداخت بر پایه بلاک چین که بسیار موثرتر و سریع تر از سیستم های پرداخت موجود هستند ، بخش مشکل ساز قضیه نیست و مساله اصلی این است که ایران، ونزوئلا و روسیه نیت  استفاده از این فناوری را دور زدن تحریم ها  را اعلام کرده اند.
و این در حالیست که  مقام های مخالف آزادی اقتصادی نیز در برابر این راهبرد مقاومتی اتخاذ شده توسط کشور های در معرض تحریم ناتوان نیستند و می توانند همانطور که ارز رسمی  و رایج این کشورها رادر لیست سیاه معاملات منظور کرده اند ، هر ارزدیجیتال ارائه شده از طرف این حکومت ها را نیز تحریم نمایند.

با وجود این مشکلات در حال حاضر نمی‌توان گفت چگونه سیستم های مبتنی بر بلاک چین می‌توانند کنترل اوضاع را در دست گیرند و هیچ کس نمی داند آیا استفاده از سکه های ارز دیجیتال غیرمتمرکزی چون بیت کوین در ارائه اقتصاد آزاد جهانی مورد استفاده قرار خواهند گرفت و  یا در سال های آتی ارزش کنونی خود را نیز از دست خواهند داد؟!

سایت اکسکوینو

 اکسکوینو ارائه دهنده خدماتی چون خرید و فروش بیت کوین، لایت کوین، اتریوم ، ریپل ، و دیگر ارزهای دیجیتال بوده و  اکنون ارز بیت کوین کش را با امید به ارائه خدمات هرچه  بهتر به شما همراهان همیشگی به لیست ارزهای قابل خرید و فروش افزوده است ،تیم اکسکوینو همچنین  با ارائه  قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال و انتشار تحلیل قیمت بیت کوین ، بیت کوین کش ،  اتروم ، ریپل و دیگر ارزهای مطرح در بازار، که توسط سایت های مطرح در دنیا ارائه می‌شود می‌کوشد شما کاربران را در مسیر پیشگیری استراتژی مناسب جهت خرید بیت کوین و سایر رمز ارز ها و فروش بموقع آن ها راهنمایی نماید.

همچنین با ارائه کیف پول بیت کوین ، کیف پول لایت کوین و کیف پول بیت کوین کش که بتازگی به امکانات  سایت excoino افزوده شده است امانت دار اموال کریپتوکارنسی شما بوده و در این راستا با ارائه پلتفرمی امن و با کاربری آسان ،  تمام تلاش خود را برای پاس‌داشت اعتماد شما خواهد نمود.

همچنین ببینید

شکایت sec از ایلان ماسک

SEC از ایلان ماسک شکایت کرد

رگولاتور اوراق بهادار ایالات متحده از یک قاضی خواسته است تا ایلان ماسک را مجبور …

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

یک کامیونیتی مخصوص میم و طنز در حوزه سرمایه‌گذاری و ترید به نام  Wall Street …

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

پالیگان لبز (Polygan Labs) که سازنده شکه پالیگان با ارز دیجیتال متیک (Matic) است، روز …

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

دو سال پیش در نزدیکی اوج تاریخی بیت‌ کوین، بازار ایجاد صندوق‌های ETF بیت‌کوینی داغ …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.