بیت کوین در ایران

بیت کوین در ایران به بررسی گذاشته می‌شود!

امسال بیت کوین با رشد فوق‌العاده چشمگیرش در سراسر جهان توجه همگان را به خود جلب کرده است. سودی که دارندگان بیت کوین طی این یک سال بدست آوردند باعث شده است که بسیاری از افراد به فکر سرمایه‌گذاری در این ارز دیجیتال بیافتند.

ایران هم از این قضیه مستثنی نیست و افراد زیادی به خرید این ارز دیجیتال علاقه‌مند شده‌اند. اما باید دید که آیا خرید بیت کوین در ایران کار عاقلانه‌ای است یا نه؟

موضوع بیتکوین به قدری مهم شده است که مجلس شواری اسلامی ایران را هم به خود درگیر کرده است. رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، محمدرضا پورابراهیمی، بیت کوین را چنین تعریف کرد:

بیت کوین یک نوع ارز مجازی است و از طریق رمزگذاری، ابزاری برای مبادله است.

اما مسئله حائز اهمیت در صحبت‌های رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس به آینده تبادلات ارزی از طریق بیتکوین در ایران برمی‌گردد. محمدرضا پورابراهیمی ضمن هشدار نسبت به گسترش استفاده از ارز بیت کوین در آینده، افزود:

قراردادهایی که از طریق بیتکوین منعقد می‌شود، به هیچ وجه مطابق با اصول اسلامی و اقتصادی نیست که باید نظارت‌های لازم از سوی دستگاه‌های مربوطه، به‌ خصوص بانک مرکزی بر روی این قراردادها صورت گیرد.

بیتکوین نه تنها منطبق با هیچ کدام از اصول اقتصادی نیست، بلکه فضای ناامنی را نیز برای مبادله‌کنندگان ایجاد می‌کند که لازم است تجار نسبت به این مسئله توجه کافی داشته باشند.

مشکلات بیت کوین در ایران

به گفته پورابراهیمی یکی از معضلات موجود در بیتکوین، نبود ساز و کارها و ضوابط مشخص برای راهبردی کردن آن است. وی بنا به همین مسئله از مردم درخواست کرد که مراقبت‌های بیشتری داشته باشند تا در آینده با مشکل مواجه نشوند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در انتهای سخنانش از برنامه‌های این کمیسیون برای بررسی مسئله بیتکوین خبر داد. به گفته پورابراهیمی هفته آینده کمیسیون اقتصادی مجلس با مسئولان بانک مرکزی، وزارت امور اقتصادی و دارایی و سازمان بورس نشستی خواهند داشت که موضوع محوری این نشست بیت کوین خواهد بود.

منبع: خانه دولت

اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.