حملات سایبری به ارزهای دیجیتال

تعدد حملات سایبری در زمینه ارز دیجیتال در سال 2018

تعداد حملات سایبری در زمینه ارز دیجیتال در سال 2018 بسیار بیش تر از حملات سایبری در حوزه‏‌های دیگر بوده است.

حملات سایبری به ارزهای دیجیتال

در یک سال اخیر با توجه به افزایش ارزش و اعتبار ارزهای دیجیتال، این ارزها توانستند جایگاه ویژه‏‌ای را برای خود در بازارهای جهانی بدست آورده و به عنوان وسیله و ارزشی دارای قیمت بالا شناخته شوند که هر روز بر قیمتش افزوده می‌‏گشت. این افزایش قیمت ارزش ارزهای دیجیتال در بازارهای جهانی باعث شده تا این ارزها به یکی از هدف‏‌های درجه‏‌ی اول حملات سایبری در دنیا تبدیل شوند به طوری که بر اساس گزارشات منتشر شده در یک سال اخیر و به خصوص در سال 2018، تعداد حملات سایبری صورت گرفته در مورد ارزهای دیجیتال دارای آمار بسیار بیش‏تری نسبت به حملات سایبری صورت گرفته در سایر حوزه‏‌ها می‏‌باشد که نشان از علاقه و رغبت بالای هکرها نسبت به سهام در حال رشد موجود در بازار ارزهای دیجیتال می‏‌باشد.

در این بین در حوزه‏‌ی ارزهای دیجیتال می‌‏توان در زمینه‌‏های مختلفی فعالیت نمود. از جمله‌‏ی این فعالیت‌‏ها، می‌‏توان به موارد زیر اشاره نمود :

  • خرید و فروش سهام در بازار ارزهای دیجیتال ( به خصوص از طریق صرافی‌‏های آنلاین ارز دیجیتال)
  • تولید ارزهای دیجیتال از طریق وصل شدن به شبکه‌‏ی ارز دیجیتال مورد نظر بهره‎گیری از سخت‏‌افزارهایی با قابلیت بالای گرافیکی
  • شرکت در ICOها

فعالیت در عرصه ارز دیجیتال

از‌ آن‌جایی که در موارد بالا مشاهده می‌‏شود، راه‏های زیادی برای فعالیت در عرصه‏ ی ارز دیجیتال دیده می‌‏شود که دست مهاجمان و هکرها را برای کشیدن نقشه‏‌های مخرب باز می‏‌گذارد. بر اساس گزارشات منتشر شده، تعداد حملات صورت گرفته در صرافی‏‌های آنلاین ارز دیجیتال هر روز در حال افزایش است و در روزهای اخیر خبرهای بسیاری در مورد هک و مورد حمله قرار گرفتن صرافی‌‏های آنلاین ارزهای دیجیتال شنیده شده‌است. در طی این حملات سرمایه‏‌های بسیاری از کاربران صرافی‌‏ها توسط هکرها غارت شده است و خود صرافی‏‌ها هم برای جبران خسارت حملات، ضررهای مالی بسیاری را متحمل شده‌اند.

در نوع دیگری از حملات، افراد مهاجم با پخش بد‌افزارهایی در محیط اینترنت، سیستم‏‌های کاربران را آلوده می‌‏کنند و در واقع سیستم کاربران اینترنتی را در اختیار خود قرار می‏‌دهند و بدون این که کاربران قربانی متوجه موضوعی شوند، از سیستم آن‌‏ها برای عمل mining و تولید ارز دیجیتال استفاده می‏‌نمایند. این کار تا حدی در اینترنت باب است که در گزارشی که اخیراً منتشر شده، گفته شده است که درصد بالایی از مونروی موجود و در حال گردش در بازار ارزهای دیجیتال توسط این روش که به اصطلاح ” cryptojacking ” گفته می‏‌شود، تولید شده‌است که این امر نشان از سطح گسترده‏‌ی فعالیت افراد سودجو می‏‌باشد.

کلاه برداری به روش scam

در مورد دیگر هم افراد سوجود و کلاه بردار از روش فریب، مردم را گول می‌‏زنند و سرمایه‌‏های آن‌‏ها را در اختیار خود قرار می‌‏دهند که به اصطلاح به این روش ” scam ” گفته می‌‏شود. در این روش افراد سودجو به ظاهر یک ICO را پیاده سازی می‏‌کنند و به کاربران و بازدیدکنندگان می‏‌گویند که قرار است ارز دیجیتال جدیدی را وارد بازار کنیم و این ارز در آینده ‏ای نزدیک دارای ارزشی چند برابر نسبت به زمان حال خواهد‌شد و در واقع به نوعی با تحریک حس کسب درآمد و سود ، مردم را فریب داده و مشتاق به خرید ارزهای دیجیتال خود می‏‌کنند که در بسیاری از این موارد یا اصلاً ارز دیجیتالی عرضه نمی‌‏شود و یا در صورت عرضه‏، این ارز هیچ‌وقت به قدرت وعده داده شده در بازار نخواهد رسید.

در موردی مشابه افراد سود‌جو با ساختن سایت‌‏هایی به ظاهر به عنوان صرافی، سرمایه‌‏های مردم را از آن‏‌ها گرفته و پس نمی‌‏دهند که در این خصوص اخیراً چند مورد فعالی صرافی تقلبی در اوکراین گزارش شده بود.

در کل می‌‏توان گفت که بازار ارزهای دیجیتال محیط بسیاری مناسبی برای کلاه‌برداران می‏‌باشد و تا زمانی که این شرایط بر‌قرار باشد، نمی‏‌توان انتظار داشت که ارزهای دیجیتال به جایگاه و ارزش واقعی خود در بازارهای جهانی دست یابند.

همچنین ببینید

شکایت sec از ایلان ماسک

SEC از ایلان ماسک شکایت کرد

رگولاتور اوراق بهادار ایالات متحده از یک قاضی خواسته است تا ایلان ماسک را مجبور …

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

یک کامیونیتی مخصوص میم و طنز در حوزه سرمایه‌گذاری و ترید به نام  Wall Street …

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

پالیگان لبز (Polygan Labs) که سازنده شکه پالیگان با ارز دیجیتال متیک (Matic) است، روز …

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

دو سال پیش در نزدیکی اوج تاریخی بیت‌ کوین، بازار ایجاد صندوق‌های ETF بیت‌کوینی داغ …

اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.