کلاه برداری صرافی های ارز دیجیتال

صرافی ارز دیجیتال آنلاین تقلبی

در اوکراین چهار نفر به خاطر ایجاد صرافی ارز دیجیتال آنلاین تقلبی توسط پلیس دستگیر شدند.

کلاه برداری صرافی های ارز دیجیتال

قابلیت و قدرت سود‌دهی و کسب در‌آمد از ارز دیجیتال علاقه‌‏ی افراد زیادی را به خود جلب کرده‌است به طوری که یک فرد با داشتن سرمایه‏‌ای اندک می‌‏تواند در مدت زمان کوتاهی در بازار ارز دیجیتال، آن را چند برابر نماید. لذا ارزهای دیجیتال به عنوان ابزار و وسیله‌‏ای جدید برای رسیدن به سعادت اقتصادی شناخته می‌‏شوند. در این بین افراد دیگری هم حضور دارند که نیت آن‌‏ها کمی متفاوت است. این افراد هم قصد دارند که از ارزهای دیجیتال به سود برسند ولی این کار را با فریب مردم عادی انجام می‌‏دهند. در واقع به‌جای صرف وقت و گرفتن تصمیمات سرمایه‌گذاری، راه دیگری را انتخاب کرده و از طریق فریب مردم سرمایه‏‌ی خود را چند برابر می‏‌نمایند.

صرافی آنلاین تقلبی راهی برای فریب

یکی از روش‌‏های فریب عمومی استفاده از سایت‌‏ها و صرافی آنلاین تقلبی می‏‌باشد. از آن جایی که صرافی‌‏های آنلاین به عنوان یک مکان معمول برای خرید و فروش ارز دیجیتال به شمار می‏‌روند، استفاده از صرافی‏‌های آنلاین تقلبی می‏‌تواند به عنوان یک ایده‌‏ی خوب از طرف افراد کلاه‌بردار برای فریب مردم تلقی گردد. بدین صورت که افراد سرمایه‌‏ی خود را در سایت صرافی ارز‌ دیجیتال قرار می‏‌دهند و در ظاهر شروع به فعالیت خرید و فروش ارز‌دیجیتال می‏‌کنند و از این امر غافل هستند که سرمایه‌‏ی آن‌‏ها در اختیار افراد سود‌جو قرار گرفته‌است.

البته ممکن است سایت صرافی آنلاین تقلبی برای مدتی فعالیت خرید و فروش را به صورت عادی و معمول انجام دهد تا بتواند اعتماد و رضایت کاربران را به خود جلب نماید و از این طریق بتواند سرمایه‏‌های بزرگ‏تر و بیش‏تری را جذب کند. لذا باید همواره در صرافی‏‌های معتبر و دارای سابقه‌‏ی فعالیت چند ساله سرمایه‌گذاری نمود و از فعالیت در صرافی‏‌های تازه تأسیس و بدون نام نشان پرهیز کرد.

تاسیس صرافی ارز دیجیتال تقلبی در اوکراین

در این راستا بر اساس گزارش منتشر شده در کشور اوکراین، یک باند سایبری که توانایی برنامه‌نویسی بالایی داشتند به جرم ایجاد و تأسیس 6 صرافی ارز دیجیتال آنلاین تقلبی توسط پلیس این کشور دستگیر شدند. این افراد متهم به ایجاد سایت‏‌ها و غصب سرمایه‏‌ی مردم بودند که در پی شکایت کاربران متضرر، پلیس توانست افراد این باند را دستگیر کرده و از فعالیت آن‏‌ها جلوگیری نماید. در این دستگیری پلیس تعدادی سیستم کامپیوتری، فلش، هارد دیسک و سایر تجهیزات الکترونیکی را از خانه‌‏ی سارقین جمع ‎آوری نمود.

مشخص شده است که ترفند اصلی این باند، جذب و تحریک علاقه‌‏ی افراد به سرمایه‌گذاری در صرافی آنلاین بوده است. به طوری که این باند با قرار دادن پیشنهادهای مالی وسوسه انگیز و تضمین بازگشت سود احتمالی بالا از سرمایه‌گذاری، افراد و سرمایه‌گذاران ارز دیجیتال را فریب داده‌است. البته پیش‌‌بینی می‏‌شود که علاوه بر 6 صرافی ارز دیجیتال آنلاین تقلبی، این باند فعالیت‌‏های مخربانه‏‌ی دیگری را نیز مرتکب شده‌است و پلیس در حال بازجویی و پیگیری فعالیت‏‌های این باند است.

مشاهده می‌‏شود که تعداد فعالیت‌‏های تقلبی و مخربانه در بازار ارزهای دیجیتال همه روزه در حال افزایش است که می‌‏تواند عامل منفی و مخربی در روند پیشرفت و توسعه‌‏ی ارزهای دیجیتال باشد.

 

همچنین ببینید

 بیت‌کوین‌هایی که از خواب بیدار شدند! 

 بیت‌کوین‌هایی که از خواب بیدار شدند! 

بیت‌کوین‌ها خواب به کوین‌هایی گفته می‌شود که برای مدتی طولانی، از کیف پول‌های خود تکان …

در دبی بیت کوین بخرید

در دبی بیت کوین بخرید!

دبی یک شهر فوق‌العاده برای کار کردن و زندگی و همچنین یکی از بهترین شهرها …

21 میلیون بیت کوین بیدار شد

21 میلیون دلار بیت‌کوین وارد میدان شد

با وجود کاهش 6.4 درصدی قیمت بیت‌کوین (BTC) در این هفته، بازهم دارندگان این ارز …

ده کیف پول برتر بیت کوین

رونمایی از 10 کیف پول ثروتمند بیت‌کوین

در هفته‌های اخیر سروصدای زیادی به‌وجود آمده، آن‌هم در مورد اینکه مالک کیف پول‌های برتر …

اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.