پنج‌شنبه 30 فروردین 1403
ATM بیت کوین

افزایش تعداد ATM های بیت کوین در آمریکا

در ایالت میشیگان آمریکا، تعداد ATM های بیت کوین به صورت چشمگیری در حال افزایش است.

ATMارزدیجیتال

در حال حاضر تعداد افراد زیادی در بازار ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری می‏‌کنند و همه روزه مبادلات زیادی در این بازار صورت گرفته و افراد به سود و درآمد قابل توجهی دست می‌‏یابند. ارزهای دیجیتال در چندین ماه اخیر به نسبت زمان‌‏های گذشته توانسته‏‌اند از مقبولیت و رونق خاصی در بین عموم بهره‌‏مند شوند و در بسیاری از جاها از ارزهای دیجیتال به عنوان وسیله‌‏ای برای حفظ پول و سرمایه استفاده می‏‌شود در واقع در جاهایی که مردم اعتماد خود را نسبت به بانک‌‏ها از دست داده‏‌اند و قصد دارند علاوه بر حفظ پول و سرمایه، آن را بدور از نظر بانک‏‌ها ذخیره نمایند بیش‏تر از ارزهای دیجیتال استفاده می‏‌شود.

کاهش قیمت بیت کوین

حال در یکی دو ماه اخیر بازار ارزهای دیجیتال دچار افت قیمت شدیدی شده ‏‌است و این افت قیمت بالا، به صورت مستقیم به کاهش قیمت ارز بیت کوین مربوط می‌‏باشد که با کاهش قیمتش، کل بازار ارز دیجیتال را تحت تأثیر قرار داد و باعث شد تا ارزهای دیگر نیز افت قیمت داشته باشند. به این شرایط به اصطلاح حالت ” Bearish ” گفته می‌‏شود. در چنین شرایطی انتظار می‌‏رفت تا مردم کم‏تر نسبت به سرمایه‌گذاری در بازار ارز دیجیتال رغبت نشان دهند ولی آن طور که دیده می‌‏شود، نه تنها علاقه‌‏ی مردم به سرمایه‌گذاری کاهش نداشته بلکه به صورت چشمگیری شاهد افزایش روند علاقه و سرمایه‌گذاری در این بازار بوده‏‌ایم.

به عنوان مثال بر اساس گزارش ” Statista ” تعداد کل ATM های ارزهای دیجیتال در ژانویه سال 2016، به تعداد 500 عدد بوده که این رقم در آوریل 2018 به تعداد 2500 تا افزایش داشته است. یکی از جاهایی که بیش‏ترین رغبت را نسبت به ATM های ارزهای دیجیتال و به خصوص بیتکوین نشان می‌‏دهد، ایالت میشیگان در آمریکا می‌‏باشد. به طوری که بر اساس آمار ” Coinatmradar “، شهر دیتروید که مهم‌‏ترین شهر ایالت میشیگان است، به تعداد 80 عدد ATM بیتکوین داشته و در سایر شهرهای این ایالت به تعداد 12 عدد ATM بیتکوین وجود دارد که این آمار نشان از علاقه‌‏ی مردم این منطقه نسبت به ارزهای دیجیتال می‌‏باشد.

سرمایه گذاری در ارز دیجیتال

البته عوامل دیگری هم در این رغبت مردم به سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال تأثیر دارند. از جمله‌‏ی این عوامل می‏‌توان به ورشکستگی شهر دیتروید در چندین سال اخیر اشاره داشت. شهر دیتروید زمانی یکی از برترین شهرهای اقتصادی در آمریکا بود و بسیاری از صنایع ماشین در این شهر کارخانه داشتند ولی در طی گذر زمان بنا به دلایل خاصی، این شهر دوران افول خود رو شروع کرد و در نهایت به عنوان یک شهر ورشکسته اعلام شد. در حال حاضر در این شهر مردم این عقیده را دارند که بهتر است به جای ذخیره‌‏ی پول خود در بانک، آن را به ارز دیجیتال تبدیل کرده و از این راه امیدوار به کسب درآمد و افزایش سرمایه باشند.

روال کار در ATM های بیتکوین به گونه‌‏ای است که فرد در موقع استفاده از ATM، ابتدا آدرس کیف پول بیت کوین خود را وارد می‌‏کند و سپس از طریق کارت اعتباری و یا پول نقدی، اقدام به خرید بیت کوین نموده که در اثر این کار، مقدار بیتکوین مورد نظر بلافاصله به کیف پول فرد منتقل می‌‏گردد.

 

اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.