پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403
استفاده از بلاک چین در استرالیا

پیاده سازی فناوری بلاک چین در استرالیا

استفاده از بلاک چین در استرالیا

در ابتدای ظهور و پیدایش ارز دیجیتال و فناوری بلاک چین ، این ارزها و فناوری بلاک چین چندان مورد توجه کشورها و شرکت‏‌های بزرگ نبودند تا این که بعد از سپری نمودن یک دوره‌‏ی آشنایی چند ساله آرام آرام ارز دیجیتال به تیتر داغ رسانه‏‌های خبری تبدیل شده و بیش از پیش مورد توجه کشورها قرار گرفتند. البته افزایش قیمت و ارزش سهام ارزهای دیجیتال در بازارهای جهانی و همچنین مزایا و کاربردهای متنوع فناوری بلاک چین خود دلیلی بر بیش‏تر مطرح شدن این ارزها و تکنولوژی بلاک چین گشت. حال در این شرایط که مزایای ارزهای دیجیتال و فناوری بلاکچین برای همگان مشخص شده، برخی از دولت‌‏ها به دنبال استفاده و به کار گیری این ارزها در امور داخلی کشور هستند و امیدوارند از این طریق بتوانند به پیشرفت‏‌های قابل توجهی دست یابند.

یکی از این کشورها، استرالیا می‌‏باشد. این کشور در قاره اقیانوسیه قرار گرفته و به عنوان یکی از پیشرفته‌‏ترین کشورهای منطقه محسوب می‏‌گردد. با این وجود این کشور همچنان قصد دارد که راه پیشرفت خود را ادامه داده و از طریق تکنولوژی‌‏های نوینی مانند بلاک چین و ارز دیجیتال به جاهای بهتری نسبت به وضعیت موجود خود دست یابد. در این راستا کشور استرالیا قصد دارد با شرکت IBM که یکی از بزرگ‏ترین شرکت‌‏های دنیای کامپیوتر است، قراردادی را در زمینه‌‏ی پیاده سازی فناوری بلاک چین در بستر سیستم‏‌های داخلی کشور به امضا برساند و با کمک این شرکت، امور داخلی کشور خود را وارد عرصه‏‌ی جدیدی از تکنولوژی نماید.

ارزش این همکاری در حدود 740 میلیون دلار بوده و با این قرار داد کشور استرالیا که در حال حاضر از کشورهای مطرح در زمینه‏‌ی تکنولوژی است، می‏تواند خود را به رتبه‌‏ی سوم در این زمینه در دنیا برساند و از رقیبان خود پیشی بگیرد.

استرالیا و امضای قرارداد با IBM برای پیاده سازی فناوری بلاک چین

در عین حال کشور استرالیا از امضای این قرارداد اهدافی را دنبال می‌‏کند. یکی از این اهداف ایمن‏تر نمودن تراکنش‏‌ها و ارتباطات صورت گرفته در بستر امور دولتی می‌‏باشد. از مزایای دیگر پیاده سازی این تکنولوژی می‌‏توان به حذف بروکراسی در امور اداری کشور اشاره کرد. همچنین با پیاده سازی فناوری بلاک چین و با استفاده از ارزهای دیجیتال، مردم می‏‌توانند کارهای روزمره‌‏ی خود را با کیفیت و ایمنی بالاتری انجام داده و سطح زندگی خود را بالا ببرند. یکی دیگر از مزایای این پروژه، دگرگونی نظام بانک‌داری کشور استرالیا و رفتن آن به سمتی است که امنیت سرمایه‌‏های مردمی را تا حد بسیار بالایی افزایش می‌‏دهد.

علاوه بر این موارد و پروژه‏‌ی در حال امضا، دولت استرالیا در چند ماه اخیر نیز حمایت‌‏های خود را از ارزهای دیجیتال اعلام کرده بود و در این راستا، مقدمات فعالیت صرافی ارز دیجیتال آنلاین Huobi را در داخل کشورش فراهم کرده بود که این اقدام با استقبال تعداد زیادی از سرمایه‌گذاران ارز دیجیتال در این کشور مواجه شده بود. همانطور که دیده می‌‏شود کشور استرالیا قصد دارد از ارزهای دیجیتال و تکنولوژی بلاک چین به عنوان پلی برای رفتن به جایگاه‏‌های بالاتر در عرصه‏‌ی اقتصادی استفاده نماید.

همچنین ببینید

شکایت sec از ایلان ماسک

SEC از ایلان ماسک شکایت کرد

رگولاتور اوراق بهادار ایالات متحده از یک قاضی خواسته است تا ایلان ماسک را مجبور …

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

یک کامیونیتی مخصوص میم و طنز در حوزه سرمایه‌گذاری و ترید به نام  Wall Street …

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

پالیگان لبز (Polygan Labs) که سازنده شکه پالیگان با ارز دیجیتال متیک (Matic) است، روز …

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

دو سال پیش در نزدیکی اوج تاریخی بیت‌ کوین، بازار ایجاد صندوق‌های ETF بیت‌کوینی داغ …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.