پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403
صرافی ارز دیجیتال Bithumb

جبران ضرر مالی کاربران در صرافی ارز دیجیتال Bithumb

صرافی ارز دیجیتال Bithumb در کره جنوبی که مورد حمله‌ی سایبری قرار گرفته بود، اعلام کرد که در تلاش است تا ضرر مالی کاربران خود را جبران نماید.

در سال‌های اخیر ارزهای دیجیتال پدید آمده و وارد بازار‎های تجاری شدند و در مدت کوتاهی به یکی از محبوب‎ترین ابزار تجاری در بین سرمایه‎گذاران ارزهای دیجیتال تبدیل شدند. در این بین صرافی‎های ارز دیجیتال از جمله پر کاربردترین مکان‎ها برای مبادله‎ و خرید و فروش ارزهای دیجیتال به شمار می‎روند. در این بین با وجود این که خود تکنولوژی بلاک چین و ارزهای دیجیتال دارای امنیتی بالا هستند و این تضمین را دارند که تراکنش‎های صورت گرفته در ایمن‎ترین شرایط صورت گیرد ولی در عین حال صرافی‎هایی که مبادلات ارزهای دیجیتال را پشتیبانی می‎کنند، خود از امنیت کافی برخوردار نیستند و تحت حملات سایبری زیادی قرار می‌‏گیرند ‌در این راستا در چند ماه اخیر، اخبار بسیاری منتشر شده است.

در یکی از این خبرها، همانطور که در یکی از پست‏‌های قبلی در سایت منتشر کرده بودیم، صرافی Bithumb مورد تهاجم یکی از بزرگ‏ترین حملات سایبری قرار گرفته بود که ضررهای مالی بسیاری را به همراه داشت که طبق بررسی‏‌های صورت گرفته پیش‌‏بینی می‎شود که مقدار ضرر مالی کلی برای صرافی و کاربرانش به مقدار 30 میلیون دلار بوده است که با خوش فکری و ذخیره‎ی ارزهای دیجیتال در کیف پول‏‌های سخت افزاری از بروز ضرر مالی بیش‏تر جلوگیری شده بود.

صرافی ارز دیجیتال Bithumb

حال این خبر منتشر شده است که صرافی ارز دیجیتال Bithumb قصد دارد برای جلب رضایت و اعتماد دوباره‏‌ی کاربران و مشتریانش خسارت‌‏های کاربران را به آن‌‏ها بازگرداند. در این حمله که بیش‏تر دارندگان بیت کوین و ارزهای دیجیتال دیگری مانند ریپل و اتریوم ضرر بیش‏تری دیده بودند، جز افرادی هستند که از شنیدن این خبر خوشحال خواهند شد. البته واضح است که بازگردانی ضرر مالی کاربران به آن‏‌ها هم نمی‌‏تواند رابطه‌‏ی اعتماد قبلی که بین کاربران و صرافی بود را بازگرداند ولی با این وجود صرافی ارز دیجیتال Bithumb امیدوار است که بتواند از این طریق شرایط را بهتر کرده و باعث رونق دوباره‌‏ی فعالیت‏‌های خرید و فروش در صرافی گردد.

چرا صرافی های آنلاین ارز دیجیتال آسیایی؟

حال این سوال پیش می‌‏آید که چرا صرافی‌‏های آنلاین ارز دیجیتال کشورهای آسیایی بیش‏تر مورد حمله قرار می‏‌گیرند و چرا ضررهای مالی، بیش‏تر متوجه این صرافی‏‌ها می‏‌گردد. در پاسخ این سوال می‌‏توان این چنین بیان نمود که علاقه به کسب درآمد بالا و سود زیاد از ارزهای دیجیتال، باعث شده‎است که سرمایه‌داران اقدام و قصد تأسیس صرافی آنلاین ارز دیجیتال نمایند که این کار معمولاً بدون در نظر گرفتن شرایط خاص و زیر ساخت‏‌های مورد نیاز صورت می‏گیرد و این عجله در کسب درآمد و فعالیت پرشتاب باعث بروز رخنه‏‌ها و درزهای امنیتی در صرافی شده و راه برای حملات سایبری افراد سود جو باز نگه می‌‏دارد.

در راستای بهتر شدن شرایط ژاپن به عنوان یکی از کشورهای قدرتمند آسیای شرقی قصد دارد بازبینی‌‏هایی را در سیاست‏‌های خود در مواجهه با صرافی‌‏های آنلاین در نظر بگیرد تا بدین وسیله و از طریق اجبار نمودن برخی شرایط امنیتی راه را برای ایمن‏‌تر شدن صرافی‌‏های ارز دیجیتال فراهم کرده باشد.

همچنین ببینید

شکایت sec از ایلان ماسک

SEC از ایلان ماسک شکایت کرد

رگولاتور اوراق بهادار ایالات متحده از یک قاضی خواسته است تا ایلان ماسک را مجبور …

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

یک کامیونیتی مخصوص میم و طنز در حوزه سرمایه‌گذاری و ترید به نام  Wall Street …

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

پالیگان لبز (Polygan Labs) که سازنده شکه پالیگان با ارز دیجیتال متیک (Matic) است، روز …

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

دو سال پیش در نزدیکی اوج تاریخی بیت‌ کوین، بازار ایجاد صندوق‌های ETF بیت‌کوینی داغ …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.