صرافی آنلاین ارز دیجیتال bithumb

پرداخت ضرر کاربران توسط صرافی ارز دیجیتال Bithumb

صرافی ارز دیجیتال Bithumb که اخیراً هک شده بود، اعلام کرد که ضرر مالی کاربرانی که دچار خسارت شده‌ بودند را پرداخت خواهد‌ نمود.

صرافی bithumb

در راستای با ارزش شدن ارز دیجیتال در بازارهای جهانی، افراد زیادی وارد عرصه‏‌ی سرمایه‌گذاری در این زمینه شدند و صرافی‏‌های خرید و فروش آنلاین بسیاری در بازار ارز دیجیتال تأسیس شدند. در این صرافی‏‌ها همه روزه افراد زیادی مشغول تبادلات مالی هستند و سود و در آمد قابل توجهی را بدست می‌‏آورند. در این بین افراد دیگری هم هستند که قصد دارند از شرایط و ضعف‎های امنیتی موجود در صرافی‌‏ها استفاده کرده و به سود قابل توجهی دست یابند. در این راستا اخبار زیادی در مورد هک شدن صرافی‏‌های آنلاین شنیده می‌‏شود که در یکی از آخرین اخبار منتشر شده صرافی ارز دیجیتال Bithumb در کره‌‏ی جنوبی مورد حمله‌‏ی هکرها قرار گرفت که ضرر مالی بسیاری را برای صرافی و مشتریانش تحمیل نمود. در پی این ضرر مالی زیاد، صرافی ارز دیجیتال Bithumb اعلام نمود که برای جلوگیری از نارضایتی مشتریانش، تمامی ضررهای مالی مشتریانش را پرداخت خواهد نمود.

حمله سایبری به صرافی ارز دیجیتال Bithumn

در پی شکل‌گیری حمله‌‏ی سایبری، صرافی ارز دیجیتال Bithumn ، بلافاصله تمامی خرید و فروش‌‏های در حال اجرا را مسدود نمود تا از رخ دادن ضربه‎ی مالی بیش‏تر جلوگیری شود. گفته می‌‏شود که در طی پی این حمله‏‌ی سایبری صرافی Bithumb در حدود 30 میلیون دلار ضرر مالی کرده‌است. این صرافی قبل از صورت گرفتن حمله از لحاظ حجم مبادلات روزانه‌ی صورت گرفته در رتبه‌‏ی ششم برترین صرافی‌‏های دنیا قرار داشت که با این حمله و ضرر مالی صورت گرفته تا رتبه‏‌ی دهم در دنیا عقب نشینی نموده‌‌است.

در این راستا صرافی ارز دیجیتال Bithumb اعلام نمود که مشتریانش به هیچ وجه دچار مشکل و یا ضرر مالی نخواهند شد و تمامی ضررهای مالی ایجاد شده، به مشتریان باز پرداخت خواهد شد تا کاربران به راحتی بتوانند به فعالیت‌‏های خود در صرافی ادامه دهند. این صرافی همچنین اعلام نمود که مبالغ دزیده شده، مربوط به حساب‌‏های جاری در سایت بوده و مبالغ و سرمایه اصلی صرافی در کیف پول‌‏های سخت افزاری نگهداری می‏‌شوند و از این حیث هیچ جای نگرانی بابت جبران خسارت مشتریان و کاربران وجود ندارد.

از طرفی دیگر با مشخص شدن رخنه‏‌های امنیتی در صرافی، این صرافی قصد دارد که تنظیمات امنیتی جدیدی را در کیف پول‏‌ها و مکانیزم صرافی خود ایجاد نماید تا جلوی حملات احتمالی بعدی از این طریق گرفته شود. علاوه بر این صرافی Bithumb برای پیدا کردن عوامل حمله با آژانس اینترنت و امنیت کره‌‏ی جنوبی ( KISA ) در ارتباط نزدیک می‌‏باشد.

حملات متعدد به صرافی آنلاین ارز دیجیتال

همانطور که از خبرهای اخیر برداشت می‏‌شود، تعداد حملات سایبری صورت گرفته بر روی صرافی ارز دیجیتال آنلاین همه روزه در حال گسترش است و مهاجمان هیچ گونه فرقی بین صرافی‏‌های کوچک و یا بزرگ نمی‏‌گذارند و در واقع همه‌‏ی صرافی‌‏ها در حال تهدید هستند. در این بین افزایش امنیت صرافی‌‏ها از درجه‏‌ی اهمیت بالایی برخوردار است. چرا که سرمایه‌گذاران تنها زمانی برای سرمایه‌گذاری جذب می‌‏شوند که از ایمن نگهداری شدن سرمایه‏‌ی خود اطمینان داشته باشند. البته باز پرداخت ضررهای مالی مشتریان توسط Bithumb یک حرکت مثبت در جهت افزایش اعتماد متقابل است ولی این صرافی دیگر هیچ وقت از اعتبار قبلی برخوردار نخواهد بود و اعتماد سرمایه‌گذاران نسبت به آن خدشه‌دار شده است.

اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.