صرافی بکت و قراردادهای بیت کوین

قراردادهای فیزیکی بیت کوین

صرافی بزرگ بکت (Bakkt) روز دوشنبه اعلام کرد که در پی راه‌اندازی طرح‌هایی جهت ارائه قراردادهای آینده بیت کوین به صورت فیزیکی است.

کلی لوفلر (Kelly Loeffler)، مدیر عامل بکت، با انتشار یک پست در وبلاگ خود اعلام کرد که طی همکاری نزدیک خود با کمسیون معاملاتی معاملات آتی کالای ایالات متحده (CFTC)، به عنوان واحد نظارت بر قراردادهای مالی و محصولات مرتبط با آن، در صدد آزمایش قراردادهای فیزیکی بیت کوین در تابستان امسال است.

لوفر در پست اخیر خود به تاریخ دقیق راه‌اندازی این طرح اشاره‌ای نکرده است و صراحتا او هیچ‌گونه اظهار نظری درباره قصد نگه‌داری بیت کوین توسط خود شرکت و همچنین ذخایر شرکت مادر آن ( ICE clear US) توسط این کمسیون نداشته است. در عوض، بکت موظف به تضمین محصولات آینده مرتبط با بیت کوین می‌باشد، این بدان معنی است که CFTC احتمال بروز هر گونه مغایرت با قوانین را بررسی می‌کند. در صورت عدم بروز مشکل در بازه زمانی ده روزه، این محصول ادامه راه خود را طی خواهد کرد.

این تفاوت در درخواست از CFTF برای تضمین محصولات است، کاری که بکت قبلا انجام داده بود. CME و Cboe هر دو قبلا قراردادهای آینده بیت کوین خود را که برای اولین بار در سال 2017 اعلام شد، تضمین کرده بودند.

بیت کوین به جای پول نقد

به هر حال، برخلاف دو نام مذکور، بکت به جای پول نقد معادل، در قراردادهای منقضی، بیت کوین واقعی تحویل خواهد داد.

یک مقام آگاه که خواستار فاش نشدن نام خود بود طی مصاحبه ای که با کوین دسک انجام داد گفت این شرکت تاریخ دقیقی برای شروع این راه‌اندازی در نظر ندارد و به احتمال زیاد CFTC مخالفتی با این طرح پیشنهادی نخواهد داشت.

وی همچنین افزود:

ما موفق به تضمین خود شده‌ایم، مسلما مقصود این پست این موضوع بوده است که ما در کمسیون معاملاتی ایالت متحده دو نوع قرارداد ثبت کرده‌ایم: یک نوع قرارداد روزانه و نوع دیگر قراردادهای ماهانه و بعد از گذشت مدت زمان ده روز، آن‌ها قادر به اعطای ضمانت نسبت به این قراردادها خواهند بود.

کمسیون معاملاتی ایالت متحده در روز دوشنبه جزئیات فهرست نویسی و جزئیات مربوط به نحوه شکل گیری  تضمین شرکت، درباره دو محصول جدید خود را منتشر کرده است.

لوفلر در این پست وبلاگ اعلام کرد که ما با مشتریان خود طی هفته‌های آینده روی آزمایش پذیرش کاربر (UAT) و امانت‌داری کار خواهیم کرد و انتظار شروع این آزمایش را در ماه جولای داریم.

او همچنین در این پست نوشت: هدف ما در استفاده از UAT این است که به مشتریان خود اطمینان خاطر جهت تست مدل تجارت و  تضمین خود را بدهیم. سیستمی که جهت جلب رضایت  آن‌ها ساخته شده است. وی همچنین خاطر نشان کرد که جزئیات بیشتر طی روزهای آینده منتشر خواهند شد.

محصولات جدید

لوفر در ادامه به نقل جزییات بیشتر درباره محصولات جدید پرداخت

این شرکت از جزییات مربوط به دو قرارداد خود رونمایی کرد : نوع اول قرارداد آتی روزانه بیت کوین است که به مشتریان امکان انجام تراکنش‌ها در بازار همان روز را می‌دهد و نوع دیگر آن مربوط به قراردادهای ماهانه آتی بیت کوین است. این همان تفاوت اعلام شده توسط پلتفرم بود.

لوفلر گفت :بکت همچنین 35 میلیون دلار از سرمایه خود را به منظور تضمین این قراردادها در نظر خواهد گرفت که موجب همسویی علایق ما در بازار و امنیت مشتریان خواهد شد.

علاوه بر این بکت قصد دارد از تجربه متخصصین در حوزه ضمانت بهره ببرد و البته انجام این مورد نیازمند طی سلسه مراتب قانونی خواهد بود.

فردی که قصد فاش شدن نامش را نداشت به کوین دسک اعلام کرد که بخش اعظم تلاش‌های بکت به منظور کسب مجوزهای لازم برای گواهی تضمین اعتماد شرکت است تا کسب یک گواهی فدرال.

منبع: coindesk

اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.