پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403
ممنوعیت ارزهای دیجیتال در هند

ممنوعیت خرید و فروش ارز دیجیتال در هند

در هند دادگاه عالی همچنان از تصمیم بانک مرکزی مبنی بر ممنوعیت خرید و فروش ارز دیجیتال حمایت می‌نماید.

ممنوعیت ارزهای دیجیتال در هند

در برخی از کشورهای دنیا، اوضاع و شرایط برای فعالیت ارزهای دیجیتال مناسب نمی‌‏باشد و سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال با ممنوعیت‏‌ها و شرایط مالیاتی بغض رنجی رو به رو هستند که همه‏‌ی این موارد در نتیجه‌‏ی تصمیم بانک مرکزی و یا دولت آن کشور می‌‏باشد. کشور هند یکی از کشورهایی است که شرایط سرمایه‌‌گذاری در بازار ارز دیجیتال را برای افراد دشوار نموده‌‏است.

در این راستا بانک مرکزی هند (RBI) به دلیل عدم شفافیت تراکنش‌‏های صورت گرفته از طریق ارزهای دیجیتال و این که دولت و بانک‌‏ها قادر به نظارت مستقیم بر فعالیت‎های صورت گرفته در این زمینه نیستند، اقدام به تحریم و ممنوعیت ارزهای دیجیتال نموده ‎است که با این کار در واقع روند رو به رشد بازار ارزهای دیجیتال در هند را با شرایط دشواری رو به رو کرده‌‏است. در این بین افراد، شرکت‏‌ها و سرمایه‌گذاران زیادی به مخالفت با این تصمیم پرداخته و شکایت‌‏های خود را به صورت رسمی و جمعی به دادگاه عالی کشور هند اعلام نموده‌‏اند و درخواست این را دارند که با دستور دادگاه عالی، تمامی تحریم‏‌ها و محدودیت‌‏های اعمال شده توسط بانک مرکزی برای جلوگیری از گسترش فعالیت‏‌های ارزهای دیجیتال در هند، لغو شده و از بین رود.

رفع ممنوعیت استفاده از ارز دیجیتال

بانک مرکزی اجازه‎ی فعالیت هیچ گونه صرافی ارز دیجیتال را در این کشور نداده و تمامی حساب‏‌های بانکی آن‏‌ها را مسدود نموده ‎است. در این بین یکی از مخالفان این تحریم انجمن اینترنت و موبایل هند (IAMAI) است که واکنش واضح و محکمی را نسبت به این جریان نشان داده‏‌است و از جمله عواملی است که در دادگاه برگزار شده برای رفع ممنوعیت بانک مرکزی، با اسناد و مدارک ارائه شده، در صدد دفاع از ارزهای دیجیتال و رفع ممنوعیت استفاده از آن‏‌ها بوده‏‌ است.

IAMAI در آخرین دادگاه برگزار شده در این زمینه، اسناد خود را مبنی بر شفافیت فعالیت‏‌های ارزهای دیجیتال در هند به دادگاه عالی ارائه نموده‎است و امیدوار است که دادگاه عالی رای به لغو ممنوعیت را صادر نماید ولی با وجود تلاش‏‌های بسیار IAMAI و دیگر افراد حامی ارزهای دیجیتال رای لغو ممنوعیت فعالیت ارزهای دیجیتال در دادگاه اخیر توسط دادگاه عالی صادر نشده‌ ‏است و دادگاه عالی همچنان از تصمیم بانک مرکزی مبنی بر ممنوعیت خرید و فروش ارزهای دیجیتال حمایت می‌نماید.

واکنش مدافعان ارز دیجیتال به محدودیت ها

ولی با این وجود، اتفاقات امیدوار کننده‌‏ای در آخرین دادگاه صورت گرفته که در پی آن دادگاه عالی درخواست‏‌های مدافعان ارزهای دیجیتال را پذیرفته و از بانک مرکزی خواسته که در مقابل این درخواست‏‌ها دلایل قانع کننده‏‌ای را برای علت تحریم ارزهای دیجیتال بیان نماید که نتیجه‏‌ی این کار به دادگاه بعدی موکول شده‌‏است. همچنین مدافعان ارزهای دیجیتال پیشنهاد دادند که می‌‏توانند آموزش‏‌ها و مدارک کامل‏‌تری را نسبت به چگونگی عملکرد ارز دیجیتال و شبکه‏‌ی بلاک چین در اختیار دادگاه و بانک مرکزی قرار دهند تا ایشان نسبت به بی دلیل بودن تحریم‏‌ها قانع شوند.

حال با اتفاقات اخیری که در دادگاه عالی رخ داده‌‏است، حامیان ارزهای دیجیتال در هند امیدوار هستند که شاهد روزهای آفتابی در بازار ارزهای دیجیتال باشند چرا که هند هم دارای پتانسیل بالا در خرید و فروش‌‏های روزانه و کسب درآمد بوده و هم این که تعداد افراد بسیاری در حدود 2 میلیون نفر در این کشور در حال فعالیت در این زمینه هستند.

همچنین ببینید

شکایت sec از ایلان ماسک

SEC از ایلان ماسک شکایت کرد

رگولاتور اوراق بهادار ایالات متحده از یک قاضی خواسته است تا ایلان ماسک را مجبور …

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

یک کامیونیتی مخصوص میم و طنز در حوزه سرمایه‌گذاری و ترید به نام  Wall Street …

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

پالیگان لبز (Polygan Labs) که سازنده شکه پالیگان با ارز دیجیتال متیک (Matic) است، روز …

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

دو سال پیش در نزدیکی اوج تاریخی بیت‌ کوین، بازار ایجاد صندوق‌های ETF بیت‌کوینی داغ …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.