پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403
هند از سرمایه گذاران ارز دیجیتال مالیات خواهد گرفت

گرفتن مالیات از سرمایه گذاران ارز دیجیتال در هند

هند از سرمایه گذاران ارز دیجیتال مالیات خواهد گرفت

از زمان پیدایش ارز دیجیتال افراد زیادی اقدام به سرمایه گذاری در این زمینه نموده و به سود قابل توجهی دست یافته‌اند. در واقع بازار ارز دیجیتال با وجود شرایط متغییر و داشتن نوسانات قیمتی بسیار زیاد، به عنوان یک بازار اقتصادی پر سود برای سرمایه گذاران شناخته می‏شود. هم اکنون در بازار ارزهای دیجیتال، تعداد بسیار زیادی ارز وجود دارد و هر روز که می‎گذرد بر تعداد این ارزها افزوده می‌‏شود. هر یک از این ارزها در راستای هدفی خاص به وجود آمده و برای رفع نیازهای مشخصی استفاده می‏‌شوند که این کاربردهای مخصوص باعث افزایش اعتبار و ارزش ارز مورد نظر در بازار می‏‌شود و در صورت استقبال مردم برای استفاده از این ارز دیجیتال، سهام‏‌های آن در بازار ارز دیجیتال روند صعودی به خود می‏‌گیرد.

اهداف مثبت ارز دیجیتال

در واقع همه‏‌ی ارزها با هدفی مثبت و برای کمک به قشر و منطقه‏‌ی خاصی به وجود آمده‌اند. با این وجود ارزهای دیجیتال دارای شرایط ذاتی خاصی هستند که ممکن است برخی از افراد از این شرایط در مسیر خلاف و برای دور زدن قوانین دولتی استفاده نماید. از جمله این ارز دیجیتال می‏‌توان به بیت کوین اشاره کرد که تبادلات صورت گرفته با بیت کوین کاملاً امن بوده و دو طرف مبادله تنها با آی دی کیف پول شناخته می‌‏شوند و در واقع می‏‌توان گفت که انجام تراکنش مالی از طریق بیت کوین، کاملاً غیر قابل پیگیری می‌‏باشد.

در این راستا افراد سود جوی زیادی وجود دارند که بنا به دلایل خاص خود از بیت کوین و ارز دیجیتال استفاده کرده و مقدار زیادی از پول و سرمایه را به دور از نظارت دولت‎ها جا به جا می‏ کنند. یکی از این دولت‏‌ها، هند می‌‏باشد که اخیراً تصمیم گرفته که با این چنین اقداماتی مقابله نماید. بنا بر ادعای اداره‌‏ی مالیات هند، در کشور هند حدود 10 هزار سرمایه گذار ارز دیجیتال وجود دارد که همه روزه خرید و فروش‌های زیادی را از طریق ارز دیجیتال و به خصوص بیت کوین انجام می‏‌دهند که بسیاری از این موارد به اداره‎ی مالیات گزارش نشده و از آن جایی که قابل پیگیری و نظارت نیست، اداره‏‌ی مالیات نمی‏‌تواند از چنین تراکنش‏‌هایی مالیات دریافت کند و در نتیجه ضررهای مالی زیادی متوجه دولت هند می‏‌شود.

تصمیمات دولت هند برای سرمایه گذاران ارز دیجیتال

اخیراً برای جلوگیری از چنین اتفاقاتی دولت هند راه کارهایی را ارائه داده است. در این راستا در همایش مجامع تجاری و صنعتی هند در شهر دهلی، آقای Sushil Chanda که رئیس بخش اداره‏‌ی مرکزی مالیات کشور می‏‌باشد اعلام نمود که طی بررسی‎های صورت گرفته مشخص شد که در سراسر کشور افراد زیادی در ارز دیجیتال سرمایه گذاری می‏‌کنند ولی از آن جایی که مقدار این سرمایه گذاری‌‏ها توسط این افراد یا اصلاً گزارش نمی‏‌شوند و یا این که به طور دقیق مشخص و اعلام نمی‏‌شوند تصمیم گرفته شد که از این پس از همه‌‏ی افرادی که در بخش ارزهای دیجیتال فعالیت می‏‌کنند، مالیات گرفته شود. لذا سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال در کشور هند وارد مرحله‏‌ی جدید شد که ممکن است سرمایه گذاران در این بخش را با موانع و مشکلات بسیاری رو به رو نماید.

همچنین ببینید

 بیت‌کوین‌هایی که از خواب بیدار شدند! 

 بیت‌کوین‌هایی که از خواب بیدار شدند! 

بیت‌کوین‌ها خواب به کوین‌هایی گفته می‌شود که برای مدتی طولانی، از کیف پول‌های خود تکان …

در دبی بیت کوین بخرید

در دبی بیت کوین بخرید!

دبی یک شهر فوق‌العاده برای کار کردن و زندگی و همچنین یکی از بهترین شهرها …

21 میلیون بیت کوین بیدار شد

21 میلیون دلار بیت‌کوین وارد میدان شد

با وجود کاهش 6.4 درصدی قیمت بیت‌کوین (BTC) در این هفته، بازهم دارندگان این ارز …

ده کیف پول برتر بیت کوین

رونمایی از 10 کیف پول ثروتمند بیت‌کوین

در هفته‌های اخیر سروصدای زیادی به‌وجود آمده، آن‌هم در مورد اینکه مالک کیف پول‌های برتر …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.