پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403
افزایش علاقه ثروتمندان به ارزهای دیجیتال

علاقه ثروتمندان به سرمایه گذاری در بازار ارز دیجیتال

‌بر اساس گزارش منتشر شده توسط capgemini علاقه‎ی ثروتمندان به سرمایه گذاری در بازار ارز دیجیتال در حال افزایش است.

افزایش علاقه ثروتمندان به ارزهای دیجیتال

ارز دیجیتال در کمتر از چند سال توانستند خود را در دنیا مطرح نمایند و در حال حاضر یکی از محبوب‏‌ترین ابزار سرمایه گذاری در بین مردم به شمار می‌‏روند. با این حال نگرش افراد مختلف از سراسر دنیا در مورد سرمایه گذاری ارز دیجیتال یکسان نمی‌‏باشد. برخی از افراد به سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال علاقه و رغبت نشان می‌‏دهند و سرمایه‌‏ی خود را بدون هیچ ترسی وارد این بازار می‌‏کنند ولی در نقطه‌‏ی مقابل افراد دیگری هم هستند که با عمل سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با احتیاط رفتار می‌‏کنند و حتی برخی از افراد هم این کار را برای سرمایه‏‌ی خود خطرناک دانسته و کلاً از این بازار دوری می‏‌کنند.

علاقه ثروتمندان به سرمایه گذاری

در این بین شرکت مشاوره‏‌ی ” Capgemini ” در گزارش خود با نام  ” world wealth report 2018 ” اعلام کرد که علاقه و تمایل سرمایه گذاران ثروتمند به سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال رشد قابل توجهی داشته است. در تهیه‎ی این گزارش شرکت Capgemini با افرادی که سود خالص بالایی در کارهای تجاری خود دارند، مصاحبه نموده است. این افراد با اسم ” HNWI ” شناخته می‌‏شوند. این گزارش از HNWIهای سراسر دنیا مصاحبه تهیه شده است.

بر اساس نتایج بدست آمده از این گزارش در حدود یک سوم از افرادی که با آن‌‏ها مصاحبه شده ( در حدود 29 درصد )، از علاقه و رغبت بالایی برای سرمایه گذاری در زمینه‏‌ی ارز دیجیتال برخوردار هستند و در حدود 27 درصد از این افراد دارای علاقه‏‌ی عمومی نسبت به ارزهای دیجیتال هستند.

از موارد زیر می‏‌توان به عنوان دلایل علاقه‌ی افراد ثروتمند در بازار ارزهای دیجیتال نام برد :

  • پتانسیل بالای ارزهای دیجیتال در امر سود آوری
  • ارزش بالای ارزهای دیجیتال در بازارهای جهانی

پراکندگی جغرافیایی عامل سرمایه گذاری ارز دیجیتال

همچنین در گزارش آمده که پراکندگی جغرافیایی هم یکی از عوامل تأثیر گذار در نظر شخصی افراد به سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال می‌‏باشد. بر اساس این گزارش افراد ثروتمند که ساکن قاره‏‌ی اروپا، شمال قاره‏ی آمریکا و ژاپن هستند زیاد نسبت به سرمایه گذاری در این زمینه رغبت نشان نمی‌‏دهند ولی در عوض HNWIهایی که در آمریکای جنوبی ساکن هستند از علاقه و تمایل بالایی در سرمایه‌گذاری برخوردار هستند.

برخی از ثروتمندان نیز تمایل دارند که در امر سرمایه گذاری از مشاوران مالی خود استفاده نمایند. بدین صورت که این افراد مدیریت بیش‏تر کارهای مالی خود با نظر مشاوران مالی خود انجام می‏‌دهند و تنها در صورتی که مشاوران مالی، گزارش‌‏های مثبتی را در زمینه‌‏ی سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال داده باشند، به مقوله‏‌ی سرمایه‌گذاری فکر می‌‏کنند و سپس با بررسی‏‌ها و آنالیزهای خود در بازار نسبت به انجام سرمایه گذاری اقدام می ‏کنند.

همچنین ممکن است رغبت برخی افراد باعث ایجاد شرکت‌‏ها و موسسات جدیدی در زمینه ارزهای دیجیتال شود. به عنوان مثال ممکن است یک سرمایه گذار به ارزهای دیجیتال علاقه مند شده و یک صرافی آنلاین را در این زمینه تأسیس نماید. در کل می‏‌توان گفت که افراد ثروتمند و دارای سرمایه‌‏های کلان در شکل گیری و آینده‌‏ی بازار ارزهای دیجیتال بسیار تأثیر گذار می‌‏باشند چرا که با تصمیمات خود می‌‏توانند روند و شکل و شمایل بازار را عوض کرده و تحت تأثیر قرار دهند.

همچنین ببینید

 بیت‌کوین‌هایی که از خواب بیدار شدند! 

 بیت‌کوین‌هایی که از خواب بیدار شدند! 

بیت‌کوین‌ها خواب به کوین‌هایی گفته می‌شود که برای مدتی طولانی، از کیف پول‌های خود تکان …

در دبی بیت کوین بخرید

در دبی بیت کوین بخرید!

دبی یک شهر فوق‌العاده برای کار کردن و زندگی و همچنین یکی از بهترین شهرها …

21 میلیون بیت کوین بیدار شد

21 میلیون دلار بیت‌کوین وارد میدان شد

با وجود کاهش 6.4 درصدی قیمت بیت‌کوین (BTC) در این هفته، بازهم دارندگان این ارز …

ده کیف پول برتر بیت کوین

رونمایی از 10 کیف پول ثروتمند بیت‌کوین

در هفته‌های اخیر سروصدای زیادی به‌وجود آمده، آن‌هم در مورد اینکه مالک کیف پول‌های برتر …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.