460 میلیون کیف پول بیت کوین ، در مورد جایگاه  ارزهای دیجیتال به ماچه میگویند؟

460 میلیون کیف پول بیت کوین ، در مورد جایگاه ارزهای دیجیتال به ماچه می‌گویند؟

460 میلیون کیف پول بیت کوین ، در مورد جایگاه  ارزهای دیجیتال به ماچه میگویند؟

تحلیل فعالیت 460 میلیون کیف پول بیت کوین

در میان نوسانات دائمی قیمت ، پروژه های به روز رسانی و اخبار مربوط به قانونگذاری بیت کوین، سخت است که بگوییم روند پیشروی بیتکوین  در پذیرش عمومی دقیقا  چقدر خوب پیش می‌رود . در گزارش اخیر منتشر شده در Chainalysis.com اطلاعات مربوط به فعالیت 460 میلیون آدرس کیف پول بیت کوین کاربران بررسی شد.

 در گزارش اخیر منتشر شده در Chainalysis.com اطلاعات مربوط به فعالیت 460 میلیون آدرس کیف پول بیت کوین کاربران بررسی شد.

تنها 37 درصد از کیف پول های بیت کوین مربوط به اشخاص و سرویس ها

شبکه بیت کوین وسیع و پیچیده است و شبکه ای بیش از460 میلیون مورد را تشکیل می‌دهد، اولین نکته  جالب در تحلیل این داده ها  این مسئله بود  که تنها ۳۷ % از ۴۶۰ میلیون آدرس بیت کوین (یعنی  ۱۷۲ میلیون آدرس)  آدرس های اقتصادی  محسوب میشوند، به این معنی است که این آدرس ها توسط افراد یا خدماتی که در حال حاضر دارای بیتکوین هستند کنترل می‌شوند. از این ۱۷۲ آدرس ، ۸۶ % ( یا ۱۴۷ میلیون ) متعلق به  سرویس های مشخص از جمله صرافی ها  ( Binance ، کیف پول Tezos و غیره ) و یا بازار دارک نت (مربوط به معاملات ناشناس) هستند .

سایر  آدرس ها عموما تک منظوره هستند برای مثال سه چهارم آن ها تنهای برای یک روز بیتکوین را نگهداری کرده اند ، اکثر این ادرس هاchange addresses و یا ” connective tissue ” هستند، به این معنی که آن‌ها برای مدتی کوتاه bitcoin را برای تسهیل پرداخت بین مردم و خدمات نگه می‌دارند.

برای درک بهتر مفهوم  آدرس های تغییر ، فردی را در نظر بگیرید که ده بیتکوین  دارد و می‌خواهد یکی از آن‌ها را بفروشد. فرآیند کار تکنولوژی به گونه ایست که فروشنده باید آدرس خود را از هر ده بیت کوین  خالی کند، اما در عوض نه بیت کوین را دوباره دریافت می‌کند. اگر چه او فقط یکی از بیت کوین هایش  را فروخته است ، اما بلاکچین شبکه  ارزش کلی معامله ده بیتکوین را گزارش می‌دهد. آدرس  connective tissue   نقش مهمی در دریافت bitcoin از یک شخص یا خدمت به شخص دیگر ایفا می‌کند.

تنها 20 درصد از مقادیر معامله های بیت کوین اقتصادی هستند

اگر بسیاری از آدرس‌ها فقط برای عبور bitcoin بین افراد و خدمات ایجاد شدند، چه مقدار از ارزش تراکنش های ایجاد شده در شبکه در واقع بین آدرس‌های اقتصادی ایجاد می‌شوند؟

بخش دوم این گزارش ، تلاشیست  برای پیش‌بینی اینکه چه تعداد از تراکنش های شبکه،  دارای  ارزش اقتصادی واقعی هستند ، طبق این گزارش تخمین زده شد که به طور متوسط تنها ۲۰ % از مقدار معامله های بیتکوین اقتصادی است، که در آن انتقال نهایی بین افراد مختلف از طریق آدرس‌های اقتصادی مرتبط است. ۸۰ درصد باقیمانده به عنوان تغییرمقدار در آدرس اولیه  بازگردانده می‌شود.

 

همانطور که در نمودار میبینید :بین ماه اگوست تا اکتبر ۲۰۱۸ ، ۴۱ میلیارد دلار معامله انجام شد و تنها ۹ میلیارد دلار ارزش اقتصادی واقعی داشت .

” بین ماه اگوست  تا اکتبر ۲۰۱۸ ، ۴۱ میلیارد  دلار معامله انجام شد و تنها ۹ میلیارد  دلار ارزش اقتصادی واقعی داشت .”

راه طولانی در پذیرش عمومی بیت کوین

آنچه که این داده‌ها نشان می‌دهند این است که ما هنوز راه طولانی برای ادامه دادن پذیرش حقیقی بیت کوین داریم. عوامل خارجی، مانند نوسانات بالا و فقدان راه‌ حل‌های مقیاس پذیری در اجرا، بیش‌ترین تاثیر را بر ناتوانی بیتکوین در دستیابی به اهمیت و پذیرش واقعی به عنوان یک روش پرداخت داشته‌اند.

تاثیر افت قیمت بیت کوین در استفاده های تجاری از بیتکوین

در سال گذشته قیمت بیت کوین  به بیش از ۸۰ درصد کاهش‌یافته است و این سقوط آزاد ، بسیاری از افرادی را که از بیت کوین بعنوان نوعی روش پرداخت استفاده می‌کردند ناامید ساخت  و آن ها بدلیل ترس از دست رفتن سرمایه خود در بازار نزولی،  استفاده از بیت کوین را کنار گذاشتند.

شبکه لایتنینگ و کمک به افزایش ظرفیت شبکه

شبکه ی لایتنینگ با گام هایی آهسته اما  پیوسته  پیش می‌رود ، افزایش توان عملیاتی ۱۱۰۰۰ گره آن به ۲ میلیون دلار در ظرفیت معامله، گامی مهم برای حل  مشکل مقیاس پذیری ست و از بیت کوین فراتر رفته‌است .

80 درصد کاهش استفاده از بیت کوین در میان تجار

تعداد تجار حاضر به پذیرش بیتکوین با نرخی مشابه قیمت آن رو به کاهش است. داده‌های حاصل از تجزیه و تحلیل Chainalysis  نشان داد که علی‌رغم ابداعات مربوط به شبکه لایتنینگ در افزایش ظرفیت مبادلات و رشد آگاهی عمومی نسبت به  فن‌آوری، استفاده از بیتکوین در میان تجار و عرضه کنندگان دستگاه های پرداخت به میزان ۸۰ درصد کاهش‌ یافته است.

در نهایت با بهبود وضعیت این سه فاکتور کلیدی (نوسان ، مقیاس پذیری و پذیرش تجاری) ما اطمینان حاصل خواهیم کرد که نه تنها آدرس بیت کوین بیشتری خواهیم داشت بلکه درصد قابل توجهی از آدرس‌های بیت کوینی خواهیم داشت که کاربرد اقتصادی واقعی داشته باشند.

منبع :cryptopotato ، chainalysis

اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.