آزمایشگاه فناوری بلاک چین در ایران

آزمایشگاه بلاک چین برای اولین بار در ایران

یکی از مسئولان نظام بانکی در ایران خبر داده است که قرار است آزمایشگاهی در ایران با هدف استفاده از فناوری بلاک چین و حمایت از ارز دیجیتال ایرانی تاسیس شود. این آزمایشگاه با توجه به مدل جدید کسب و کاری که در هشتمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک مطرح شد، تاسیس می‌شود. فناوری بلاک چین، اگر در جهت درست و با اهداف از پیش تعیین شده در اختیار سرمایه گذاران باشد، می‌تواند باعث نظارت و پایداری بیشتر برای جامعه باشد و اقتصاد را بهبود دهد.

این شخص همچنین ادامه داد این فناوری می‌تواند باعث کاهش هزینه‌ها، بهبود فرآیندهای خاص در زمینه اقتصاد، ردیابی اطلاعات مشتری، بالا بردن امنیت در زمینه ارزهای دیجیتال و کاهش تقلب و کلاه‌برداری می‌شود. همچنین می‌توان به بالا بردن شفافیت کمک کرد. این ارز دیجیتالی چون به تازگی معرفی شده است، هنوز برای پیاده سازی آن، فناوری مربوطه در زمینه‌های تجاری گسترده، آماده نشده است. به همین دلیل این آزمایشگاه تاسیس می‌شود تا به کمک آن بتوان مقیاس‌پذیری، انطباق با قوانین و بررسی شرایط مربوطه، بررسی مدل حاکمیت، هویت سنجی و پیچیدگی فناوری مطرح شود تا با چالش‌هایی که پیش روست، مقابله شود و به یک هدف واقع بینانه دست پیدا کرد.

آزمایشگاه بلاک چین

هدف از تاسیس آزمایشگاه بلاک چین

همچنین با توجه به تاسیس آزمایشگاه بلاک چین پیش بینی می‌شود تا زمانی که فناوری مطرح شده به بلوغ برسد، سازمان‌های پیشرو، بتوانند با افزایش دانش در این زمینه و انجام پروژه‌های آزمایشی به توسعه این مفهوم کمک کنند و جامعه را با آن آشنا کنند. این موضوع حتما باید در دستور کار شرکت‌های مربوطه قرار گیرد.

ظهور بلاک چین در ایران باعث از میان برداشتن واسطه‌ها و ارائه خدمات جدید در حوزه ارزهای دیجیتال می‌شود. چیزی که انتظار می‌رود این است که پس از گذشت چند سال مدل بانکداری بدون بانک پیاده سازی شده باشد. این مدل جدید باعث بهبود شیوه‌های کسب و کار می‌شود و برای اعتماد بیشتر کارکنان، قراردادهای هوشمند و کسب و کارهای هوشمند روی کار می‌آیند.

فناوری بلاک چین این پتانسیل را دارد که کسب و کار بر پایه اعتماد را ایجاد کند. بنابراین در صنایعی مثل صنعت مالی که اساس کسب درآمد، عملکرد بر اساس اعتماد است، مدل کسب و کار موجود به‌شدت تهدید خواهد شد. کسب دانش تئوری بلاک چین و ارزهای دیجیتال و پلتفرم‌های مختلف بلاک چینی، تأسیس آزمایشگاه بلاک چین و ارزهای دیجیتال و آموزش نیروهای انسانی در این زمینه اقداماتی هستند که در زمینه بلاک چین در ایران باید انجام شوند.

همچنین ببینید

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

یک کامیونیتی مخصوص میم و طنز در حوزه سرمایه‌گذاری و ترید به نام  Wall Street …

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

پالیگان لبز (Polygan Labs) که سازنده شکه پالیگان با ارز دیجیتال متیک (Matic) است، روز …

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

دو سال پیش در نزدیکی اوج تاریخی بیت‌ کوین، بازار ایجاد صندوق‌های ETF بیت‌کوینی داغ …

 بیت‌کوین‌هایی که از خواب بیدار شدند! 

 بیت‌کوین‌هایی که از خواب بیدار شدند! 

بیت‌کوین‌ها خواب به کوین‌هایی گفته می‌شود که برای مدتی طولانی، از کیف پول‌های خود تکان …

اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.