بیت کوین بجای طلا

آیا بیت کوین جای طلا را در بازار سرمایه گذاری خواهد گرفت؟

خرید بیت کوین

افراد و سرمایه ‏گذاران همواره به دنبال راه و جایی هستند که بتوانند اندوخته‎های خود را به صورت ایمن نگه داشته و حتی در برخی از موارد نیز سود و درآمدی اضافی از آن‏‌ها بدست آورند. در واقع شرایط بازار جهانی به گونه‏‌ای است که برخی از ابزار سرمایه گذاری با ثبات بوده و نوسان قیمت زیاد ندارد و این ابزار به عنوان یک وسیله‌‏ای مناسب برای سرمایه‏‌گذاران و افرادی به شمار می‏روند که دوست ندارند ارزش پول و دارائی آن‌‏ها کاهش یابد، لذا به دنبال تبدیل پول و سرمایه‌‏ی خود به چنین ابزار سرمایه گذاری با ثبات هستند.

در عین حال برخی دیگر از ابزار سرمایه گذاری از ثبات کافی برخوردار نبوده و شاهد نوسانات قیمت پر شتابی در آن‌‏ها هستیم به طوری که ممکن است این ابزار، روزی قیمت بالایی داشته و در روز دیگر قیمت آن‌‏ها، به شدت کاهش یابد. لذا افراد بیش‏تر دنبال ثبات و حفظ سرمایه‌‏ی خود هستند و با این شرایط به دنبال مطمئن‌‏ترین ابزار سرمایه گذاری می‌‏گردند.

در عین حال افرادی دیگر نیز، علاوه بر حفظ سرمایه و بهره‌‏گیری از شرایط ثبات مالی، به دنبال کسب سود و درآمد از دارائی خود هستند و قصد دارند که سرمایه‏‌ی خود را چندین برابر نمایند. لذا به دنبال پر سودترین ابزار سرمایه‌‏گذاری در بازار می‌‏گردند تا پول و سرمایه‏‌ی خود را به این ابزار تبدیل نمایند.

با ثبات‌ترین ابزار سرمایه گذاری در بازارهای جهانی

در حال حاضر در بازارهای جهانی، با ثبات‌‏ترین ابزار سرمایه‎گذاری، طلا می‌‏باشد که توانسته در چندین دهه، به عنوان یکی از مطمئن‏‌ترین ابزار سرمایه‏‌گذاری شناخته شود و از این حیث محبوب‌‏ترین در بازار می‌‏باشد. در شرایط بد اقتصادی کشورها و یا جهان همواره مطمئن‌‏ترین وسیله و ابزار حفظ سرمایه، طلا می‌‏باشد. چرا که کم‏ترین تأثیر را از شرایط بد بازار به خود می‌‏گیرد و به طور برعکس تأثیرات بازار بر روی این ارز، همواره در جهت مثبت و رو به رشد می‌‏باشد که این امر علاقه‌‏ی مردم و سرمایه‏‌گذاران برای سرمایه‏‌گذاری در این زمینه را بیش‏ از پیش، پر رنگ‌‏تر می‏‌نماید.

بیت کوین رقیب طلا در بازار سرمایه گذاری

ولی طلا، با وجود این شرایط عالی، شاهد تولد رقیب جدیدی در بازارهای جهانی شده است. رقیبی که چند سال از پیدایشش نمی‏‌گذرد و هنوز نتوانسته به ثبات و اطمینان مورد نظر از طرف سرمایه‌‏گذاران دست یابد. این رقیب جدید، بیت کوین نام دارد. بیت کوین توانست در یک سال اخیر با افزایش ارزش خود تا مرز 20 هزار دلار نظر جهانیان را به خود جلب کرده و افراد زیادی را به عنوان سرمایه‎گذار به خود جذب نماید. شرایط سال گذشته باعث شد تا بیت کوین به ابزار سرمایه‏‎گذاری‏‌ای تبدیل گردد که سرمایه‌‏گذاران توانسته‌‏اند از طریق آن به بیش‏ترین سود مالی در سال 2017 دست یابند و در واقع بیت کوین توانسته از این حیث بر رقیب قدرتمند و پر سابقه‌‏ی خود یعنی طلا، برتری داشته باشد.

با وجود این، در حال حاضر قیمت بیت کوین به 7 هزار دلار کاهش یافته و شرایط ویژه‌‏ای را تجربه می‌‏نماید. به عقیده‏‌ی کارشناسان، بیت کوین می‌‏تواند در آینده‌‏ای نزدیک جای طلا را در بازارهای جهانی بگیرد چرا که یک ابزار سرمایه‏‌گذاری پر سود به شمار می‏‌رود. کارشناسان این عقیده را دارند که اگر بیت کوین بتواند ثبات بیش‏تری را به خود بگیرد و از نوسانات پر شتاب قبلی خود جلوگیری نماید، به راحتی می‌‏تواند در برابر طلا به موفقیت برسد. این در حالی است که بیت کوین چند ماهی است که در بازه‏‌ی قیمت 6 هزار دلار تا 9 هزار دلار، نوسان داشته و در واقع به یک شرایط ثبات نزدیک شده است و می‏‌توانیم به آینده بیت کوین و ارزهای دیجیتال در بازارهای جهانی امیدوار باشیم.

اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.