قیمت بیت کوین و ارز دیجیتال

آیا بیت کوین همچنان یک ارز دیجیتال سودآور است؟

آیا بیت کوین همچنان یک ارز دیجیتال سودآور است

نگرش های متضاد در ارتباط با ادامه حکومت بیت کوین بر بازار ارز دیجیتال

در بازار ارزهای دیجیتال افراد زیادی هستند که دارای نگرش‌‏هایی متفاوت نسبت به ارز دیجیتال بیت کوین می‏‌باشند. در این میان در دو نگرش متضاد از طرفی شاهد افرادی هستیم  که کاملاً نسبت به آینده‏‌ی درخشان بیت کوین امیدوار بوده و به همین دلیل همواره قصد دارند که بیت کوین خریده و آن را برای کسب سود بیش‏تر برای آینده، ذخیره نمایند.  و از طرف ذیگر، افرادی  که جزء اکثریت نیز می‌‏باشند، گروهی هستند که بر این باورند که خرید و فروش بیت کوین، دیگر به سان قبل سودآور نبوده و دیگر دوران حکومت بیت کوین در بازار ارزهای دیجیتال به پایان رسیده است.

حال ، کارشناسان بازار ارزهای دیجیتال به جای ملاک عمل قرار دادن حرف و حدیث های یکی از این دو گروه ، به عنوان افراد موفق در مورد پیش ‏بینی قیمت بیت کوین ،توجه همگان را به آمار قبلی قیمت بیت کوین جلب می‏‌کنند. در واقع کارشناسان بازار ارزهای دیجیتال این عقیده را دارند که این اعداد هستند که می‌‏توانند در مورد آینده ‏ی بیت کوین، اطلاعات مفید و تقریباً نزدیک به واقعیتی را در اختیار ما قرار دهند. حال در ادامه قصد داریم، به بررسی کلی آمار قبلی قیمت بیت کوین در بازار ارزهای دیجیتال بپردازیم و از روی نتایج بدست آمده، تحلیل‏ هایی را در مورد آینده‌‏ی این ارز دیجیتال داشته باشیم.

اعداد و ارقام در رابطه با آینده بیت کوین چه می‌گویند؟

همانطور که می‌دانید یکی از بهترین راه‌های تحلیل بازار ارزهای دیجیتال، استفاده از آمار و ارقام قبلی در مورد ارزهای دیجیتال موجود در این بازار می‌باشد. اگر علاقه‌مند به انجام تحلیل های دقیق تر و نزدیک به واقعیت هستید، پیشنهاد می‌شود که گذشته‌ی بازار ارزهای دیجیتال و بخصوص بیت کوین را با دقت بررسی نمایید. در مورد قیمت اخیر بیت کوین، باید گفت که در حال حاضر که قیمت این ارز دیجیتال در بازه‏ی 6 هزار و 500 دلاری متغییر می‌باشد، این اولین باری نیست که بیت کوین در این وضعیت قرار داشته و در طول زمان بارها شاهد این امر بودیم که قیمت این ارز دیجیتال در این بازه متغییر بوده و سپس توانسته خود را در شرایط بسیار بهتری قرار دهد.

همچنین باید گفت که بهتر است به تغییرات قیمت بیت کوین در یک بازه از سال‏های گذشته که در حدود سال 2011 بود، نگاه بیندازید که قیمت این ارز دیجیتال در حدود 100 دلار بوده است که در آن مقطع به دلیل حمایت برخی از صنایع و تکنولوژی‌های برتر از بیت کوین، پیش‌بینی می‌شد که قیمت این ارز دیجیتال تا حدود زیادی بالا رود ولی به یکباره در چندین ماه متوالی قیمت بیت کوین، با یک کاهش قیمت بسیار شدیدی رو به رو شده و تا مرز نابودی نیز پیش‏ رفته بود ولی در ادامه و در یک شرایط برعکس، شاهد آن بودیم که قیمت بیت کوین در انتهای سال با یک رشد شگفت انگیز 35 درصدی رو به رو شده و قیمت خود را به 430 دلار رسانده بود.

آیا قیمت بیت کوین از سناریوی خاصی پیروی می‌کند؟

همچنین آمار و ارقام جالب دیگر مربوط به قیمت بیت کوین، به سال‏های 2013 برمی‌گردد که رشد قیمت بیت کوین به عنوان سریع‌ترین رشد در بازار ارزهای دیجیتال می‌باشد. حال به آمار قیمت بیت کوین در این مقطع زمانی، نگاه کنید که در ادامه و در سال 2014 نیز این روند ادامه داشته و در سال 2015 نیز با یک وضعیت اصلاح بازار در مورد قیمت بیت کوین، رو به رو بودیم.

در ادامه، بیت کوین هیچ‏گاه نتوانست، آن طور که از آن انتظار می‌رفت، عمل نماید و قیمت این ارز دیجیتال تقریباً تا سال 2017 در بازه‌ی قیمتی ثابت خود قرار داشت که به یکباره شاهد نوسانات مثبتی در مورد قیمت این ارز دیجیتال شدیم که این نوسانات به رشد قابل توجه این ارز دیجیتال در سال 2014، تشبیه گردید که بیت کوین بعد از سکوتی طولانی، دوباره رشد خود را شروع کرده بود. مورد قابل توجه دیگر در مورد قیمت و ارزش بیت کوین در بازار ارزهای دیجیتال، این است که این ارز دیجیتال، همیشه عادت دارد تا در انتهای سال، بیش‏ترین نوسانات قیمتی را از خود نشان دهد.

به طوری که بیش‏ترین نوسانات این ارز دیجیتال بر اساس آمار منتشر شده، مربوط به بازه‌ی بین ماه‌های نوامبر تا ژانویه می‌باشد که همواره شاهد جهش‌های چشمگیر و فوق‌العاده از این ارز دیجیتال بوده‌ایم و بعید نیست که امسال هم با چنین سناریویی رو به رو شویم.

بخصوص که با نگاه به آمار سال گذشته بیت کوین، مشاهده می‌شود که در سال گذشته، تقریباً در چنین بازه‌هایی از زمان بود که قیمت بیت کوین جهش‌های استثنایی خود را تجربه کرده و قیمت خود را تا بیش‏ترین رکورد قیمتی خود، یعنی 20 هزار دلار رساند که باز پیش‌بینی می‌گردد که شاهد نوسانات مثبتی در قیمت این ارز دیجیتال باشیم.

آیا بیت کوین بار دیگر به سرمایه گذاران روی خوش نشان خواهد داد؟

حال در کل با مقایسه، نوسانات قیمت بیت کوین در سال‌های اخیر و نگاه ویژه به این نوسانات مشاهده می‌شود که بیت کوین همچنان بیش‏ترین شانس را برای یک جهش مثبت و رو به بالای دیگر دارد و اگر اوضاع و شرایط قبلی بازار ارزهای دییجتال تکرار شود، به احتمال زیاد دوباره شاهد افزایش قابل توجه قیمت این ارز دیجیتال خواهیم بود. حال باید دید که بیت کوین، چه زمانی شروع به حرکت خواهد نمود و آیا سرمایه‌گذاران خود را دوباره خوشحال خواهد کرد؟ که به نظر بسیاری از کارشناسان بازار ارزهای دیجیتال، این زمان، بسیار نزدیک می‌باشد.

البته به نظر بسیاری از افراد، بیت کوین بالاخره، سرمایه گذاران خود را به سود قابل توجهی خواهد رساند ولی این که این زمان پیش بینی شده، در یک بازه‌ی زمانی نزدیک صورت می‌گیرد و یا این که در طول بازه‌های زمانی بیش‏تری عملی خواهد شد، به صورت یک معما مطرح است ولی کارشناسان بازار ارزهای دیجیتال بر این عقیده هستند که بیت کوین، بار دیگر در آینده، روی خوش خود را به سرمایه‌گذاران نشان خواهد داد.

لذا در شرایط فعلی سرمایه گذاری در بیت کوین، به عنوان ارزش‏مندترین ارز دیجیتال بازار، هم می‌تواند به عنوان یک سرمایه گذاری کوتاه مدت و سودآور در نظر گرفته شود و هم این که به عنوان یک سرمایه گذاری بلند مدت تلقی گردد که در این بین باید دید که در چه بازه‏ی زمانی این اتفاق رخ خواهد داد ولی در کل باید گفت که بیت کوین، سودآور خواهد بود.

همچنین در این باره بخوانید:
تحلیل وضعیت ارزهای دیجیتال در بازار

شرایط این روزهای بیت کوین در بازار ارزهای دیجیتال

 

اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.