ارز دیجیتال گرام

آیا گرام به لیبرا ضربه خواهد زد؟

طبق گفته برخی از سرمایه گذاران، سرویس پیام رسان متن باز چند سکویی تلگرام، ارز دیجیتال مخصوص خود به نام گرام (  Gram ) را در ماه اکتبر منتشر خواهد کرد.

طبق گزارش منتشر شده از سمت روزنامه معتبر نیویورک تایمز در تاریخ 27 آگوست، سه نفر از سرمایه گذاران این پروژه در عرضه اولیه سکه ( ICO ) 1.7 میلیارد دلاری که به صورت خصوصی برگزار شد، عنوان کردند این شرکت اولین توکن خود را ظرف دو ماه آینده عرضه خواهد کرد.

این سرمایه گذاران همچنین افزودند: هدف بلند مدت مدیران اجرایی این پروژه قرار گرفتن این توکن در دسترس تمام کاربران 300 میلیونی پیام رسان تلگرام است.

از طرفی، تلگرام می‌تواند به راه‌اندازی ارز دیجیتال متعلق به فیسبوک ( لیبرا ) ضربه بزند. به نقل از کوین تلگراف، ارز دیجیتال گرام در مقایسه با لیبرا، از لحاظ فنی کمتر شناخته شده و از توجه کمتری از سمت قانون‌گذاران برخوردار است.

بررسی‌های نظارتی پیش رو

هنوز مشخص نیست تلگرام چگونه نگرانی مقامات را برای جایگزین کردن یک ارز دیجیتال به عنوان فیات برطرف خواهد کرد، ولی تلگرام قبلا هم با مشکلاتی بر سر راه گرام روبه رو بوده است.

همانطور که قبلا در خبرها اعلام شده است، این شرکت فاز عمومی عرضه اولیه سکه خود را لغو کرده است. این در حالی است که چندین نهاد اقدام به فروش غیر رسمی این توکن‌ها، گاها به قیمت گزاف کرده‌اند.

تلگرام همچنین به یکی دیگر از رقیبان لیبرا، بانک خلق چین که قدیمی‌ترین بانک فعال در چین است می‌تواند ضربه بزند. این موسسه اعلام کرده است که آماده راه اندازی ارز دیجیتال خود در تاریخ 11 نوامبر خواهد شد.

 

 

اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.