ارز دیجیتال اتریوم

اتریوم فعال ترین شبکه میان ارزهای دیجیتال

مدیر شرکت دارایی‌های دیجیتال الکتریک کپیتال در گزارشی که چند روز گذشته منتشر شد، اعلام کرد که اتریوم فعال‌ترین شبکه در میان ارزهای دیجیتال است. این ارز دیجیتال به عنوان یک توسعه دهنده فعال روی پروتکل پایه و اصلی میان تمام ارزهای دیجیتال است.

در این گزارش این شرکت اعلام کرده است که در حدود بیست هزار مخزن کد و  شانزده میلیون کد اجرایی جمع آوری شد تا برای این گزارش مورد تحقیق و بررسی قرار بگیرند. اطلاعاتی که از این جمع آوری داده به دست آمد این بود که هر ماه به صورت میانگین 216 توسعه دهنده به مخزن کدهای اتریوم اضافه می‌شود. البته این شرکت اعلام کرد که این تعداد در واقع از تعداد توسعه دهندگان واقعی اتریوم کمتر است چون پروژه‌هایی که در زمینه اکوسیستم هستند، مانند ترافل در نظر گرفته نشده است.

بیت کوین از لحاظ ارزش بازار بزرگترین ارز دیجیتال بازار است. گرچه بیت کوین همیشه در راس بود اما مدتی ست که گرفتار منجلاب سیر نزولی ست.

نتایج تحقیقات دیجیتال الکتریک کپیتال

اطلاعات جمع آوری شده پس از بررسی‌های دقیق و محدودتر شده نشان می‌دهد که:

اتریوم فعال‌ترین ارز دیجیتال است چون در ماه میانگین ۹۹ توسعه دهنده را داراست.

از سمت دیگر بیت کوین به صورت میانگین ۴۷ توسعه دهنده در پروتکل اصلی ماهانه دارد که باعث شده است دومین جایگاه را در ارز دیجیتال به خود اختصاص دهد. از این اطلاعات نتیجه شده است که پلتفرم‌های بزرگی مانند EOS، ترون و کاردانو به طور میانگین ۲۵ توسعه دهنده در هر ماه دارند.

ارز دیجیتال بیت کوین و اتریوم در شبکه لایتنینگ

نکته دیگری هم در این گزارش وجود داشت و آن این بود که اگرچه بازار نسبت به زمان اوج خودش کاهش ۸۰ درصدی دارد اما اطلاعات نشان می‌دهند که توسعه دهندگان به صورت ماهانه فقط ۴ درصد کاهش داشته اند. این موضوع در حالی ست که تعداد توسعه دهندگان فعال روی مخازن کوین‌های عمومی نسبت به دوسال گذشته دوبرابر شده است.

وضعیت سایر کوین ها در این تحقیق

طبق اطلاعاتی که از این گزارش استخراج شد، به صورت میانگین چیزی بیشتر از ۴ هزار توسعه دهنده به صورت ماهانه روی بیش از ۲۸۰۰ کوین عمومی فعالیت می‌کنند. همان طور که این گزارش نشان داد، این اطلاعات شامل پروژه‌های خصوصی و عرضه نشده یا پروژه‌های غیرکوینی مثل شبکه لایتنینگ نمی شوند. این گزارش همچنین نشان داده که چه تعداد از توسعه دهندگان چه پروژه‌هایی را ترک کرده اند و مشخص شده که آن‌ها فورک کوین‌های با ارزشی بوده است. به عنوان مثال دوج کوین ماه‌ها هیچ توسعه دهنده ای نداشت یا توسعه دهندگان اصلی لایت کوین از تعداد ۴۰ توسعه دهنده در ماه به تعداد  ۳ توسعه دهنده کاهش پیدا کرد.

همچنین این شرکت اعلام کرد که کوین‌های بیت کوین دایموند (BCD) و بیت کوین گلد (BTG) از اکتبر سال ۲۰۱۸ فقط 5 توسعه دهنده داشتند.

کوین تلگراف در این مقاله نوشته است که ویتالیک بوترین (موسس اتریوم) با ایجاد اتریوم سعی داشت تا مشکلات وجود محدودیت بیت کوین را حل کند. از طرف دیگر جک دورسی (مدیرعامل توییتر و اسکوئر) در پادکستی که اخیرا منتشر شده است، گفته است که در حال حاضر به صورت هفتگی ۱۰ هزار دلار در بیت کوین هزینه می‌کند.

 

منبع: cointelegraph

همچنین ببینید

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

یک کامیونیتی مخصوص میم و طنز در حوزه سرمایه‌گذاری و ترید به نام  Wall Street …

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

پالیگان لبز (Polygan Labs) که سازنده شکه پالیگان با ارز دیجیتال متیک (Matic) است، روز …

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

دو سال پیش در نزدیکی اوج تاریخی بیت‌ کوین، بازار ایجاد صندوق‌های ETF بیت‌کوینی داغ …

 بیت‌کوین‌هایی که از خواب بیدار شدند! 

 بیت‌کوین‌هایی که از خواب بیدار شدند! 

بیت‌کوین‌ها خواب به کوین‌هایی گفته می‌شود که برای مدتی طولانی، از کیف پول‌های خود تکان …

اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.