FATF استاندارد های جهانی برای مبارزه با پولشوئی با بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال تبیین خواهد نمود

FATF : ارائه استانداردهای جهانی برای مبارزه با پولشوئی با بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال

FATF استاندارد های جهانی برای مبارزه با پولشوئی با بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال تبیین خواهد نمود .

FATF استاندارد های جهانی برای مبارزه با پولشوئی با بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال تبیین خواهد نمود

جلوگیری از استفاده از ارزهای دیجیتال در مقاصد تروریستی

 “Marshall Billingslea ” معاون خزانه‌داری در امور تروریسم و اطلاعات مالی ایالات متحده امریکا ( FATA ) در سخنان اخیر خود در رابطه با جرایم حوزه رمز ارزها و بخصوص ارز دیجیتال بیت کوین ، ابراز نگرانی نمود .
وی به  لزوم و اهمیت استاندارد سازی  فعالیت ها در زمینه کار با ارزهای دیجیتال اشاره نمود و اعلام کرد شکاف های موجود فعلی ، بروز جرایمی از جمله پولشوئی و تراکنش های غیرقانونی بصورت ناشناس را خواسته یا ناخواسته از طرف  صرافی های آنلاین ارز دیجیتال و شرکت های کریپتومحور امکان پذیر می‌سازد. وی بیان نمود از ارزهای دیجیتال بخصوص بیت کوین  امروزه برای حمایت از مقاصد تروریستی استفاده می‌شود .

گروه ویژه اقدام مالی FATF  و تلاش برای استاندارد سازی کار با ارزهای دیجیتال

بدین منظور ، FATF  قرار است بسته پیشنهادی در ماه نوامبر سال جاری ارائه کند تا با یکسان سازی فرآیند های فعلی و تعیین مواضع  ،شکاف های  بروز جرایم حوزه ارزهای دیجیتال را ببندد. بر اساس سخنان ایشان با پذیرش این استاندارد ها می‌توان موانعی مستحکم در مسیر برنامه های تروریستی بنا نمود و بطور مستقیم بر اقدامات آنها اثر گذاشت.

با وجود اینکه لزوم قانونی شدن روند استفاده از ارزهای دیجیتال و مقابله با جرایم این حوزه بر کسی پوشیده نیست و مدت هاست مورد توجه و پیگیری کشورهاست ، اما تا کنون راهکار همگانی و استانداردی برای استفاده از مزیت های این فناوری در ضمن بستن شکاف های موجود ارائه نشده است.

گروه ویژه اقدام مالی FATF چیست و چه اهدافی را دنبال می‌کند؟

به تعریف ایسنا ” FATF  ”  یک سازمان بین دولتی است. « گروه ویژه اقدام مالی» (Financial Action Task Force  – FATF) در سال 1989 به ابتکار کشورهای عضو گروه «جی 7» تشکیل شد تا بررسی‌هایی درباره وضعیت قوانین مبارزه با پول‌شویی در بازارهای مختلف مالی را در سرتاسر جهان انجام دهد و نتیجه آن را در جلسات هر چهار ماه یک بار خود به اطلاع کشورهای عضو برساند تا این کشورها بتوانند ریسک سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی هدف را بررسی و در مورد سرمایه‌گذارانی که به «کشورهای مشکوک» می‌روند احتیاط کنند. ”

 

اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.