صرافی بایننس و کاربران ایرانی

امکان استفاده ایرانیان از صرافی بایننس ؟!

بر اساس گزارشاتی که سال گذشته منتشر شد، صرافی بایننس وعده داده بود که یک صرافی غیر متمرکز ایجاد خواهد کرد و در آن یک پلتفرم تازه قرار می دهد که کاربران ایرانی بتوانند برای خرید و فروش ارز دیجیتال از این پلتفرم استفاده کنند اما در حالی که همه منتظر بودند که پس از راه اندازی صرافی بایننس در روز 23 آپریل، اشاره ای به کاربران ایرانی شود، این اتفاق نیفتاد. به نقل از ارز دیجیتال شرایط استفاده از این صرافی ( Terms of Services ) گفته شده که استفاده از این پلتفرم برای ایرانیان ممکن است خطرناک باشد و مشکلاتی برای شان به وجود آورد.

این در حالی است که در سال گذشته این صرافی مشکلات زیادی را در پلتفرم اصلی خود برای کاربران ایرانی ایجاد کرده بود و قرار بود با راه اندازی یک پلتفرم دیگر که همان صرافی غیر متمرکز بایننس است، شرایط تغییر کند اما همان طور که اشاره شد، شرایط کاربران ایرانی در این صرافی بدون تغییر باقی مانده است. حتی در قسمتی از این متن به منع فعالیت های واریز و برداشت و ترید در مناطق غیر مجاز و شهروندان ایالت متحده آمریکا اشاره شده است.

صرافی غیر متمرکز بایننس علیه ایران

قوانین صرافی غیرمتمرکز بایننس علیه ایرانیان

در این سایت اشاره شده است که استفاده این افراد از برداشت و واریز از حساب یا معامله روی سایت منع شده است.

افرادی که مقیم یا تبعه مناطق غیرمجاز هستند.

شهروندان آمریکایی

در قسمت دیگری از این سایت گفته شده است که بایننس این حق را دارد که اگر نقض قوانین در سایت یا استفاده از وی پی ان ها و فیلتر شکن ها که باعث تغییر آی پی می شوند، را مشاهده کرد، می تواند حساب کاربری را مسدود کند و حتی اطلاعات کاربر را مصادره کند و دارایی او را به مراجع قانونی تحویل دهد.

به صورت واضح هم گفته شده است که اگر ساکن مناطق غیر مجاز یا تبعه آن یا شهروند ایالت متحده هستید، نمی توانید از این سایت یا خدمات آن استفاده کنید و در صورت مشاهده تخلف، بایننس این حق را دارد که فرآیند قانونی لازم را انجام دهد و بر اساس صلاحدید خود با کاربر خاطی رفتار کند. این فرآیند قانونی می تواند شامل ارائه گزارش به مراجع قانونی یا مراجع ذی صلاح باشد یا می تواند دسترسی کاربر را به تمام سرویس ها قطع کند و هرگونه توکن دیجیتالی استفاده شده را به تصرف خود در آورد یا آن را به مراجع قانونی تحویل دهد تا با دارایی دیجیتال خاطی به صورت قانونی برخورد شود.

ولی همان طور که گفته شد، این موارد برای صرافی غیر متمرکز بایننس مطرح شده است و منظور از سایت و خدمات در واقع سایت binance dex و خدمات مربوط به آن است. البته که در سایت خود بایننس هم در مورد این سرویس ها گفته شده است و منظور از سایت هم سایت www.binance.org می باشد.

تناقضات در صرافی بایننس

چیزی که عجیب است این است که صرافی غیر متمرکز بایننس با این که ماهیت غیر متمرکزی دارد ولی هیچ نوع دسترسی ای به کیف پول های صرافی غیر متمرکز ندارد و این یعنی شما مسئول وارد شدن هر نوع ضرر به کبف پول تان هستید و کیف پول شما توسط صرافی بایننس قابل دسترسی نیست. به هبارت ساده تر، بایننس فایل‌های KEYSTORE و رمز عبور و عبات های نمونیک و کلیدهای خصوصی شما را نگهداری نمی‌کند.

با توجه به مواردی گفته شد، به نظر نمی‌رسد که این پلتفرم جدید عرضه شده توسط بایننس نیاز کاربران ایرانی را برطرف کند یا راه حلی باشد برای دور زدن تحریم ها علیه ایران، با این که قبلا بایننس این طور مطرح کرده بود که قرار است مشکل کاربران ایرانی را مرتفع کند. لازم به ذکر است که امکان خرید و فروش هنوز در این پلتفرم فعال نشده است و کاربران فقط می توانند در این صرافی، کیف پول ایجاد کنند.

صحبت پایانی

نکته ای که حائز اهمیت است، تغییر نکردن سیاست‌های بایننس در خیلی از موارد در صرافی غیرمتمرکز نسبت به پلتفرم اصلی آن است. ممکن است کاربران زیادی در مورد استفاده یا عدم استفاده از این صرافی سوال کنند که باید گفت همان طور که در شرایط استفاده این صرافی گفته شده است،  کاربران ایرانی تهدید به استفاده از خدمات این شرکت شده اند و این تهدیدات دقیقا در شرایط استفاده از صرافی اصلی و سایت آن هم ذکر شده بود.

اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.