فناوری بلاک چین و سوپر مارکت ها

 استفاده سوپر مارکت ها از فناوری بلاک چین تا سال 2025

طبق تحقیقاتی که شرکت گارتنر(gartner) در تاریخ 30 آپریل انجام داده است، 20 درصد از لیست 10 سوپرمارکت‌ برتر جهان تا سال 2025 از فناوری بلاک چین استفاده خواهند کرد. گارتنر می‌گوید یکی از برترین مزیت‌های استفاده از بلاک چین در سوپرمارکت ها، شفافیت آن است.

برای صاحبان سوپرمارکت ها، استفاده از فناوری بلاک چین به این معنی است که آن‌ها می‌توانند از این فناوری به عنوان راهی برای انتقال اطلاعات درست به مشتریان و خرده‌فروشان استفاده کنند. گارتنر همچنین ادعا می‌کند که بلاکچین به عنوان یک فناوری برای افزایش شفافیت در طول زنجیره تامین مواد غذایی استفاده می‌شود.
گارتنر می‌گوید فروش خواروبار در سطح جهانی در حال افزایش است و هم اکنون خریدارها درباره منابع مواد غذایی و مقدار تازگی آن‌ها اطلاعات بیشتری کسب می‌کنند و تامین کنندگان مواد غذایی در صدد حفظ عامل نگهداری مواد غذایی هستند.

خرده فروشانی که می‌توانند محصولات خود را طبق استانداردهای خاص تضمین کنند اعتماد و وفاداری مصرف کنندگان را به دست خواهند آورد.
گارتنر همچنین افزود: پتانسیل استفاده داخلی توسط خرده فروشان وجود دارد و می‌توانند از داده های جمع‌آوری شده روی پلتفرم بلاک چین، به منظور دسترسی سریع به منبع کالای مورد نظر بهره ببرند.

توسعه بلاک چین و استفاده سوپر مارکت ها

تحلیل‌گر ارشد گارتنر که شخصی به نام جوان جولیت (joanne Joliet) است، گفته است که سوپرمارکت ها راه توسعه بلاک چین را ادامه خواهند داد.
بسیاری از شرکت‌ها هم اکنون از فناوری بلاک چین برای تضمین کیفیت محصولات غذایی خود، به صورت آزمایشی استفاده می‌کنند. سایت gartner Walmart ، یونیلور و نستله از این فناوری استفاده می‌کنند که شرکت والمارت، از این تکنولوژی برای سیستم ردیابی مواد غذایی از مزرعه تا فروشگاه استفاده می‌کند و دو شرکت بعدی، از این فناوری در ردیابی آلودگی مواد غذایی استفاده می‌کنند.

همانطور که قبلا هم گزارش کرده بودیم، والمارت، یونیلور و نستله همگی شرکای IBM هستند. IBM یک شرکت فعال و معتبر در زمینه فناوری است که به تازگی یک شرکت در زمینه مواد غذایی ایجاد کرده است که در آن از فناوری بلاک چین استفاده می کند.

منبع: cointelegraph

اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.