پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403
ارز دیجیتال ریپل در ازای تولید محتوا و نویسندگی

اهدای ریپل به تولید کنندگان محتوا

استارتاپ هایی که در حوزه ارز دیجیتال فعالیت می کنند، در این روزهای پر رونق ارز دیجیتال، توجه ویژه ای به تولیدکنندگان محتوا دارند و به آن ها به چشم افراد موثر در این فناوری نگاه می‌کنند.

استارت آپ Coil در شهر سان فرانسیسکو واقع شده است که مدیر ارشد سابق فناوری ریپل آن را تاسیس کرده است. او این شرکت را تاسیس کرد تا یک پلتفرم وبلاگ نویسی فراهم کند تا به نویسندگان کمک کند از طریق نویسندگی کسب درآمد کنند و در ازا به آن ها ریپل پرداخت می کند.

نسخه بتای این پلتفرم در آگوست 2018 راه اندازی شد و تا به حال تقریبا هزار کاربر آزمایشی مشغول فعالیت اند که ماهانه 5 دلار از طریق مروگرهای شان حق اشتراک پرداخت کرده اند.

پلتفرم Coil را میتوان از این جهت با Spoify مقایسه کرد چون به صورت خودکار بر اساس میزان استفاده ای که خوانندگان دارند، به تولیدکنندگان محتوا ریپل پرداخت می کنند و کاربر هم از این نرخ اشتراکی که یک دست است، خوشحال می شود.

ریپل در ازای نویسندگی

این پلتفرم وبلاگ نویسی جدید که در سایت Coil.com قرار دارد، در حال همکاری با شرکت سازنده کیف پول دیجیتال یعنی Stroghold است تا بتواند علاوه بر ارز دیجیتال ریپل ، پرداخت دلار هم فراهم کند.

این ایده زمانی مطرح شد که به کاربر اجازه دسترسی رایگان و امکان دادن پاداش و پرداخت برای محتوای افزوده داده شود.

توماس همچنین اضافه کرد:

هر فردی که به عنوان شرکت کننده در این پلتفرم حضور دارد، می‌تواند نوع ارز دیجیتال خودش را که قصد استفاده از آن را دارد، انتخاب کند.

فاز دیگری وجود دارد که در آن متوجه می شویم چه چیزی نیاز های هر دو طرف را تامین می کند. منظور از دو طرف؛ تولید کننده محتوا و کاربر است. تولید کننده محتوا قاعدتا با محدودیت هایی مانند تولید کردن محتوا با کیفیت و بدون انجام تلاش مضاعف روبروست.

در همین زمینه آوی کابانی که یک نویسنده است، گفته است که از طریق این سایت، 21 واحد ریپل دریافت کرده است که در حدود 6 دلار می شود. در واقع این طور به نظر می رسد که ریپل موفق شده است یک چرخه اقتصادی بین جامعه کاربران ریپل خلق کند. کابانی در ادامه گفت: من با ذخیره ریپل در کیف پول Coil خودم، از سایر تولیدکنندگان حمایت می‌کنم و دوست دارم علاوه بر کانال شبکه های اجتماعی، از پلتفرم وبلاگ نویسی Coil هم استفاده کنند.

توماس سیلک جایر که یکی از اولین کاربران Coil است و در نشریه Forbes هم نویسندگی می کند، گفته است که منتظر روزی است که پلتفرم Coil جایگزین تمام سامانه‌هایی شود که برای داشتن درآمد بیشتر، دسترسی افراد به محتواهای خوب را سلب می‌کنند.

انتخاب‌های دیگر (رقبا)

Coil به صورت خاص روی زمانی که در صفحه صرف می شود، تمرکز دارد. اما نمی‌توان آن را فقط یک ابزار موجود برای ارائه پرداخت‌های ریز به سازندگان محتوا در نظر گرفت.

جدا از این پلتفرم ،پلتفرم های دیگری سراسر دنیا وجود دارند. برایی مثال پلتفرم وبلاگ نویسی لایتنینگ که نام آن Yalls است، در سال ۲۰۱۸ توانست بیست هزار صورتحساب را در مدت 7 ماه ثبت کند که پرداختی های بیت کوین را انجام می دادند. همچنین پلتفرم Cent که بر پایه اتریوم است، در حال حاضر بیش از ۵۰ وبلاگ را در اختیار دارد که طی ۳۰ روز گذشته، عددی بین 55 تا 236 دلار درآمد داشته است. البته لازم به ذکر است که این مقدار درآمد، در مقایسه با Spotify بسیار ناچیز است.

با این‌ حال سیلک جایر گفته است که توان بالقوه Coil زمانی خودش را نشان می دهد که پروتکل تعامل مشترکی که توسط ریپل اختراع شده است و با نام Interledger شناخته می‌شود، به ابزارهای پرداخت خرد این امکان را بدهد که بتوانند از چندین ارز دیجیتال پشتیبانی کنند. او همچنین گفته است که تولیدکنندگان محتوا می توانند از Interledger استفاده کنند و نوع ارزی که دوست دارند دریافت کنند را تعیین کنند. پس از آن دیگر این موضوع اهمیتی ندارد که Coil ریپل خرج می‌کند چون Interledger مانند یک پل در میان شبکه قرار خواهد گرفت که با نیازهای نویسندگان در تناسب است.

توماس در واقع این موضوع را هم تایید کرده است که برنامه‌هایی برای به کارگیری Interledger وجود دارد که توسط آن ها میتوان امکان نقد کردن پرداخت‌ها توسط ارزهای مختلف را فراهم کرد. از انواع مختلف ارزهای دیجیتال گرفته تا انتقال مستقیم وجه توسط بانک.

هدف از ساخت این پلتفرم

توماس در ادامه اضافه کرد که ما Coil را به‌صورت یک پلتفرم انتشاراتی می‌بینیم و به همین هم بر پایه استاندارد باز آن را ساخته ایم. این پلتفرم قابلیت تعامل‌پذیری بیشتری نسبت به سایر پلتفرم هایی که بر اساس این امر ساخته شده بودند دارند. ما coil را بر اساس استاندارد کسب درآمد از وب ساخته ایم و هدف ما این است که یک روز تبدیل به یک استاندارد برای همه مرورگرها شویم که البته برای تحقق این هدف باید کمی جذابیت در بازار ایجاد شود و در حال حاضر در حال گسترش این هدف و تمرکز روی آن هستیم.

منبع: tradingview

همچنین ببینید

شکایت sec از ایلان ماسک

SEC از ایلان ماسک شکایت کرد

رگولاتور اوراق بهادار ایالات متحده از یک قاضی خواسته است تا ایلان ماسک را مجبور …

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

یک کامیونیتی مخصوص میم و طنز در حوزه سرمایه‌گذاری و ترید به نام  Wall Street …

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

پالیگان لبز (Polygan Labs) که سازنده شکه پالیگان با ارز دیجیتال متیک (Matic) است، روز …

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

دو سال پیش در نزدیکی اوج تاریخی بیت‌ کوین، بازار ایجاد صندوق‌های ETF بیت‌کوینی داغ …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.