سه‌شنبه 4 اردیبهشت 1403
قیمت بیت کوین و ارز دیجیتال

بالاخره قیمت بیت کوین به 7 هزار دلار رسید!!!

قیمت بیت کوین به 7 هزار دلار رسید

امروز 29 آگوست سال 2018 است و در صبح روز چهار شنبه شاهد آن هستیم که بعد از کش و قوس‏‌های فراوان که تقریباً چند هفته به طول انجامید، بالاخره قیمت بیت کوین به 7 هزار دلار رسیده است!!! در واقع همه‌‏ی افراد دخیل در بازار ارزهای دیجیتال و سرمایه‏‌گذاران فعال حاضر در این بازار، در طی چند هفته‌‏ی گذشته در امید این بودند که بیت کوین دوباره بتواند قیمت خود را بهبود بخشد و شاهد رونق و افزایش قیمت‏‌های مناسب در بازار ارزهای دیجیتال باشیم که بالاخره این اتفاق افتاد و می‏‌توان این حرکت مثبت بیت کوین را به عنوان یک حرکت رو به بالا و کسب یک موفقیت ارزشمند در نظر گرفت.

مقاومت قیمت بیت کوین در مقابل رکود های اخیر ، برخلاف پیش‌بینی ها

باید توجه داشت که کسب چنین موفقیتی در چه شرایط بسیار دشواری اتفاق افتاده است. یکی از دشواری‏های این شرایط مربوط به این است که بیت کوین به تازگی و در حدود یکی دو هفته‌‏ی قبل بود که قیمت‎های نزدیک به 6 هزار دلار را تجربه کرده بود و این در حالی اتفاق افتاده بود که قیمت این ارز دیجیتال تا 8 هزار و 400 دلار هم رسیده بود و کاهش شدید قیمت بیت کوین از 8 هزار دلار و خورده‌‏ای به نزدیکی 6 هزار دلار را کارشناسان بازار ارزهای دیجیتال به عنوان ضربات محکمی بر پیکره‌‏ی بازار ارزهای دیجیتال می‌‏دانستند و این احتمال داده می‌‏شد که بازار تا مدت‏ها نتواند شرایط مثبت قبلی را فراهم نماید که بالاخره بعد از گذشت چندین هفته، شاهد آن هستیم که بازار به سمت یک جهش مثبتی دیگر نیز در حال حرکت می‏‌باشد.

اعلام استقلال بیت کوین و بازار ارز‌ دیجیتال از مشکلات اقتصادی نظام های مالی

از دشواری‏‌های دیگر کسب چنین موفقیتی، می‏‌توان به شرایط مالی و اقتصادی فعلی دنیا اشاره کرد که در این شرایط اکثر نظام‏‌های مالی دنیا با مشکل مواجه بوده و بسیاری از کشورهای مطرح در دنیا، وارد جنگ اقتصادی شده‏‌اند. در این شرایط همیشه از بیت کوین و بازار ارزهای دیجیتال این انتظار را داشتیم که دچار کاهش قیمت‏‌های بسیار شدیدی شود و وضعیت بازار به شرایط اضطراری تغییر نماید. حال با کسب این موفقیت مشاهده می‏‌شود که نه تنها بیت کوین و بازار ارزهای دیجیتال از وجود شرایط فعلی در دنیای اقتصادی، دچار تأثیرات منفی نشده‌‏اند، بلکه توانسته‏‌اند با غلبه بر تأثیرات این وضعیت، خود را یک قدم بالاتر برده و بر استقلال خود از نظام‏‌های مالی دنیا بیفزایند.

درست است که ارزهای دیجیتال در عمل از نظام‏‌های مالی و کشورهای دنیا مستقل هستند ولی این نکته را باید در نظر داشت که در ماه‌‏ها و زمان‏‌های قبلی نظام‏‌های بانکی و برخی از دولت‏‌ها، به راحتی می‏توانستند با گرفتن تصمیماتی خاص، بازار ارز دیجیتال و بخصوص بیت کوین را تحت تأثیر قرار دهند که در روزهای اخیر شاهد آن هستیم که نظام‏‌های بانکی و کشورها، این قدرت خود را تا حدودی از دست داده‌‏اند.

به نوعی می‏توان گفت که بیت کوین و بازار ارزهای دیجیتال در جهت استقلال کامل خود از اقتصاد دنیا، حرکت می‏‌کنند و این امر باعث می‏ شود که بر جذابیت استفاده و کاربرد ارزهای دیجیتال توسط بسیاری از افراد افزوده گردد و شاهد گسترش و توسعه‏‌ی هر چه بیش‏تر استفاده و کاربرد ارزهای دیجیتال در بین مردم از سراسر دنیا باشیم که در شرایط محدودیت به سر می‌‏برند و ارز دیجیتال را به عنوان دروازه‌‏ای برای رهایی از محدودیت‏‌های اقتصادی در نظر می‌‏گیرند.

همچنین ببینید

شکایت sec از ایلان ماسک

SEC از ایلان ماسک شکایت کرد

رگولاتور اوراق بهادار ایالات متحده از یک قاضی خواسته است تا ایلان ماسک را مجبور …

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

یک کامیونیتی مخصوص میم و طنز در حوزه سرمایه‌گذاری و ترید به نام  Wall Street …

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

پالیگان لبز (Polygan Labs) که سازنده شکه پالیگان با ارز دیجیتال متیک (Matic) است، روز …

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

دو سال پیش در نزدیکی اوج تاریخی بیت‌ کوین، بازار ایجاد صندوق‌های ETF بیت‌کوینی داغ …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.