هارد فورک ارز دیجیتال بیت کوین کش

باگ بزرگ بیت کوین کش طی هارد فورک خود

صرافی بیت مکس (BitMEX)  در پست توییتر خود در تاریخ 15 می (25 اردیبهشت) اعلام کرد که شبکه ارز دیجیتال بیت کوین کش ، پس از هارد فورک اخیر خود، با مشکلاتی در انجام تراکنش‌ها روبه‌رو شد.

پس از اعمال هاردفورک در بلوک 582,680، شبکه این ارز دیجیتال با بروز اشکالاتی در انجام تراکنش‌ها مواجه شد.

طبق اظهارات بیت مکس، تعداد تراکنش‌های انجام شده در هر بلوک بسیار پایین است و تقریبا بعد از بلوک شماره 582,680، هیچ تراکنشی در 9 بلوک آخر به ثبت نرسیده است.

هاردفورک ارز دیجیتال بیت کوین کش

طبق داده‌های به دست آمده از کوین دنس (CoinDance)، اکثر بلوک‌های استخراج شده بعد از هارد فورک اخیر، فقط تراکنش‌های مربوط به کوین بیس را انجام داده بودند. در همین حال، بیت مکس اعلام کرد که تعداد تراکنش‌های انجام شده توسط استخر استخراج آن‌ها، 1,622 بوده است.

به دنبال انتقادهای افراد فعال در زمینه ارز دیجیتال حول بلوک‌هایی که هیچ تراکنشی به ثبت نرسانده بودند، به نظر می‌رسد که توسعه دهندگان برای رفع مشکلات پیش آمده، یک patch ارائه دادند.

در ماه آپریل سال گذشته، سایت کوین تلگراف در گزارشی اعلام کرد بیت کوینsv که حاصل هارد فورک بیت کوین کش بود، با مشکلاتی در حجم عظیم بلوک‌های خود دست و پنجه نرم می‌کرد که در نتیجه اقدامات انجام شده جهت رفع  این مشکلات، بیت مکس اعلام کرد که این مشکل از وجود دو زنجیره در شکاف شکل گرفته در بلوک 578,639 سرچشمه گرفته بود.

حمله خرج دوباره

بیت مکس در کامنتی در توئیت خود، توضیح داد که دو زنجیره رقابتی معتبر را شناسایی کرده است که جداسازی آن‎ها در بلوک 578639 صورت گرفته است. نود بیت مکس زنجیره سمت چپ را تا بلوک 578642 دنبال کرده و در ادامه به زنجیره سمت راست جهیده است. در حدود یک ساعت بعد، این زنجیره دوباره به سمت چپ انتقال یافت. بیت مکس در این‎باره نوشت که هیچ حمله خرج دوباره (double spending) صورت نگرفته است.

در اوایل ماه جاری همانطور که در خبرها گفته شد، طی ماه گذشته بیشتر از نیمی از تراکنش‌های مربوط به بیت کوین کش فقط از طریق یک آدرس انجام شده بود و این آدرس رمزآلود موفق به انجام تعداد 587000 تراکنش از تاریخ 8 آپریل امسال شده بود.

بیت کوین کش چهارمین ارز دیجیتال برتر به لحاظ سرمایه‌گذاری در بازار محسوب می‌شود .

منبع: cointelegraph

اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.