ارز دیجیتال و ثبات بازار داخلی

بی خطر بودن ارز دیجیتال برای ثبات بازار داخلی

به نظر بانک مرکزی کره جنوبی، ارز دیجیتال به عنوان خطری در ثبات بازار داخلی به شمار نمی‌رود.

بانک مرکزی کره جنوبی

این موضوع که ارز دیجیتال به عنوان عاملی مثبت در رشد اقتصادی یک کشور به شمار می‏‌رود، از جمله موضوعاتی است که در محافل اقتصادی این روزها بحث‏‌های بسیاری در مورد آن می‌‏شود. به نظر برخی از اقتصاددانان ارزهای دیجیتال با امکانات و خدماتی که با خود به همراه دارند، راه را برای پیشرفت اقتصادی یک کشور باز می‏‌کنند بدین ترتیب که فرصت‏‌های شغلی جدید ایجاد کرده، زمینه‌‏های سرمایه‌گذاری نوینی را به وجود آورده و باعث ایجاد تسهیلات و برتری‏‌های بسیار دیگری نیز می‌‏شوند که در کل باعث رشد و شکوفایی اقتصادی یک کشور می‏‌گردند.

ولی در نقطه‏‌ی مقابل برخی دیگر از کارشناسان و سیاست‌مداران این عقیده را دارند که استفاده از ارزهای دیجیتال به عنوان ابزاری برای سرمایه‌گذاری ممکن است که باعث ایجاد تهدیداتی در ثبات اقتصادی یک کشور شده و سرمایه‌‏های مردمی را در حالی به خود جذب نماید که هیچ تضمینی برای سود‌دهی و یا بهبود سرمایه‌‏ی مردم وجود نداشته و کلاً سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال را به عنوان حبابی که هر لحظه ممکن است منفجر شود، در نظر می‌‏گیرند.

کلیه‎ی این نگرش‌‏ها تأثیرات خاص خود را بر روی ارزهای دیجیتال داشته و بر روی قیمت و ارزش آن در بازارهای جهانی اثرات مستقیمی را می‌‏گذارند که هر چقدر شاهد نگرش مثبت در این زمینه باشیم، ارزهای دیجیتالی همگانی‌‏تر شده و ارزششان بیش‏تر می‌‏شود ولی هر چقدر که موانع بیش‏تری بر سر راه این ارزها قرار گیرد، ممکن است روزی شاهد نابودی این ارزها شویم.

ارز دیجیتال تهدیدی برای بازار داخلی ؟

در این بین هر روز نظرهای مختلفی از سران کشورهای دنیا در مورد ارزهای دیجیتال، شنیده می‌‏شود. بنا بر گزارش خبرگزاری ” Yonhap ” که از خبرگزاری‌‏های محلی در کره‌‏ی جنوبی به شمار می‏‌رود، در یکی از این اظهارات، بانک مرکزی کره‏‌ی جنوبی (Bank of Korea (BOK))، اعلام کرده که وجود ارزهای دیجیتال و سرمایه‌گذاری مردم در این زمینه، تهدیدی برای اقتصاد داخلی کشور و سایر بازارهای داخلی به شمار نمی‌‏رود و تأثیر این بخش بر کل اقتصاد کشور کره‌‏ی جنوبی بسیار ناچیز می‏‌باشد. کشور کره‌‏ی جنوبی یکی از کشورهای فعال و جنجالی در بازار ارزهای دیجیتال می‏‌باشد که در ماه‌‏های اخیر، فعل و انفعلات صورت گرفته در این کشور، تأثیرات مستقیمی را بر وضعیت بازار ارزهای دیجیتال گذاشته است.

تصمیمات بانک مرکزی کره جنوبی

در این راستا بانک مرکزی کره‏‌ی جنوبی اعلام کرد که بنابر آمار در دسترس در حدود 1.79 بیلیون دلار پول مربوط به فعالیت و سرمایه‌گذاری در زمینه‏‌ی ارز دیجیتال در حساب‌‏های بانکی موجود می‏‌باشد که این رقم نشان از علاقه‏‌ی سرمایه‌گذاران برای فعالیت در این زمینه می‏‌باشد ولی با این حال بانک مرکزی اعتقاد دارد که این رقم در مقایسه با کل سرمایه‏‌های کشوری بسیار ناچیز بوده و در حد 8 درصد می‏‌باشد که این درصد ناچیز، نمی‌‏تواند تعادل و ثبات اقتصادی کشور را تحت تأثیر قرار دهد. چرا که اگر این مقدار به جای 8 درصد در حد 40 یا 50 درصد بود، در اثر یک نوسان منفی در بازار ارز دیجیتال و شروع روند نزولی، اقتصاد کره به طور کلی تحت تأثیر قرار می‌‏گرفت و عملاً نصفی از سرمایه‏‌ی این کشور، نابود می‌‏شد ولی در حال حاضر این رقم در حدی نیست که این تأثیر را داشته باشد.

همچنین دولت کره‏‌ی جنوبی اعلام کرده که قصد دارد قوانین مدیریتی را برای کنترل کردن فعالیت بازار ارزهای دیجیتال در نظر بگیرد که قرار است این کار را در راستای نتایج بدست آمده از جلسات G20 اخیری که برگزار شده‏ بود، انجام دهد.

همچنین ببینید

شکایت sec از ایلان ماسک

SEC از ایلان ماسک شکایت کرد

رگولاتور اوراق بهادار ایالات متحده از یک قاضی خواسته است تا ایلان ماسک را مجبور …

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

یک کامیونیتی مخصوص میم و طنز در حوزه سرمایه‌گذاری و ترید به نام  Wall Street …

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

پالیگان لبز (Polygan Labs) که سازنده شکه پالیگان با ارز دیجیتال متیک (Matic) است، روز …

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

دو سال پیش در نزدیکی اوج تاریخی بیت‌ کوین، بازار ایجاد صندوق‌های ETF بیت‌کوینی داغ …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.