چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403
ارزهای دیجیتال در تایلند

استفاده از فناوری بلاک چین در تایلند

تایلند در نظر دارد از فناوری بلاک چین برای پرداخت‎های بین المللی و کاهش تخلفات مالی استفاده نماید.

ارزهای دیجیتال در تایلند

در حال حاضر کم‏تر کسی وجود دارد که با مقوله‌‏های فناوری بلاکچین و ارز دیجیتال آشنا نباشد که دولت‏‌ها و بانک‌‏ها نیز از این قاعده مستثنی نمی‏‌باشند. ولی عکس العمل برخی از دولت‌‏ها و بانک‌‏های مرکزی نسبت به بحث استفاده و توسعه‌‏ی تکنولوژی بلاک چین و ارزهای دیجیتال متفاوت می‌‏باشد. به هر دلیلی برخی با این تکنولوژی و نوآوری موافق بوده و برعکس برخی نیز به طور کامل با استفاده و توسعه‌‏ی آن مخالف هستند در عین حال گروهی هم نسبت به این تکنولوژی، بی‎تفاوت می‌‏باشند. در این بین کشور تایلند از جمله کشورهایی است که با آغوش باز از تکنولوژی بلاک چین و ارزهای دیجیتال استقبال کرده و شرایط و محیط را طوری فراهم آورده تا این تکنولوژی‌‏ها به راحتی بتوانند راه پیشرفت و توسعه‌‏ی خود را در پیش گیرند.

در این راستا، اخیراً اخبار مختلفی نسبت به فعالیت‌های مثبت کشور تایلند در بازار ارز دیجیتال و توسعه‌‏ی فناوری بلاک چین به گوش می‏‌رسد. بر اساس خبرهای قبلی منتشر شده این کشور قصد داشت تا از طریق ائتلافی اقتصادی، یک صرافی ارز دیجیتال آنلاین به وجود آورد و با این کار از خروج سرمایه‎های درون کشور به خارج جلوگیری کرده و پلتفرمی را برای فعالیت تجاری مردم خود در زمینه ارز دیجیتال فراهم آورد. حال این کشور کار توسعه و پیشرفت در این زمینه را یک قدم جلوتر برداشته و قصد دارد تا با استفاده از توسعه‌‏ی فناوری بلاک چین نسبت به استفاده از این تکنولوژی در درون فعالیت‌‏های مالی و پرداخت‌‏های بین المللی صورت گرفته استفاده نماید.

سیاست کشور تایلند درخصوص ارز دیجیتال

در این راستا در اجلاس تجاری آسیایی ” Bloomberg ” که در تاریخ 12 ژولای برگزار شد، آقای دکتر ” Veerathai Santiprabhob ” به عنوان رئیس بانک تایلند (Bank of Thailand (BoT)) این چنین بیان نمود که بانک تایلند قصد دارد در پی استفاده در فعالیت‎های تجاری و عملیاتی مختلف، استفاده و کاربرد فناوری بلاک چین را توسعه دهد. بر این اساس بانک تایلند بیش‏تر قصد دارد از تکنولوژی بلاک چین برای شفاف‎تر نمودن تراکنش‏‌های مالی صورت گرفته داخلی و خارجی و نظارت هر چه بیش‏تر بر این تراکنش‌‏ها از این تکنولوژی استفاده نماید. در واقع این بانک قصد دارد که تسلط خود را نسبت به فعالیت‏‌‏های مالی انجام شده افزایش دهد و راه را برای تخلفات مالی صورت گرفته بسته نگه دارد.

از جمله این که بیش‏تر این تخلفات در حوزه‏‌ی انتقال‌‏های مالی بین المللی صورت می‌‏گیرد و برخی از افراد قصد دارند از طرق مختلف سرمایه‏‌های غیر‌قانونی خود را از کشور خارج کرده و به نوعی مرتکب عمل پول‌شویی شوند که بانک تایلند امیدوار است با پیاده سازی فناوری بلاک چین و استفاده از امکانات و خدمات نظارتی و ردیابی این تکنولوژی، این چنین فعالیت‌‏هایی را تشخیص داده و به مقابله و برخورد با این فعالیت‌‏ها اقدام نماید.

فعالیت تایلند در حوزه ارز دیجیتال

البته این تنها فعالیت کشور تایلند در زمینه ارزهای دیجیتال و تکنولوژی بلاک چین نبوده و نخواهد بود و این کشور قصد دارد تحت مدیریت بانک مرکزی، ارزهای دیجیتال مخصوص به خود را وارد بازار نماید تا مردم و سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال، با استفاده از آن‏‌ها بتوانند تراکنش‌‏های مالی صورت گرفته بین خود را با قدرت و شفاقیت و امنیت بالاتری به انجام رسانده و از این ارز برای سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال نیز استفاده نمایند.

همچنین ببینید

شکایت sec از ایلان ماسک

SEC از ایلان ماسک شکایت کرد

رگولاتور اوراق بهادار ایالات متحده از یک قاضی خواسته است تا ایلان ماسک را مجبور …

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

یک کامیونیتی مخصوص میم و طنز در حوزه سرمایه‌گذاری و ترید به نام  Wall Street …

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

پالیگان لبز (Polygan Labs) که سازنده شکه پالیگان با ارز دیجیتال متیک (Matic) است، روز …

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

دو سال پیش در نزدیکی اوج تاریخی بیت‌ کوین، بازار ایجاد صندوق‌های ETF بیت‌کوینی داغ …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.