سه‌شنبه 28 فروردین 1403
قیمت بیت کوین و بازار ارز دیجیتال

تا چه زمانی باید منتظر اصلاح وضعیت بازار ارز دیجیتال باشیم؟

بازار ارزهای دیجیتال

قیمت بیت کوین در یک سال اخیر

همین یک سال پیش بود که ارزهای دیجیتال در وضعیت استثنایی خود قرار داشتند و توانسته بودند که ارزش سهام خود را به طرزی شگفت انگیز بالا ببرند. به طوری که قیمت بیت کوین تا مرز 20 هزار دلار هم بالا رفته بود و باعث خوشحالی بسیاری از سرمایه‏‌گذاران و در عین حال باعث نگرانی بسیاری از کشورها و دولت‌مردان شده بود.

ولی به یکباره شاهد این امر بودیم که قیمت ارزهای دیجیتال و در رأس آن‎ها بیت کوین یک شیب منفی شدید به خود گرفتند و قیمت آن‏‌ها تا شرایط فعلی که تقریباً چند برابر پایین‌‏تر از مقدار قیمت‌‏های سال پیش است، پایین‏‌تر آمدند و در حال حاضر قیمت بیت کوین در حدود 6 هزار و 600 دلار در حال تغییر است و در این وضعیت، بسیاری از افراد و سرمایه‏‌گذاران در امید تکرار روزهای باشکوه بیت کوین و بازار ارزهای دیجیتال هستند که از آن دوران به عنوان دوران رویایی بیت کوین یاد می‌‏شود.

چه موقع بازار ارزهای دیجیتال از حالت رکود خارج می‌شود؟

حال بسیاری از افراد به دنبال پاسخ این سوال هستند که چه زمانی این دوران پر شکوه دوباره تکرار خواهد شد و یا این که وضعیت بازار چه موقع از حالت رکود خارج شده و اوج خواهد گرفت. در پاسخ به این سوال، بسیاری از کارشناسان و صاحب‎نظران عرصه‏‌ی ارزهای دیجیتال این عقیده را دارند که برای تکرار آن دوران باید اندکی صبور بود. چرا که دیگر نباید این انتظار را داشت که بازار ارزهای دیجیتال و مخصوصاً بیت کوین به این صورت و به سرعت افزایش قیمت داشته باشد.

زیرا بیت کوین دیگر خود را به جایی می‎کشاند که در آن دارای ثبات باشد و به اصطلاح خود را در شرایط اصلاح بازار قرار داده است و اگر قرار باشد که شاهد افزایش قیمت این ارز دیجیتال باشیم، این افزایش قیمت به صورت تدریجی خواهد بود نه این که به یکباره شاهد افزایش قیمت سهام چند هزار دلاری بیت کوین در بازار ارزهای دیجیتال باشیم. لذا در این وضعیت باید صبور بوده و بیش‏تر نسبت به سرمایه‏‌گذاری‏‌های بلند مدت اقدام نمود.

کارشناسان و نظرات در مورد قیمت بیت کوین

البته کارشناسان بازار ارزهای دیجیتال این یقین را دارند که دیر یا زود قیمت بیت کوین و به تبع آن، قیمت سایر ارزهای دیجیتال در آینده‏‌ی نزدیک به شرایط رونق و بهبودی خواهند رسید ولی برای دیدن آن شرایط اندکی باید صبر نمود و استراتژی‏‌های خرید و فروش خود را بر این اساس باید بنا کنیم تا در بازار ارز دیجیتال بتوانیم به سود مناسب و کسب درآمد برسیم.

حال باید از یک دید دیگر به بازار ارزهای دیجیتال نگاه کرد که آیا این بازار واقعاً توانسته است که به یک ثبات نسبی برسد؟ در پاسخ باید گفت که بله، زیرا که با نگاه به وضعیت قیمتی بیت کوین در طول یک ماه اخیر و وضعیت سیاسی و اقتصادی دنیا، متوجه می‌‏شویم که بیت کوین با قرار گرفتن در بازه‏‌ی قیمتی بین 6 هزار دلار و 8 هزار دلار توانسته به یک ثبات نسبی برسد در حالی که وضعیت سیاسی و اقتصادی دنیا در حال و وضعیت یک جنگ قرار گرفته و بسیاری از کشورها از روابط مناسبی با هم برخوردار نیستند که در حالت عادی این شرایط باید باعث ایجاد نوسانات شدید در قیمت بیت کوین می‏‌شد ولی شاهد آن هستیم که بیتکوین توانسته نسبت به این فشارهای وارد شده، مقاومت داشته باشد و قیمت خود را در یک وضعیت مشخص نگه دارد.

در نتیجه‌‏ی این موارد همه‏‌ی این عکس‏‌العمل‌‏ها باعث امیدواری بیش‏تر کارشناسان و سرمایه‏‌گذاران بازار ارز دیجیتال به آینده‏‌ی بیتکوین شده‏ است تا این ارز دیجیتال بتواند دوباره خود را به جایگاه واقعی‌‏اش در بازارهای جهانی برساند.

اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.