پنج‌شنبه 30 فروردین 1403
قیمت ارز دیجیتال بیت کوین

تحلیل قیمت بیت کوین – 4 خرداد

همانطور که در نمودار پایین ملاحظه می‌کنید ارز دیجیتال بیت کوین مرز 8100 دلار را شکست ولی این اتفاق را نمی‌توان به عنوان یک واکنش واقعی در نظر گرفت. با اینکه این ارز دیجیتال شده موفق به شکست قیمت 8200 دلاری هم شده است، ولی حجم معاملات قابل قبولی را در بازار مشاهده نکرده‌ایم. از آغاز شکل گیری روند صعودی این ارز از قیمت 7500 دلار تا حالا، حجم معاملات مناسبی نسبت به این افزایش قیمت در بازار شکل نگرفته است. این اتفاق را می‌توانیم به عنوان وجود نشانه‌های خرسی در بازار یا احتمال شکل گیری  تصحیح قیمت در نظر بگیریم.

تحلیل قیمت بیت کوین

با توجه به اینکه حجم معاملات بازار در وضعیت خوبی قرار ندارد و همچنین با توجه به نزدیک شدن به روزهای پایانی هفته، من معتقدم هنوز روند صعودی قابل قبولی برای این ارز دیجیتال شکل نگرفته است. قبلا هم بارها دستکاری‌هایی در روزهای پایانی هفته روی قیمت ارزهای دیجیتال رخ داده است.

ارز دیجیتال اتریوم هم حرکات قابل توجهی طی نیم سال گذشته از خود نشان داده که شایان بررسی است. این ارز دیجیتال توانسته است حجم معاملات خود را به رقم 265 برساند.

تحلیل قیمت ارز دیجیتال بیت کوین

ارز دیجیتال بیت کوین هم پتانسیل شکل گیری یک روند صعودی را دارد. اگر بیت کوین موفق به ادامه روند صعودی خود نشود و افت قیمت را تجربه کند، دراین صورت شاهد شکل گیری الگوی کوچک H&S در نمودار خواهیم بود و دوباره به منطقه 8000 دلار نزدیک خواهیم شد که در نهایت، این اتفاق منجر به سقوط به ناحیه 7800 دلاری خواهد شد که دوباره این علائم، نشانه‌های بازار خرسی را در بر دارند.

چه آینده ای برای قیمت بیت کوین دیده می شود؟

در حال حاضر پیش بینی آینده قیمت این ارز دیجیتال کمی دشوار به نظر می‌رسد. همان‌طور که چند روز پیش نگاه‌ها به سمت پایین نمودار متمرکز بود، بیت کوین بر خلاف تصور عموم، توانست الگوی مثلثی حمایتی شکل گرفته شده را با موفقیت پشت سر بگذارد. هم اکنون نیز، تصویر پیش روی ما خبر از ادامه روند صعودی این ارز دیجیتال می‌دهد ولی تنها مورد نگران کننده موجود، همانطور که قبلا هم گفته شد حجم معاملات اندک بازار است که در وضعیت مناسبی به سر نمی‌برد. همین‌طور رشد قیمت برخی از آلت کوین‌ها به ما اجازه اظهار نظر قاطعانه درباره آینده بیت کوین را نمی‌دهد.

بنابراین ما منتظر رفتار نمودار این ارز دیجیتال در چند ساعت آینده خواهیم بود. اگر بیت کوین توانایی نگه داری روند تشکیل شده در سمت چپ نمودار را داشته باشد در این صورت احتمال وجود گام‌های بزرگ بعدی دور از انتظار نخواهد بود.

تحلیل قبلی نویسنده

تحلیل قیمت ارز دیجیتال بیت کوین

گاهی اوقات می‌توانیم این اتفاقات را از نمای دورتر بررسی کنیم. در این نمودار ما شکل گیری روند گاوی را در بازارهمزمان با حجم مناسب بازار مشاهده می‌کنیم.

ولی وقتی حرکات نمودارها را در مقیاس زمان‌های کمتر بررسی می‌کنیم، بهتر می‌توانیم نشانه‌ها را از لحاظ واقعی بودن آن‌ها درک کنیم.

به هر حال در این تصاویر وجود بازار گاوی واقعیت انکار ناپذیر به نظر می‌رسد. من در بازه‌های زمانی کوتاه تر به دنبال جریانات قطعی یا شانس حرکات مطمئن‌تر هستم. در این نمودارها مشاهده می‌کنیم که در منطقه زیر 8100 دلار، بازار تمایل بیشتری به سمت خرس‌ها بروز می‌داد. ولی در حال حاضر نسبت موفقیت گاوها در مقابل خرس‌ها  چیزی در حدود 65 به 35 به نظر می‌رسد که با توجه به حجم کم معاملات این نسبت به عقیده من 50/ 50 است.

سطوح 8300/8400 به عنوان سطوح مقاومتی در نظر گرفته می‌شود و اگر شاهد شکست حجم معاملاتی قابل قبولی در بازار باشیم احتمال رسیدن قیمت این ارز دیجیتال به مرز 9000 دلار هم قابل پیش بینی خواهد بود. به عبارت دیگر اگر شکست حجم معاملات نسبتا خوبی اتفاق بیفتد، احتمال 80 درصد امکان رسیدن به قیمت 9000 دلار وجود خواهد داشت. احتمال رسیدن به این رقم با حجم معاملات شکل گرفته در بازار نسبت مستقیم خواهد داشت.

در نظر داشتن این موارد به ما کمک می‌کند که حد ضرر خود را تعیین کنیم.

در بررسی نمودار در بازه‌های زمانی کوتاه تر می‌توانیم وجود الگوی خرسی را مشاهده کنیم و به عبارت دیگر نسبت وجود بازار خرسی به گاوی 60 به 40 است. از طرف دیگر وجود یک الگوی H&S کوچک در نمودار نیز می‌تواند اوضاع را 60 به 40 به نفع گاوها تغییر دهد.

به نظر من شانس افراد هم نقش به سزایی در معاملات آن‌ها ایفا می‌کند. ولی همانطور که قبلا هم بارها گفته‌ام ما دشمن اصلی خودمان هستیم و گاهی اوقات قبل از شکل گیری شرایط منطقی برای معامله، بدون وجود پیش زمینه‌های موجود، مصر بر ساخت این شرایط هستیم.

بازار خرسی و گاوی در قیمت بیت کوین

منبع: tradingview

اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.