تحلیل بازار قیمت بیت کوین و ارز دیجیتال

تحلیل وضعیت فعلی قیمت بیت کوین در بازار ارز دیجیتال

تحلیل بازار بیت کوین

ثبات قیمت بیت کوین ، ثبات بازار ارز دیجیتال

همانطور که می‏‌دانید بازار ارز دیجیتال یک بازار همواره پر نوسان بوده که با تغییرات قیمت زیاد خود باعث کم اعتمادی سرمایه‏‌گذاران به خود شده است و این بازار برای رسیدن به یک جایگاه مطمئن در بین بازارهای جهانی نیازمند رسیدن به یک درجه از ثبات قابل قبول است. این ثبات، زمانی حاصل می‌‏شود که دیگر شاهد نوسانات قیمتی شدید با شیب بالا یا پایین نباشیم و قیمت و ارزش ارزهای دیجیتال موجود در بازار، در یک بازه‎ی معقول و پیش‏بینی شده، تغییر و تحول داشته باشند. برای رسیدن به چنین ثباتی نیاز است کل بازار در یک شرایط اصلاح قرار گیرند و تغییرات قبلی به وجود آمده در قیمت خود را اصلاح نمایند. در بازار ارزهای دیجیتال ارز بیت کوین به عنوان سنگ بنا و تأثیرگذارترین ارز بر سایر ارزها بوده و ثبات بیت کوین، می‏‌تواند ثبات بازار ارزهای دیجیتال را به ارمغان آورد.

نوسانات قیمت بیت کوین

ارز بیت کوین از زمان پیدایش و ظهور خود، روزهای خوب و بد زیادی را پشت سر گذاشته است و شاهد شرایط و وضعیت‌‏های مختلفی به خود بوده است. از جمله این که قیمت این ارز در سال گذشته تا مرز 20 هزار دلار رسید که نشان از روزهای درخشان بیت کوین بود و از طرفی دیگر در ماه قبل نیز قیمت بیت کوین تا حدود 5900 دلار کاهش داشته بود که بدترین وضعیت آن در طول چندین ماه اخیر بود که بسیاری از سرمایه‌‏گذاران و کارشناسان در زمینه‏‌ی ارزهای دیجیتال را با نگرانی مواجه کرده‏ بود. ولی در عین حال و با پشت سر گذاشتن این زمان‌‏ها، هم اکنون ارز بیت کوین در حدود یک هفته است که در بازه‌‏ی قیمتی بین 8100 دلار تا 8200 دلار جا به جا می‌‏شود و شاهد تغییرات شدید در قیمت این ارز نبوده‌‏ایم.

این شرایط یک هفته پیش در حالی به وجود آمد که قیمت بیت کوین وقتی در حدود 6500 دلار قرار داشت به یکباره با یک حرکت مثبت و رو به بالا، ابتدا به 7 هزار دلار رسید و سپس به تدریج بالاتر آمده و به شرایط و وضعیت فعلی خود دست یافت. با تحلیل سیر حرکتی بیت کوین، می‏‌توان این نتیجه را گرفت که بیت کوین در حال طی مسیر خود در جهت مثبت، با قدم‌‏های محکم و استوار است و در این بازه‏‌ی زمانی، کم‏تر کسی را می‏‌توان پیدا کرد که نسبت به افزایش قیمت بیت به بالای 10 هزار دلار امیدوار نباشد. پالس‌‏های مثبت موجود در بازار و واکنش‏‌های سازنده نسبت به ارزهای دیجیتال باعث شده تا پیش‌‏بینی شود که در چند هفته آینده قیمت بیت کوین به حدود 9 هزار دلار افزایش داشته باشد.

نوسانات قیمت بیت کوین

در بدترین سناریوی موجود در این شرایط، اگر قیمت بیت کوین به آرامی سیر کاهشی داشته و در طی چند روز به 8 هزار و سپس پایین‌‏تر بیاید، ممکن است دوباره شاهد بازگشت روزهای پرتلاطم در بازار ارزهای دیجیتال و قیمت بیت کوین باشیم ولی در حال حاضر، همه چیز خوب پیش رفته و بازار به یک ثبات تقریباً قابل قبولی رسیده است که سرمایه‌‏گذارن را برای فعالیت در زمینه‌‏ی ارزهای دیجیتال، ترغیب می‌‏نماید. ولی همانطور که می‏‌دانید تنها پاسخ‏گوی پیش‏‌بینی‌‏ها زمان است که باید منتظر ماند و دید که با گذر زمان بازار ارزهای دیجیتال چه عکس العمل‌‏هایی را از خود نشان خواهد داد.

اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.