پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403
فناوری بلاک چین و ارز دیجیتال در فیسبوک

تغییر سیاست فیسبوک در نمایش تبلیغات بلاک چین و ارز دیجیتال

هم اکنون، تبلیغات مربوط به فناوری بلاک چین ، اخبار صنعتی و همچنین رویدادها و مطالب آموزشی مربوط به ارزهای دیجیتال ، بدون کسب رضایت قبلی در فیسبوک نشان داده می‌شوند ولی غول رسانه‌های اجتماعی، تغییر تجارت فیسبوک را در روز 8 ماه می، اعلام کرد.

این توسعه تغییراتی را شامل می‌شد :

این تغییرات از سال پیش شکل گرفت و زمانی که فیسبوک سیاستی را اجرا کرد که در آن  تبلیغ کنندگان بلاک چین و ارزهای دیجیتال، قبل از این که بخواهند تبلیغات خود را نمایش دهند، نیازمند گرفتن رضایت قبلی بودند. این خبر برای درک بیشتر این موضوع منتشر می‌شود که این تغییرات، برای تبلیغ ارز مخصوصی به کار گرفته نمی‌شود و تبلیغات برای عرضه اولیه سکه‌ها (ICOs) همچنان ممنوع باقی می‌ماند.

هدف و منظور چنین محدودیت‌ها، جلوگیری از طعمه قرار گرفتن کاربران توسط تبلیغات گمراه‌کننده بیان شده است.
تبلیغ کنندگانی که قصد ترویج محصول خاصی مثل: یک ارز دیجیتال مخصوص، یک صرافی ارز دیجیتال و یا معرفی یک دستگاه سخت‌افزاری یا نرم‌افزاری مربوط به استخراج را دارند، باید از پیش فرض‌های کنترلی بسیار دقیق مثل مورد زیر، عبور کنند:

ارائه مجوز‌های کسب شده (چه مجوزهای وابسته به بورس سهام عمومی و چه مجوزهای وابسته به مراکز دولتی) و ارائه دیگر سوابق عمومی مرتبط با کسب و کار آنها.
همان‌طور که قبلا هم طی گزارشی در کوین تلگراف منتشر شده بود، تصمیمات فیسبوک جهت منع تبلیغات ارز دیجیتال و عرضه اولیه سکه‌ها (ICOs) در ماه ژانویه 2018 (دی 1396) را به باد انتقاد گرفت و این تصمیم را برای توسعه فناوری غیر ضروری و نامناسب خواند.

سخنان دجن چن در مورد این سیاست

دجن چن( Dejun qian)، بنیانگذار fusion  در این باره اظهار داشت:
این سیاست قطعا از مردم در برابر کلاهبرداری‌های سارقان اینترنتی محافظت خواهد کرد. اگرچه اتخاذ یک سیاست گسترده آگاهانه همیشه ساده‌ترین راه است، ولی لزوما بهترین مسیر برای توسعه فناوری به شمار نمی‌رود. او گفت: من معتقدم که ممنوع کردن تبلیغات تجارت الکترونیک، تنها به دلیل پیشگیری از خرید محصولات تقلبی توسط مردم، منطقی به نظر نمی‌رسد.

در روزهای آغازین هفته جاری و طبق گزارشات مکرر، فیس بوک اقدام به طی مراحل قانونی جهت کسب نام تجاری libra، برای پروژه مرموز ارز دیجیتال خود کرده است. این شرکت ظاهرا به دنبال سرمایه‌گذاری یک میلیارد دلاری روی یک توکن محلی که می‌تواند در فیسبوک، واتساپ و اینستاگرام استفاده شود، است.

منبع: cointelegraph

همچنین ببینید

شکایت sec از ایلان ماسک

SEC از ایلان ماسک شکایت کرد

رگولاتور اوراق بهادار ایالات متحده از یک قاضی خواسته است تا ایلان ماسک را مجبور …

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

یک کامیونیتی مخصوص میم و طنز در حوزه سرمایه‌گذاری و ترید به نام  Wall Street …

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

پالیگان لبز (Polygan Labs) که سازنده شکه پالیگان با ارز دیجیتال متیک (Matic) است، روز …

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

دو سال پیش در نزدیکی اوج تاریخی بیت‌ کوین، بازار ایجاد صندوق‌های ETF بیت‌کوینی داغ …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.