سه‌شنبه 4 اردیبهشت 1403
ارز دیجیتال ایاس EOS و بیت کوین

تلاش دوباره ایاس EOS برای رسیدن به جایگاه واقعی خود

ارز دیجیتال EOS

 

بیت کوین قدرتمندترین ارز دیجیتال موجود در بازار

از زمان پیدایش نخستین ارز دیجیتال، ارزهای دیجیتال زیادی پدید آمده و وارد بازار شده‏‌اند. هر یک از این ارزها در راستای تحقق هدفی خاص به وجود آمده که در نهایت هر کدام از آن‌‏ها، با داشتن وجهه‏‌ی اقتصادی برای استفاده و کاربرد در معاملات بازار ارزهای دیجیتال به کار گرفته می‌‏شوند. در این بین بیت کوین قدرتمندترین ارز دیجیتال موجود در بازار بوده و تا به حال ارز دیگری نتوانسته حتی به نزدیکی قیمت بیت کوین برسد. این شرایط باعث شده است تا بیت کوین به یک قدرت بی‎رقیب در دنیای ارزهای دیجیتال تبدیل گردد که وجود و رفتارش بر نحوه‌‏ی ادامه‏‌ی حیات سایر ارزهای دیجیتال تأثیرگذار باشد.

به طوری که نوسان‌‏های چه مثبت و چه منفی قیمت بیت کوین، به طور مستقیم بر روی سایر ارزهای دیجیتال که از آن‌‏ها به عنوان ” Altcoins ” یاد می‌‏شود، تغییراتی را ایجاد می‏‌نماید. ” Altcoins ” با افزایش قیمت بیت کوین، شاهد افزایش قیمت خود می‌‏شوند و در شرایطی برعکس نیز با کاهش قیمت بیت کوین، دچار رکود و کاهش ارزش سهام خود می‏‌شوند.

این وضعیت از زمان شروع فعالیت بازار ارزهای دیجیتال وجود داشته و همچنان نیز ادامه دارد. البته وجود چنین شرایطی، به هیچ وجه باب میل ” Altcoins ” نبوده و سایر ارزهای دیجیتال در صدد این امر هستند که از سایه‌‏ی بیت کوین خارج شده و به یک استقلال در تعیین آینده‏‌ی مالی و قیمتی خود برسند. به طوری که دیگر نوسانات قیمت این ارزها، تحت تأثیر تغییرات قیمت بیت کوین نباشد و در واقع هر ارز دیجیتال مسئول سرنوشت و آینده‏‌ی خود باشد که شکل‎گیری چنین جوی در بازار ارزهای دیجیتال می‏‌تواند شرایط موجود را به طور کلی دگرگون نماید.

ارز دیجیتال EOS

در این بین یکی از ارزهای دیجیتالی که بیش‏ترین تلاش را برای گرفتن استقلال مالی از خود نشان می‌‏دهد، ارز دیجیتال ایاس EOS می‏‌باشد. ایاس EOS به عنوان یک ارز دیجیتال جدید تقریباً 7 ماه قبل در 31 ژانویه سال 2018 وارد بازار شد. سازندگان اصلی این ارز دیجیتال، آقایان ” Daniel Larimer ” و ” Brendan Blumer ” بودند که با امید کسب موفقیت این ارز دیجیتال، آن را وارد دنیای تکنولوژی و اقتصاد نمودند. البته با وجود تازه‏‌کار بودن این ارز دیجتیال، برای قدرت گرفتن آن، پروژه‏‌های مالی گوناگونی شکل گرفت و هزینه‏‌ها و سرمایه‌‏های زیادی رد و بدل گشت، تا جایی که این ارز دیجیتال توانست قیمت خود را تا حدود 12 تا 15 دلار بالا ببرد.

این افزایش قیمت یک ارز دیجیتال به این سرعت و با این پشتوانه به عنوان یکی از اولین نمونه‏‌های جنگ برای استقلال مالی در بازار بود تا بتواند خود را از سایه‏‌ی غول بزرگی به نام بیت کوین خارج نماید. البته هر چند ایاس EOS توانست به طور نسبی به موفقیت برسد ولی این ارز نیز به مانند سایر ارزها که در چند ماه اخیر با رکود قیمت رو به رو شده‎اند، رو به رو شد و قیمتش از بالای 10 دلار به مقادیر پایین‏تر سقوط کرد و تمامی پروژه‏‌های راه اندازی شده در حمایت خودش را با شکست مواجه نمود.

قدرت گرفتن ارز دیجیتال ایاس

البته در چند هفته‏‌ی اخیر دوباره شاهد قدرت گرفتن نسبی این ارز دیجیتال هستیم به طوری که ایاس EOS توانسته قیمت خود را در 27 آگوست به حدود 5.17 دلار افزایش دهد و گویا قصد دارد که روند افزایش قیمت خود را به صورت پله‌‏ای و آرام آرام انجام دهد تا جایی که احتمالاً به اعتقاد بسیاری از کارشناسان بازار ارزهای دیجیتال، در چند ماه آینده، باید شاهد این امر باشیم که قیمت آن به حدود قیمت قبلی خود برسد. البته باید علاوه بر امید، شاهد راه اندازی پروژه‏‌های دیگری در حوزه‏‌ی این ارز دیجیتال باشیم تا ایاس EOS بتواند با داشتن پشتوانه مالی و حمایتی خوب، خود را به جمع قدرت‏‌های بازار ارزهای دیجیتال برساند.

همچنین ببینید

شکایت sec از ایلان ماسک

SEC از ایلان ماسک شکایت کرد

رگولاتور اوراق بهادار ایالات متحده از یک قاضی خواسته است تا ایلان ماسک را مجبور …

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

یک کامیونیتی مخصوص میم و طنز در حوزه سرمایه‌گذاری و ترید به نام  Wall Street …

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

پالیگان لبز (Polygan Labs) که سازنده شکه پالیگان با ارز دیجیتال متیک (Matic) است، روز …

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

دو سال پیش در نزدیکی اوج تاریخی بیت‌ کوین، بازار ایجاد صندوق‌های ETF بیت‌کوینی داغ …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.